Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Waarom wil iedereen distortion??? :? Oversturing is toch gewoonweg lelijk en storend? :stupid
Inderdaad, maak eens wat mooie opnames! :eureka::engel:

Cheers,
Exo. :mega:

Hangt ervan af welke muziek je maakt.

Zon spirit studio 16 is wel een mooie tafel. 2e hans zyn ze ook niet al te duur

Waarom wil iedereen distortion??? :? Oversturing is toch gewoonweg lelijk en storend? :stupid

Er is keiharde gitaar-stijl distortion van de phono input op een DJ mixer waar je een line signal instopt. En er is de subtiele harmonische vervorming van een analoge tafel die je een klein beetje harder instuurt, of een tapedeck waar dito.

Ja, ben er verder content mee hoor. Als ik distortion nodig heb gebruik ik gewoon een distortion pedaal.

En als je niet op zoek bent naar tafeldistortion, kan je er mooie opnames mee maken. Moby gebruikt dezelfde (24 track maar soit) en die opnames halen vaak de uiteindelijke CD. Hij gebruikt trouwens weinig EQ, maar dat terzijde. Er zijn nog een rij voorbeelden van albums die op die generatie Studio's zijn afgemixt.

Mijn huidige studio, nog niets is aangekoppeld aan de mixers.:D

De laatste foto is in de huiskamer.

Attachments

• DSC02716.jpg
    DSC02716.jpg
    71,6 KB · Bekeken: 118
  • DSC02717.jpg
    DSC02717.jpg
    72,1 KB · Bekeken: 118
  • DSC02718.jpg
    DSC02718.jpg
    62,5 KB · Bekeken: 121
  • DSC02719.jpg
    DSC02719.jpg
    78,8 KB · Bekeken: 121
  • DSC02720.jpg
    DSC02720.jpg
    78,4 KB · Bekeken: 116
Inderdaad, maak eens wat mooie opnames! :eureka::engel:

Cheers,
Exo. :mega:

Helemaal mee eens. Zat afgelopen weekend album van Hosier voor het eerst te luisteren. Goeie muziek, maar man oh man, heel veel schurende randjes van oversturing. Jammer hoor. Dat soort fratsen kan mij niet bekoren, net zoals overmatig gebruik van side-chaining wat je steeds vaker hoort... aaargh verschrilkkelijk!

Bestaan nog steeds. In Europa vind je ze niet vlot maar je kan ze hier ook kopen, in de USA rijdt zowat elke dragster, racecar, ponycar en sjonniebak ermee.

Had ooit in een ver verleden een sticker op de achterruit: Hoosier racing tire. Mooie sticker ook voor je studio ;)

Nieuwe zitzak?

Back