Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Bla bla blaaa, foto's!

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Spulletjesss :luv:

Zit je weer in een andere ruimte? je zat toch in één of ander fabriekspand dacht ik?

Spulletjesss :luv:

Zit je weer in een andere ruimte? je zat toch in één of ander fabriekspand dacht ik?

Klopt, dat was even overbruggen voor weinig geld :)
Nu in de binnenstad van Amersfoort deze mooie plek gevonden. Daar zit ik nu alweer een dikke 14 maanden..

Super groot pand, verdieping lager grote woonkamer met ook ruimte voor het DJ gebeuren ;)
In feite ook een studio (zie m'n mpc om vinyl te samplen..)

attachment.php

Attachments

• IMG_6706-2.jpg
    IMG_6706-2.jpg
    38 KB · Bekeken: 86
@Bonnefooi: leuk, nog iemand met de Minikorg 700! Kan jij goed aan de travelers als hij zo getilt staat? Ik bespeel hem vaak met 1 hand op het klavier en 1 hand op de travelers.

@Bonnefooi: leuk, nog iemand met de Minikorg 700! Kan jij goed aan de travelers als hij zo getilt staat? Ik bespeel hem vaak met 1 hand op het klavier en 1 hand op de travelers.

Jep, precies zo gepositioneerd dat ik makkelijk bij de travelers kan..
Een heerlijk klavier trouwens en inderdaad gaat ie echt leven als je de travelers beweegt tijdens het spelen.
Overigens overweeg ik CV/gate inputs zowel CV inputs voor de traveler.

Eerst maar eens t eurorackje naast de ms20 mini weer beetje vullen.
Zoveel toffe modules bijgekomen sinds ik 2 jaar geleden alle eurorack de deur uit had gedaan.

Studio update. Ik ben een verdieping hoger gaan zitten uiteindelijk.
Volgende week Auralex Roominators opplakken en het is klaar.

attachment.php

Leuke ruimte, complimenten!

Zou naast auralex schuim, als ik jou was, toch ook eens kijken naar broadband absorbers en bass traps. Zeker met zo'n puntdak waar spul lekker op kan bouwen.

Leuke ruimte, complimenten!

Zou naast auralex schuim, als ik jou was, toch ook eens kijken naar broadband absorbers en bass traps. Zeker met zo'n puntdak waar spul lekker op kan bouwen.

Ik heb al 4 dikke basstraps in de hoeken. Vanaf waar de foto is genomen komt ook nog een bank te staan en wat kussen in het raamkozijn (zelfde raam als op de foto). Ik heb de kamer gemeten en er zijn heel weinig problemen in de low end omdat het een lange ruimte is en een puntdak heeft. Roominators moeten de RT60 wat inkorten en dan kom ik al een heel eind denk ik. Mochten er nog problemen zijn zal ik ook basstraps hoger in de hoeken plaatsen.

Ik zou niet weten waarom je in de nok van een dak basstraps zou zetten? Dat hele dak? Pure geldverspilling als je het mij vraagt..Als je kamer symmetrisch is en zoals de boxen nu staan mooi in het midden? Is niet voor niks near field monitors..

Sommige mensen willen met hun studio soms een mastering studio nastreven in akoestisch opzicht wat in feite bij veel monitors niet noodzakelijk is.

Ik zou niet weten waarom je in de nok van een dak basstraps zou zetten? Dat hele dak? Pure geldverspilling als je het mij vraagt..Als je kamer symmetrisch is en zoals de boxen nu staan mooi in het midden? Is niet voor niks near field monitors..

Sommige mensen willen met hun studio soms een mastering studio nastreven in akoestisch opzicht wat in feite bij veel monitors niet noodzakelijk is.

Ik ga echt geen basstraps in de nok doen hoor :P
Wat ik bedoelde is dat ik -mocht het nodig blijken- waar het dak schuin gaat nog iets aan basstraps kan toevoegen. Zie foto pijltje rechts is wat er nu al zit aan basstrapping en links locatie waar evt meer basstraps zouden kunnen.

attachment.php

Attachments

• studiotraps.jpg
    studiotraps.jpg
    33 KB · Bekeken: 81
Meten is uiteindelijk weten, en dat heeft ze gedaan dus prima :mega:

Nee niet iedere ruimte hoeft een mastering-studio te zijn. Maar mensen die met synths werken zijn wel gebaat met een beetje eerlijk low-end.

En de DC Studio op 31-12-2015

En de DC Studio op 31-12-2015

Dubcreator Studio

Attachments

• CIMG0494.jpg
    CIMG0494.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 97
  • CIMG0492.jpg
    CIMG0492.jpg
    44,3 KB · Bekeken: 94
  • CIMG0495.jpg
    CIMG0495.jpg
    57,2 KB · Bekeken: 90
  • CIMG0496.jpg
    CIMG0496.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 87
  • CIMG0500.jpg
    CIMG0500.jpg
    49,4 KB · Bekeken: 89
Meten is uiteindelijk weten, en dat heeft ze gedaan dus prima :mega:

Nee niet iedere ruimte hoeft een mastering-studio te zijn. Maar mensen die met synths werken zijn wel gebaat met een beetje eerlijk low-end.

Helemaal mee eens :okdan:

Een beetje fatsoenlijke akoestiek is niet voorbehouden aan alleen mastering studios; zelfs in collegezalen, restaurants, etc., doet akoestische behandeling (wellicht van andere orde dan in studios) wonderen.

Bonnefooi kan jij het verschil vertellen tussen de watkons copicat tape en de re201 tape

Back