wat ben je zonder seq ?

wat ben je zonder seq ?

• ben ik hopeloos

Stemmen: 16 20,5%
  • amuseer ik mij rot met experimenteren

Stemmen: 30 38,5%
  • begin ik thema's als "the final countdown" te spelen

Stemmen: 3 3,8%
  • ben ik nog steeds muzikant

Stemmen: 29 37,2%

• Totaal aantal stemmers
    78
Vaak ben ik gewoon aan het knoppendraaien en wat melodietje aan het uitvinden, maar al ik dat melodietje eenmaal heb, dan is een sequencer gewoon noodzakelijk.

Lekker het melodietje als loop laten draaien een draaien maar aan die knoppen. Het valt met ook op dat voor andere melodien (langzaam,snel, groot/klein verschil tussen hoge en lage tonen) ik heel erg op zoek ben naar andere geluiden.

Ik speel ook gitaar en daar heb ik dan geen sequencer voor en het valt met wel op dat je daardoor beter leert spelen. Het echte spelen op een keyboard is wel minder geworden.

omdat ik alleen rebirth of mijn orgel soms als sequencer gebruik, 1 of 2 sporen, komt het toch aan op de speelkunst, die heb ik wel aardig onder de knie. me cakewalk speelde ik ook allee partijen handmatig in.

ik wil een goede pc zodat ik ook secuencers kan gebruiken, dan wordt het helemaal tof. ALLEZ!!!!

tsja, lijkt me best wel a-relaxed zonder sequencer te werken; thuis dan. Eigenlijk wat anderen eerder al gezegd hebben, voor composities is het haast onmisbaar. Gelukkig kan ik wel een nootje spelen (sinds m'n 6e) dus zonder sequencer zou geen ramp zijn, alleen maar onhandig. En in de band luister ik altijd, waar vraagt de muziek die de band maakt om, en waar vraagt het geluid wat ik heb gekozen om, om te spelen. Dus daar gebruik ik geen sequencer.

vaak baspartij links en dan solo of pad met rechts <> of akkoorden met links en solo met rechts
Heel af en toe drummen op de synth als de drummer er niet is, dat gaat me erg goed af omdat ik zo natuurlijk altijd de drums inspeelde op de sequencer; dus het heeft nog wel iets goeds gebracht :D

een conclusie zou kunnen zijn: het zou niet uit moeten maken wat voor apparaat of instrument je een muzikant in z'n
handen douwt, hij zal er iets muzikaals mee doen. Dus ook met een sequencer

Laatst gewijzigd:
Ik kan goed spelen zonder sequencer. Die gebruik alleen maar om de partijen te spelen die ik niet aankan. Ik heb namelijk maar 2 handen.

Nou hou je vast hier komt ie weer..
de tip van dilemma...
hecht er niet te veel waarde aan want meestal
geef ik die als ik zat achter mijn computer zit..

Tip1 : zet je toetsenbord op zijn kop en klop er een
paar keer tegen aan..

(vooral blowers zullen me dankbaar zijn voor deze tip van de week).

Back