Zaquencer

ik up morgen een foto van de mijne.. ben gek op belgisch bier :mega:

Vandaag de sticker aangekregen en geplaatst, dat was géén makkie, paste geen fuck eigenlijk. Heel wat te breed in alle richtingen om de knoppen te doen uitkomen, de bovenkant boven het logo dat te veel materiaal bevat, te breed ook sowieso, de dunste stukjes van de cirkel rond de knoppen die 'te veel' is en dus niet kleeft maar telkens omhoog komt, mijne is in 9 stukken gesneden om dit resultaat te krijgen, en ik ben benieuwd of de bovenste cijfers gaan blijven kleven in één deel dat recht plaatsen, wel - als iemand dat kan, mooier dan ik deed, tracteer ik 'm een Belgisch Biertje

Als je klikt op de foto krijg je vroeg of laat een hele grote foto te zien.
Ik hoop dat ik de termen niet ga missen boven de rechtse leds, de sticker verbergt ze bij me, anders komen de knoppen niet uit. Mogelijk mis ik dan iets als de manual ernaar verwijst, heb 'm nog niet uitgepluist - wou 'm eerst gekleefd hebben.

Untitled by Buttkizz, on Flickr

vandaag de BCR & de stickers ook aangekregen, paste idd geen zak - lijkt dus op mijn maat gemaakt
lukte nog redelijk, k'heb dan ook wat ervaring met kleven van stickers voor de koters...

Zit al uren te knoeien: als ik de BCR gebruik is mijn tanzbar doof.
Als ik met dezelfde kabel op 't zelfde midikanaal vanuit maschine trigger werkt ie perfect.
Ik heb al a en b aan en uitgezet en samen aan, onder een andere track vanaf de zaq gepoogd, niks.
Mijn BCR is gloednieuw, de play knop leidt een eigen leven, het s nu wat beter maar het eerste uur startte ie en stoptie ie alsof jij naast me onzichtbaar me zat te pesten.
Ik kan mijn nord rack 2 prima aansturen met de track 1 - 3 (4 is dus drums)
iemand nog raad? Ik ben uitgepraat. Uiteraard staat er een boel in de pattern vd drum en staat de mute uit, zoals per instrument als op track 4

EDIT: nog raarder: de jomox 888 werkt prima met die kabel op de ZAQ, maar de tanzbar luistert enkel naar maschine. Ik begrijp 't niet meer.

Laatst gewijzigd:
Zaq is da bomb. Enkel hopen dat je behringer 100% werkt. Want eens firmware swap, geen garantie. En mijn gloednieuwe zijn play knop spookt!
Moet me nog eens toeleggen in pattern save en load.
Zaq doet wat je wou dat maschine doet. Eigenlijk wil ik nu 64 steps :)

Want eens firmware swap, geen garantie. En mijn gloednieuwe zijn play knop spookt!
Kun je niet gewoon terug de originele firmware er in schieten en dan opsturen voor garantie?
Dat de startknop niet werkt heeft toch niets te maken de software maar eerder met de hardware.

Algemene vraag voor iedereen:
Is het mogelijk om op track1 een pattern te laten lopen van 12 steps en op track 2 een pattern met 16 steps?

Alle functies zijn vaak maar één verdieping ver. Je zit dus met een knop in je menufunctie die je wil, en met een knop er uit. Je kan wat de beatstep kan, maar in 32 stapjes en met '4' beatsteps samen in één doos.

4 midikanalen kiezen - je kiest 't kanaal (je kan dus zelfs meerdere kanalen kiezen met dezelfde midi, dan kan je dus één synth de ene en/of de andere pattern laten spelen als je wil) in dat kanaal muten, aanpassen enz.
Met één druk een volledig kanaal muten (hop, alle drums stoppen, hop die ene synth stopt et spelen - je kan met een draaiknop elke stap laten triggeren (dus van 1 tot 32 noten, of 1 - 32 kicks/ hats / snares? in één handbeweging on - off)
Je kan kiezen of dat kanaal een drum is of een keyboard. Dat gedraagt de zaq zich anders: in drum kan je XOX style muten, geluiden kiezen om al dan niet te activeren, alsof je op je tr 8 zat je duwen.
Ik heb maschine er nu ook mee aangevuurt: ik kan dus maschine, als ik een drumkit laad, nu aanvuren met instrument vanaf de zaq. De 808 kit laden in een group op maschine, en dan via midi vanaf de ZAQ elk geluid apart triggeren met 32 stapjes (of minder).
Ik pluis nog uit hoe ik groups kan veranderen zodat met één maschine duw op een group ik andere sounds krijg (mmm die hopelijk nog te bewerken zijn met de maschine draaiknoppies)
Uiteraard wil ik nog met vocal samples aan de slag via maschine, gestuurd door de zaq

you want one. Geloof me
Maar let op: next up is midi kabels bestellen en een midi 'verdeler' want de BCR heeft maar 2 midi outs
Gelukkig heeft mijn sherman FB midi outs bij de vleet, dan kan die midi splitten naar de andere speeltjes :)

ik heb die yamaha dozen nooit gevoeld, maar volgens mij heb jij geen hands on 32 stappen met je speeltjes. Dus hop daar heb ik je al een reden :)
Ik heb al een filmpje willen maken, maar ik wil dat dan veel te goed doen en ken 'm nog niet genoeg om een foutloze mind blowing demo te geven die overtuigd. En eigenlijk is dat ook tijdverlies - doe ik beter wat anders :)
Maar ik zie mezelf nog wel tonen hoe ik maschine aanvuur als ware het een drumbak, vanaf de zaq

Zaq is da bomb. Enkel hopen dat je behringer 100% werkt. Want eens firmware swap, geen garantie. En mijn gloednieuwe zijn play knop spookt!

Op mijn bcr zat ook een 'spook' -knop, Na het openschroeven van de bcr blijk er hotmelt (lijm) op de switch te zitten. De switch drukte ook niet lekker daardoor. Lijm verwijderd en nergens meer last van. :eureka:

Net een RS7000 in huis gehaald, maar de ZAQuencer komt er vast en zeker een keer.

Ik zou graag een sequencer hebben om mijn modular te sequencen waarvan ik de data op kan nemen in ableton.
Ik zit te twijfelen over de maq16/3 en de zaquencer (met als groot voordeel dat deze een heel stuk goedkoper is). Zijn er hier luitjes die beide hebben of hebben gebruikt?

enlighten me! :eureka:

Ik heb de darktime en de zaq. Het fijne aan de darktime is dat ie heel veel soorten connecties heeft. Kan je alle kanten mee uit. Heeft de maq dat ook?

Veronderstel dat, als behringer een beetje bij de les is, ze een 64 step seq met 8 kanalen en cv en usb en midi a volenté uitbrengen voor 250 euro of zo. Ipv hun arp...

haha ja dat zou tof zijn!
Wat me juist zo fijn lijkt aan de Zaq is dat ik alle data op kan nemen in Live. Dat is met CV toch wat lastiger. Maq16/3 heeft midi en cv.

Als je terug switched naar bcr mode.. Moet je als je zaq er weer opnieuw opzet dat hele auth proces opnieuw doen of kan je gewoon vrolijk heen en weer switchen?

Zag een leuke preset hier op het forum voor de pulse voor bcr..

Kan iemand een workflow toelichten? Ik zit vast.
Ik hoopte om zaq te gebruiken, midi (en audio eventueel) te spuwen naar maschine, ook maschine aan te sturen als sampler en de totale mix multi en master op te nemen in live maar dat is veel moeilijker dan ...
Dan deze zin hierboven begrijpen.

Back