wat ben je zonder seq ?

wat ben je zonder seq ?

• ben ik hopeloos

Stemmen: 16 20,5%
  • amuseer ik mij rot met experimenteren

Stemmen: 30 38,5%
  • begin ik thema's als "the final countdown" te spelen

Stemmen: 3 3,8%
  • ben ik nog steeds muzikant

Stemmen: 29 37,2%

• Totaal aantal stemmers
    78
Bandrecorder

Bandrecorder

Ik ben begonnen met opnemen op een bandrecorder met sound on sound functie en speelde alle partijen in 1 keer in.
Met de sequencer speel ik nog steeds de partijen in.
Alleen superhandig als een partij over moet dan dat gaat veel sneller en makkelijker.
En natuurlijk partijen kopieren knippen plakken.
Dus mijn sequnecer is niets meer dan de vervanging van mijn bandrecorder van vroeger met meer mogelijkheden.
Editten van partijen doe ik nagenoeg niet, een enkele keer een noot die verkeerd staat maar meestal speel ik weer opnieuw in.
Het helemaal programeren van je sequencer zie ik niet zitten en geeft naar mijn smaak ook geen lekker levend resultaat.

Zonder sequencer?

Dan pak ik een lekker scheurorgelgeluidje en dan ga ik raggen.
:D

Of patches bouwen, of over muziek nadenken. Of TV kijken.

-C-

op keyboardles bleef ik altijd oefenen op een muziekstuk totdat ik het uit m'n hoofd kon spelen ... pas als 't helemaal automatisch ging, kon ik wat meer op het gevoel wat je erin legt letten
... bij improviseren net zo... "ok dus welke noten kan ik gebruiken om te improviseren?" :D.... en na een tijdje kon ik dan wel leuk improviseren, in steeds dezelfde toonladder hehehe...
m.a.w. alles moest worden voorgekauwd en dan kon ik 't wel... maar in muziektheorie en dingen spontaan spelen en dan echt weten waar je mee bezig bent, ben ik geen ster.
en tja wat ik nu doe is af en toe uit de losse pols nog 's wat spelen, maar daarmee kom je niet echt ver
conclusie ik denk niet dat ik goed live zou kunnen functioneren in een bandje oid

Zonder sequencer spelen, dus gewoon wat pingelen op de toetsen gaat wel okay, maar ik kan zoveel minder met mijn linkerhand als met mijn rechterhand. Dat sucked. Dus nu speel ik veel met links om 10 jaar verwaarlozing weg te werken.
Met links kan ik trouwens beter knopjes tweaken dan met rechts :D

-C-

ik ben zowieso een ouwe spullen gek , alles wat ik op m'n apharhathenh maak laat ik meelopen in de W-30 sequencer,totenmet m'n Akai S 2800 en TB 303 aan toe

Go with da flow.... yahooohaaaah !!!

Attachments

• cowboy + horse.jpg
    cowboy + horse.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 116
Ik ken zelfs de namen van de noten niet
ik weet gewoon, die toets klinkt zo , en die toets zo
En die toetsen samen klinken dreigend
terwijl die vrolijk klinken
enz enz

Maar live bak ik er nieks van

Lang leve de sequencer!

De rechterhand gaat wel. Links alleen wat accoordjes. Speel het wel in op sequencer, dan ff de ghostnootjes wegpoetsen en de riming wat verbeteren. Heel snelle dingetjes teken ik gewoon.

Zonder seq val ik meestal terug op soundscapes en/of diepe ambient-achtige "muziek". Vaak ben ik dan gewoon een beetje in [sleep-mode] en jam een beetje aan en ga patches maken, die na uren zoeken en proberen nog mooi worden ook! Dan trek ik de stekker eruit en ga pitten.. En ja, ik kom er 99% van de gevallen er de volgende ochtend achter dat ik de patch best had kunnen saven......

Origineel geplaatst door rvooh
Ik ken zelfs de namen van de noten niet
ik weet gewoon, die toets klinkt zo , en die toets zo
En die toetsen samen klinken dreigend
terwijl die vrolijk klinken
enz enz

Maar live bak ik er nieks van

Lang leve de sequencer!

eehh ik wel Walnoten , Cashewnoten , Hazelnoten

ja nog effe en dan moet ik me ook nog gaan schamen omdat ik het leuk vind om myn seqeuncer te bespelen
niet iedereen heeft de gelegenheid gehad om echt een muziek instrument te leren bespelen of naar het conservatorium te gaan

myn motto het maakt niet uit hoe je het doet zolang je er maar lol in hebt en of het nou een blokfluit of mond harp of seqeuncer og deze analoge bak of een workstation is doe de dingen omdat je het leuk vind

en wat anderen daar over denken ?
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Zonder sequencer ben ik nog steeds muzikant, maar geen prof. Ik kan me prima vermaken met alleen een piano of Fender Rhodes (al dan niet gesampled), en dan het liefst nog in een band. Ik kan redelijk overweg met wat jazzimprovisatie, maar daar red ik het denk ik niet alleen, ik ben veel beter in pop(ballad) improvisatie, daar kan ik allerlei richtingen mee op dan alleen de standaard toonsoorten. Ik denk dat ik met flink wat oefening ook in de jazz nog wel wat verder zou kunnen komen....

En zonder sequencer zou ik helaas niet de echte volledige composities kunnen maken zoals ik ze nu maak.... Veel dingen speel ik trouwens wel met de hand in (met name piano partijen, strings, leads en sommige basslijnen), maar ik werk ze dan altijd nog wel redelijk wat bij. Drums etc. doe ik bijna altijd met de muis.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Zonder seq val ik meestal terug op soundscapes en/of diepe ambient-achtige "muziek". Vaak ben ik dan gewoon een beetje in [sleep-mode] en jam een beetje aan en ga patches maken, die na uren zoeken en proberen nog mooi worden ook! Dan trek ik de stekker eruit en ga pitten.. En ja, ik kom er 99% van de gevallen er de volgende ochtend achter dat ik de patch best had kunnen saven......

:stupid know the feeling :erm:

Ik vind een sequencer onmisbaar in "dansmuziek" Het gaat gewoon niet zonder. (zie Faithless) .

Origineel geplaatst door silvercloud
ja nog effe en dan moet ik me ook nog gaan schamen omdat ik het leuk vind om myn seqeuncer te bespelen
niet iedereen heeft de gelegenheid gehad om echt een muziek instrument te leren bespelen of naar het conservatorium te gaan

maar zo bedoel ik mijn vraagstelling ook niet

ik zou niet zonder klavier kunne trouwens
behalve drums speel ik tegenwoordig alles in, soms met soms zonder quantize
ook goed voor rsi preventie ;)

Zonder sequencer ga ik gewoon klooien, simpel...

Maar wat wordt er nu eigenlijk precies bedoeld. Wie in z'n eentje, zonder sequencer een heel nummer maakt? Dat wordt wel wat moeilijk in het geval van synth-related muziek.
Of wordt er alleen softsequencers bedoeld?

Tja, ik kan wel muziekjes spelen zonder sequencer, maar ik kan geen 100 man tellende fanfare personeel nabootsen zonder seqeuncer... ... ... met overigens ook niet :D

Ligt aan de soort muziek: met m'n band speel ik alles; niks gesequenced, en maar amper dingen uitgeschreven (alleen wat toonsoorten af en toe, maar als je zelf schrijft onthoud je het vanzelf). Alleen speel ik als een nummer af is de partij een keer in de computer in (in één keer, niks gequantized, niks afgesteld, klinkt nergens naar, maar de noten kloppen), om nog vooruit te kunnen in geval van geheugenverlies.

Als ik iets 'solo' maak gebruik ik wel een sequencer (Cakewalk, of bedoel je dat niet?); anders kan ik het geheel niet horen en ben ik het overzicht kwijt (de hele tijd recorden vind ik onhandig).

Maar het leukste is vaak toch gewoon de synths aanzetten, instrument kiezen en een willekeurige slag in de rondte spelen. :biertje:

Back