Zaquencer

Ik gebruik de Zaquencer samen met ableton. De Zaq loopt mee met de clock van ableton. Midi data die ik verstuur naar ableton route ik via de instellingen van de midi track naar de desbetreffende synth.
Momenteel zit ik echter met het probleem dat ik enkel via Zaq track1 midi naar ableton krijg.
Via track1 kan ik kiezen tussen de 16 midi channels en dat werkt perfect in ableton.
Nu wil ik echter via Zaq track2 een andere synth sturen (via een ander channel dan track1 natuurlijk) maar dat lukt niet.
Wanneer ik dit probeer ontvangt Ableton geen midi komende van zaq; enkel de midi van track1 (op channel1)blijft komen.
Iemand een idéé wat dit kan zijn? Midi output van zaq track2 staat op zelfde als track1 (A in dit geval). Als channel kies ik 2.

ik had gisteren ook voor dat mijn mac doof werd voor midi. Na tijd klooien met kabels en audio interfaces (meervoud ja) boel herstart en gogo ::)

Dat kan het bij mij in feite niet zijn want de kabels en de interface zijn allemaal hetzelfde. Het enige wat ik verander is de Zaq track. Op mijn Zaq track1 die functioneert kan ik perfect van channel 1 tot 16 alle midi data ontvangen. Dat heb ik al gezien in ableton.

Kijk zeker dat je ook die track 2 uitspuwt en ie niet gemute is als group of als indv noten of zo. Don't ask ;)

Wouw, mooie toepassing van de BCR en mooi dat het een stukje software is dat je aanstuurt, maar gewoon firmware en dus ook standalone werkt.

Wel jammer dat er geen mogelijkheid is om de pattern lengte aan te passen naar bv 64 steps. Ondanks dat het overzicht van 32 steps wel heel fijn is, zou ik dan toch eerder een EMX of RM1x aanschaffen als (step-)sequencer denk ik.

Je kan op de website suggesties doen voor updates. 64 steps, wie weet komt t nog?

Kijk zeker dat je ook die track 2 uitspuwt en ie niet gemute is als group of als indv noten of zo. Don't ask ;)

:okdan: voor Klinkse. RTFM Steve303 (extra aandacht voor de TIPS)!
Via de mixer knop kon ik track 2 t.e.m. 4 uit track mute halen. Nu weet ik ook meteen hoe die mixer knop dient gebruikt te worden. Voor de rest lekkere bak hoor die zaquencer!

Tegek, heb hem ook gepimpt, stickerset van website geprint en erop.... superstrak!
Ik kan contourgesneden stickers maken voor 15,- setje... voor die dat wil..

Nieuws van de Zaq site. Zelf heb ik nog niet geupdate omdat ik geen bugs ondervindt op de Zaquencer:

Zaquencer Version 1.02 has been released today! (24 februari)

This is a quick maintenance update that fixes a few bugs. It also adds a filter for the encoder input to counteract the "ghost encoder" problem (see the changelog with the download for full list of changes).

If you already own the Zaquencer, you´ll find the download of the 1.02 full version in your account.

The demo and manual have also been updated and can be found in the respective sections on the ZAQ Audio website https://zaqaudio.com/

The update won´t affect the authorization of the device and also won´t mess with your patterns. Installation should be as straightforward as uploading the new firmware to the BCR just like the old one and all should continue to work as before (except only updated).

Zaq maakte vorige update een versie voor me omdat mijn nieuwe ZAQ een spook start stop knop heeft, maar hij liet merken dat 't een one time offer was voor mij. Dus ik denk dat future updates aan me voorbij gaan.
Mijn start stop is de linker draaiknop induwen. Anders kan ik de bcr zo bij 't vuil gooien als "zaq"
behringer is brol...

Een knop waar de duivel aan draait naast je. Ik zei toch, behringer is rommel.
Knoppen met eigen leven, die net tussen 2 waarden staan en dus soms a of b uitsturen. Random. Nu. Of zo dadellijk. Opnieuw. Om. Gek. Van te . Worden :/

Ik heb laatst een beta getest waarin een fix zit voor die ghost encoders.
Heb er geen last van. Had er ook geen last van.

Die van mij werkt prima.

Christian zei erbij dat het een bug in de hardware is.
Hij is er mee bezig.

Ik heb er 2; nooit last Van gehad. Wel tof dat er een softwarefix voor bestaat.

Jeetje, wordt dat ding per post opgestuurd? Wou net betalen en snel downloaden... =(

Ja. Ik heb gemaild om te vragen voor een aangepaste versie: mijn start stop knop is stuk. De linkse draaiknop boven induwen neemt de functie over in eerdere versie. Hij gaat t bekijken eens uit vakantie voor me. Sympa kerel :)

Back