wat ben je zonder seq ?

wat ben je zonder seq ?

• ben ik hopeloos

Stemmen: 16 20,5%
  • amuseer ik mij rot met experimenteren

Stemmen: 30 38,5%
  • begin ik thema's als "the final countdown" te spelen

Stemmen: 3 3,8%
  • ben ik nog steeds muzikant

Stemmen: 29 37,2%

• Totaal aantal stemmers
    78
Zonder sequencer ben ik waardeloos...cubase moet nl. aan staan om met me masterkeyboardje geluid uit me rackjes te kunnen krijgen

Maar neuh...live spelen gaat alles ernaast bij mij :)

Zonder seq ben ik een knoppendraaier op zoek naar bekende of onbekende geluiden, maar zonder quantisiering functie kan ik wel meer feeling in een sequence leggen.
Tegenwoordig heeft iedereen dezelfde aparatuur maar wat ons onderscheid is de werkprocedure.
Door deze thread ben ikeens geinspireert om die quantiseering eens minder te gebruiken
Gek he

Wel de beroemde filmcomponist Hans Zimmer heeft ook nooit een echte opleiding gevolgd,hij zegt dat hij met zijn muziek gewoon begint te experimenteren,en dank door zijn geniale ingevingen alles tot één mooi geheel kan omvormen(maar je moet wel wat talent hebben en zo lopen er niet veel rond)Als we maar plezier met ons muziek hebben.

Ik ben hopeloos!

Nou ja... op het gebied van musiceren zonder sequencer dan ;)

Draaien aan synths vind ik leuk maar zou geen uren en uren mee zoet kunnen zijn, met 'doelloos' gaan zitten tweaken. Ben best bereid om tijd te steken in het perfectioneren van een sound, maar deze moet ik dan ook wel ergens voor nodig hebben.

Daarnaast ben ik niet alleen geestelijk maar ook motorisch gestoord (gelukkig ook nog prettig gestoord). Dus met twee handen op een aangename manier het toetsenbord beroeren... nee, niet echt aan mij besteed.

Maar als ik iets in mijn kop heb zitten kan ik het prima vertalen naar MIDI middels de piano roll editor in SX of een pattern based sequencer, zoals die in bijvoorbeeld de Yamaha synths zitten.

Ach... netjes schrijven kan ook prima met een typemachine *D

Als ik met het bandje freak, waar ik in speel, doe ik het zonder sequencer.
Alleen in m'n eigen herrie-hokje, begin ik in 1e instantie gewoon wat melodieën te pingelen, en als er dan iets uit de vingers komt waar ik wat mee kan, gaat het pas de seq in (cubase).
Ik gebruik de seq alleen omdat ik te weinig handen heb, om alle partijen op alle synths tegelijk te spelen. 8)

Meestal begin ik met een nummer als ik ver van mijn herriehokkie ben.
In de auto krijg ik een idee, meestal zijn het bassen en kicks en dat borrelt dan een paar dagen door in mijn hoofd.
En op een gegeven moment pers ik alles in een uurtje eruit. Dan staat er een 8 maten blok, van waar uit ik mijn arrangement bouw. Dat kan zijn uitsequencen in cakewalk, of gewoon on the fly, op de mixer.

Ik heb trouwens met PzHKL, een mede forumlid, eens iets opgenomen zonder sequencer.
De setup: Oberheim matrix 6, Juno 106, Korg prophecy en een korg Kaoss pad.
We hebben toch lekker meer dan 10 minuten kunnen jammen.
En dat ging wel lekker, ook zonder sequencer.

-C-

Ik ben weinig zonder sequencer...

Al kan ik me uren vermaken al (amateuristisch) spelend op een synthje, met een loopje op de achtrergrond... :D

Ooit komt de tijd

Doe mij dan maar een arpeggiator en een sustain pedaal en ik klots zo een ambient nummer in elkaar met een paar synths. ;)

Maar een funktie van een sequencer is juist het motto weinig handen maken toch nog veel muziek.
Dan kun je nog het tempo op 120 laten staan en de metronoom uit en gewoon alles zoals op een band opnemen en als het niet goed is opnieuw inspelen. :)

Dan ben ik nog heus wel wat, gelukkig... improvisaties komen redelijk uit de verf (moet ik niet 'roestig' zijn!), en ik weet dat als ik zou moeten optreden ik er een paar weekjes (dit ligt ook aan mijn tijddschema en mijn andere hobbies, en triviale dingen zoals eten, slapen, vriendin) voor nodig moet hebben om de 'roest' weg te krijgen, maar dan kan ik ook weer een tijdje mee.

een sequencer is onmisbaar, in die zin dat het de dingen voor je onthoud die je in je hoofd hebt en die ten gehore brengt via midi, hij is op de koop toe in staat swing toe te voegen door verschuivingen in tijd

Maar zelden draagt hij bij tot het componeren van nieuwe dingen door te tekenen met key editor etc..., althans bij mij toch.

Ik heb er dan ook een haat/liefde verhouding mee en zet ik soms mijn scherm af of dikwijls draai ik me er met men rug naartoe om de compositie te beluisteren ipv te bekijken

Zonder sequencer ben ik een regelrechte ramp. Noten worden vaak verkeerd aangeslagen en dergelijke, wat ook kan komen omdat ik misschien te veel wil. Wat ik meestal doe is wat simpele loopjes en arps oefenen, ondertussen bladerend door de patches van m'n synths. Ondanks dat ik linkshandig ben, lukt het me nog niet echt om met links melodiepartijen te spelen (met rechts trouwens ook niet, maar het is wel gemakkelijker) :)

Origineel geplaatst door shappy1010
Ik doe nix met een sequencer want ik ben live muzikant :D

Het een sluit het ander niet uit. Je kunt je sequencer ook als instrument benaderen.

ik kan niet zonder een sequencer muziek tracks maken omdat ik nooit een bass een hele drumpartij en elodie en samples live in de maat kan trigeren en inspelen ;) voor dance muziek is een sequencer duis onmisbaar

maar ik kan op een synthje/keyboard ook lekker zitten pielen en gave melodien spelen kan van alles zijn ,maar dat ismeer voor de plezier denk ik

Origineel geplaatst door MSXUser
Zonder sequencer ben ik een regelrechte ramp. Noten worden vaak verkeerd aangeslagen en dergelijke, wat ook kan komen omdat ik misschien te veel wil. Wat ik meestal doe is wat simpele loopjes en arps oefenen, ondertussen bladerend door de patches van m'n synths. Ondanks dat ik linkshandig ben, lukt het me nog niet echt om met links melodiepartijen te spelen (met rechts trouwens ook niet, maar het is wel gemakkelijker) :)
Ik dacht dat linkshandigheid juist en voordeel zou zijn. Iedereen wordt altijd aangeleerd met rechts melodieën te spelen zodat links verwaarloosd wordt, dus ik dacht dat het voor linkshandigen makkelijker zou zijn daar ook mee vooruit te kunnen (van de andere kant: echt tweehandig spelen is meer een kwestie van een beetje parallel kunnen denken).

Steeds minder en uiteindelijk GEEN midi-sequencers meer..................................dat is mijn uiteindelijke doel.

I am getting there.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik dacht dat linkshandigheid juist en voordeel zou zijn. Iedereen wordt altijd aangeleerd met rechts melodieën te spelen zodat links verwaarloosd wordt, dus ik dacht dat het voor linkshandigen makkelijker zou zijn daar ook mee vooruit te kunnen (van de andere kant: echt tweehandig spelen is meer een kwestie van een beetje parallel kunnen denken).

of gewoon een kwestie van veel en goed oefenen, kan mij niet herinneren dat ik specifiek altijd melodien met rechts heb gespeeld..

om echt 2 handig te zijn met toetsen kan ik van harte de etudes van Carl Czerny aanraden gearrangeerd door heinrich Germer..

echt ontzettend veel etudes die zowel veel van de linker als rechterhand vragen en geloof dat de eerste zoveel zowel t origineel als de gespiegelde versie bevatten,

dus de notenbalken draaien in principe om en wat je eerst met rechts speelde doe je dan links :D

Back