808themovie

Slolov

Guru Meditation Error
Binnenkort '808 The Movie' docu. Bekijk hier de trailer over deze legendarische drumcomputer.

http://808themovie.com

Ik vind t wel ver gaan om te stellen dat zonder een 808 de dancescene nooit ontstaan was, blijft een geweldige drummachine natuurlijk.

IK ben natuurlijk de grootste fan van synthforum van de 808 .. maar denk dat die titel eerder toekomt aan de tr-909.

TR eet 8o eet!!! Wat een lekkere drumbak is dat. leuk dat daar een docu over komt

De dancescene had er iig anders uit gezien zonder de 808 ;)
Wordt je nou zelf ook nooit moe van al die hype en hosanna? Ik snap dat jullie het geweldig vinden maar hoeveel documentaires zijn er nu onderhand wel niet geweest, hoeveel artiesten moeten binnen 5 minuten nog iets origineels over een drummachine zeggen? Ik meen het, wat is er zo bijzonder aan deze documentaire? Ik zie het niet.

is toch leuk beetje eerbetoon aan dit fantastische apparaat en z'n Pioniers.

Ik vind het ronduit belachelijk en overdreven dat lyrische gedoe... Overigens ben ik absuloot geen Roland-type dus wellicht iets gekleurd...

Laatst gewijzigd:
Ik heb geen 808 maar wordt wel helemaal gek van muziek uit die periode. Plots vraag ik me af of der ook zulke docu bestaat over de technics sl 1200... Eens opzoeken :)

Inderdaad geen goed ding eigenlijk, de prijzen zullen stijgen, zo kan ik er geen scoren haha. Nee hoor, heb al dozen genoeg ;)

Op zich is het een leuk drumdoosje. Alleen de hype eromheen heb ik nooit begrepen. Dit is tevens de zoveelste documentaire en bestaat net als al die andere grotendeels uit pratende mensen die met de meest uiteenlopende opvulwoordjes strooien. Allemaal praatjes over hoe de kickdrum hun spirituele bewustzijn heeft geactiveerd, hoe de cowbell zelfs Christopher Walken tevreden heeft gekregen, en dat de hi-hats zo kristalhelder klinken dat zelfs den engelen in den hemelsche hemel van het ganse multiversum er zo intens van genieten dat er een nieuw sub-multiversum is ontstaan in de vorm van een TR-808.

Ik snap niet zo goed waarom mensen gaan roepen dat ze het maar niks vinden etc.

Een goeie docu is een goeie docu, wat het onderwerp is maakt natuurlijk wel iets uit, maar bij een echt goeie docu is dat niet eens het geval.

Je kunt het eens zijn of niet of een bepaald onderwerp een documentaire waard is, maar dat lijkt mij in het geval van bv de 808 best gerechtvaardigd. Ik zou niet weten waarom niet. Het is een van de meest gebruikte en herkenbare sound op de planeet. Mag wel een docuutje dan toch ?

vind ik ook, andere discussie of de 808 nu in 2014 nog steeds relevant is, maar destijds toch echt wel een doos die een tijdperk heeft ingeluid en verdient een podium.

Met dingen als hieronder is wel waar het begon :). verder veel rap natuurlijk met 808 ook..
Maar wat is dansmuziek? I wanna dance with somebody.. van W.Houston draait toch ook alweer om dat markante Cowbell geluid.. om maar eens een doodlopende straat te noemen..

Laatst gewijzigd:
Flikker toch ff 5 sec op met die oude bak.. Vind echt geen reet aan de 808. Wellicht een totale verheerlijking van dit apparaat inclusief de koebel. Amazing.. Incredible.. Fantastic.. Blabla.. Zonder die bak was er ook wat er nu was. Ik vind digitale kicks nu eenmaal
veel lekkerder.

Laatst gewijzigd:
Dit is tevens de zoveelste documentaire en bestaat net als al die andere grotendeels uit pratende mensen die met de meest uiteenlopende opvulwoordjes strooien.
Die muzikanten zijn er inderdaad maar druk mee, telkens moeten ze weer opdraven voor documentaires om ons met veel handbewegingen te overtuigen van het belang van een of andere artiest/genre/muziekinstrument/podium. Muziekdocumentaires van tegenwoordig hebben allemaal dezelfde vorm: talking heads. Stomvervelend.

Back