Zijn er hier IK Multimedia ARC 2 gebruikers?

Ja het werkt ECHT, maar alleen als orgineel pakket. met orginele mic.
als je het pakket ergens anders vandaan trekt dan werkt het NIET
iedere mic heeft een custom response curve en werkt daardoor als "dongle" daarom krijg je als je met een andere mic meet hele "rare" resultaten. beantwoord dat je vraag?
mic is om deze reden daarom dan ook NIET los te koop :D

koop je orgineel dan werkt het zeer goed.

Ik ken ARC 2 alleen van reviews. Ik kwam echter kort geleden ook "Sonarworks" tegen.
Doet hetzelfde alleen dan (volgens mij) met veel meer metingen voor een accurater resultaat.

Of het echt beter is dan ARC 2 weet ik niet maar het is het bekijken waard denk ik. Mogelijk kent Raphie dit pakket en kan hij er meer over vertellen.

http://sonarworks.com/

Sonarworks kende ik nog niet, ziet er ook goed uit, lijkt ook met een EMC8000 te werken
bij IK gebruiken ze heel bewust aangepaste EMC8000's die ook nergens anders voor te gebruiken zijn.

Sonarworks kende ik nog niet, ziet er ook goed uit, lijkt ook met een EMC8000 te werken
bij IK gebruiken ze heel bewust aangepaste EMC8000's die ook nergens anders voor te gebruiken zijn.

Ik vond het ook een interessant product. Nadeel is dat de plugin er zowel voor OSX als windows is maar dat de meetsoftware waarmee je de modellen maakt voor in de plugin nog niet beschikbaar is voor OSX (is in beta momenteel).

Ik heb daarom dus ook nog niet kunnen testen.

ok, ff wachten dus nog, ik zit op win 8.1 dus heb dat probleem niet, gebruik van VST plugin met de FIR data staat me wel aan, deze stop je dan in je controlroom en klaar ben je.

niet gelezen maar getest, er is geen enkele manier om de pirated versie aan de gang te krijgen door ergens de juiste mic te kopen

niet gelezen maar getest, er is geen enkele manier om de pirated versie aan de gang te krijgen door ergens de juiste mic te kopen

Stiekemerd! :P Je kunt om die reden dus waarschijnlijk ook geen demo downloaden. :(

ahh ok, my bad mic ziet er hetzelfde uit als de EMC mic wel veel gebruikt wordt bij calibraties, de sonarworks versie krijg je er een calibratie rpport bij waarschijnlijk, wat je kan invoeren in de software.

Maar even voor de duidelijkheid Raphie, zolang ik een originele mic heb dan zou ik dus meerdere rooms kunnen corrigeren? Ik zit hier namelijk aan te denken voor mezelf en voor een vriend van me. Kunnen we de kosten splitten snap je? Of bouwen ze in elk exemplaar van de software dus ook de specifieke freq. curve van die specifieke mic??

Back