Zaquencer

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Recycling was nog nooit zo leuk geweest.
Heb je nog een oude BCR Midi controller staan?
Hou um vast, je kunt deze gaan hergebruiken als step sequencer.

14800256008_efa6223047_o.jpg

https://zaqaudio.com/

[yt]EuwrqdzXwcY[/yt]

Last edited by a moderator:
Dure firmware. En hoe houdt de ontwerper die upgrade van het net, vraag ik me af?
Niks dan lof hoor, begrijp me niet verkeerd.

69 euro voor de firmware alléén met een doc erbij om op papier een overlay te maken, even kijken in de comment op de YT film, heren :)
Optie is overlay in kunststof, begrijp ik.
Nu begrijpen jullie vast mijn vorige post beter.

Dure firmware. En hoe houdt de ontwerper die upgrade van het net, vraag ik me af?
Niks dan lof hoor, begrijp me niet verkeerd.

Een fout dat veel mensen maken vind ik
hardware mag geld kosten, software niet.

software kan soms veel meer tijd en moeite kosten dan hardware, dat wordt wel vergeten meestal

zo!

een soort poor-mans genoqs nemo.

toevallig heb ik nog een BCR liggen. 8)

En hoe houdt de ontwerper die upgrade van het net, vraag ik me af?

zo dus..

The Zaquencer firmware is protected by a Challenge-Response System. On the very first startup of the firmware on a BCR2000, a challenge code specific to that device is being shown in the display. This challenge code has to be transmitted to ZAQ Audio (through the “Authorization Form” page – visible after purchase of the license) and will result in a response code being sent back to you.

Ik heb zaq ge-betatest en het is echt het geld waard.
Het is echt te gek. Heerlijk om mn mac puur als taperecorder te gebruiken.
Voor ongeveer 140€ ofzo als je een bcr 2ehands koopt heb je echt een te gekke stepsequencer.

Koop je dan niet beter een echte stepsequencer?
Als de software euh...firmware even duur is als de 2de hans BCR2000 ?
Blijft wel een aanlokkelijke sequencer...

Die firmware is het echt waard hoor. Christian heeft er volgens mij twee jaar aan gewerkt.
Zou zo een nieuwe bcr kopen en de zaq firmware.

Ik heb een tijd lang gewerkt met een Cirklon en voor 120/140 euri is dit echt een heel goed alternatief.

Koop je dan niet beter een echte stepsequencer?
Als de software euh...firmware even duur is als de 2de hans BCR2000 ?
Blijft wel een aanlokkelijke sequencer...

ik heb mijn bcr2000 ook voor 60 euro gekocht.
69 euro vind ik daarom te scherp geprijst.
Ik wacht nog even dat de prijs wat daalt of dat ik me niet meer in kan houden en alsnog op aankoop over ga.

Ha als ik voor 60 euro een BCR zou scoren kocht ik hops zo die firmware. Zeker nu ik weet dat ie 'beveiligd' is. Zo wordt de BCR toch "iets" waard. Mijne is al poos verkocht, deed er niks mee. Nu wel spijt haha
Hoe voor je die 4 midi signalen uit zonder dat je sync problemen oogst? Of is 't enkel 'kabels kort houden'

Wat kan de software niet dat 'spijtig' is? Of is ie vrij compleet… De beatstep zijn beperkte notenkeuze-optie per knop is wel fijn, heeft deze dat ook? Ik ga er van uit dat je geen settings kan wijzigen door 'm aan je computer te hangen, wat wel kan op de beatstep?
Dit is echt een geweldige zet, hopelijk komen er nog mensen op ideeën om midi meuk wannahaves te maken. Of een truk om van een oude keyboard met pads, faders en knoppen enz én een brc een DIY geil ding van te maken :)

Iemand een 100% werkende BCR in de aanbieding? In Mechelen hebben ze trouwens nog een 'promo' in een andere kleur zie ik. Geen idee of dat een plus is met de overlay…

BCR2000.png

Overlay_Img_small-346x346.jpg

Laatst gewijzigd:
Vandaag de sticker aangekregen en geplaatst, dat was géén makkie, paste geen fuck eigenlijk. Heel wat te breed in alle richtingen om de knoppen te doen uitkomen, de bovenkant boven het logo dat te veel materiaal bevat, te breed ook sowieso, de dunste stukjes van de cirkel rond de knoppen die 'te veel' is en dus niet kleeft maar telkens omhoog komt, mijne is in 9 stukken gesneden om dit resultaat te krijgen, en ik ben benieuwd of de bovenste cijfers gaan blijven kleven in één deel dat recht plaatsen, wel - als iemand dat kan, mooier dan ik deed, tracteer ik 'm een Belgisch Biertje

Als je klikt op de foto krijg je vroeg of laat een hele grote foto te zien.
Ik hoop dat ik de termen niet ga missen boven de rechtse leds, de sticker verbergt ze bij me, anders komen de knoppen niet uit. Mogelijk mis ik dan iets als de manual ernaar verwijst, heb 'm nog niet uitgepluist - wou 'm eerst gekleefd hebben.

Untitled by Buttkizz, on Flickr

Back