Nord Lead 2(X) liefdesdraadje

PsychoBob

Ouwe rot
Heb sinds kort een Nord Lead 2X, na twee keer een NL2 te hebben gehad. :luv:
Heb ook nog nagedacht over een NL4, maar die heeft teveel opties die ik niet interessant vind en bovendien vind ik de sound gewoon niet zo mooi als een NL2(X)... Ik mis daar gewoon dat 'rubberen 3D' geluid in...

Hier een paar mooie demo's met wat galm en delay toegevoegd, gemaakt door Ares Kalogeropoulos:

Fijn hoor! Ik vind de NL2(x) altijd zo tot leven komen als je een beetje effecten toeveoegd. De basisklank vind ik erg fijn, maar zoals jij ook gedaan hebt: beetje delay en revreb en hij klinkt fantastisch!

Hm, ik heb er sinds kort ook een en moet wel wennen aan de klank. Ik zal dan ook maar eens met reverb en delay aan de slag! Ik zat ook te denken er een analoog filter achter te zetten om het wat warmer te laten klinken.

De interface vind ik trouwens erg fijn. :)

Ik moest ook erg wennen aan de osc's, vooral met het filter open, maar als eenmaal met het filter dan vind ik (subjectief) de sound wel erg fijn. Maar het blijft natuurlijk smaak :)

Toen ik er nog eentje had vond ik ook de osc's erg fijn alleen vond ik die filter dip een beetje te erg...
Ik gooide er altijd een lichte tremmelo en reverbje achter vooral die tremmelo de wonderen naar mijn gevoel.

Back