808themovie

Documentaire smokumentaire maar de 808 is een klassieker, Planet Rock met een Linndrum was wel een heel ander plaatje geweest, hij klinkt gewoon robot en dat was toen futuristisch en nu is nog steeds de standaard in veel muzieksoorten. Trap en de nu o zo populaire Southern Hip Hop is allemaal 808 op steroiden.
likt me best een leuke docu, veel helden lekker zeveren, en voor de 100.000 ste keer horen hoe Afrika bambaataa spontaan loosde toen hij hem voor het eerst hoorde!!

Kan niet wachten.
909 wist alleen Schoolly D te programmeren dus die kan weg, want Schooly is oud en suf geworden.

Ik vind het ronduit belachelijk en overdreven dat lyrische gedoe... Overigens ben ik absuloot geen Roland-type dus wellicht iets gekleurd...

Nee jij verkoopt liever die nergens naar klinkende nieuwe bagger om het vervolgens
weer keer op keer terug te kopen.

Geef mij dan maar gewoon een TR-808.

als het maar niet zo'n saaie docu wordt als die van de 303. Met die slaapverwekkende emotieloze opsomming van feiten door Nate Harrison.. Dodelijk saai.

Deze:

Ik snap niet zo goed waarom mensen gaan roepen dat ze het maar niks vinden etc.

Een goeie docu is een goeie docu, wat het onderwerp is maakt natuurlijk wel iets uit, maar bij een echt goeie docu is dat niet eens het geval.

Je kunt het eens zijn of niet of een bepaald onderwerp een documentaire waard is, maar dat lijkt mij in het geval van bv de 808 best gerechtvaardigd. Ik zou niet weten waarom niet. Het is een van de meest gebruikte en herkenbare sound op de planeet. Mag wel een docuutje dan toch ?

Mijn punt is meer dat dit documentaire 808 is over de 808. :)

Hoop dat de SOS band en Nik kershaw ook aan het woord komen, die laatste zijn LP is een goeie illustratie hoe inspirerend et apparaat kan zijn, denk ik.
Zijn hele LP is ruk minus een belachelijke synthesizer 808 track, Dancing girls.
En de SOS band was al belachelijk dik voor de drumcomputer maar dikte de boel MET nog even dertig keer op.

als het maar niet zo'n saaie docu wordt als die van de 303. Met die slaapverwekkende emotieloze opsomming van feiten door Nate Harrison.. Dodelijk saai.

Deze:

TB-303 Documentary - Bassline Baseline (2005) - YouTube

Niet alleen saaai maar er klopt ook geen ene zeik van.... Imagination was toch eeeecht geen 303 b.v. en die AUX88 track is toch ook geen 303...naja als die gast die dat maakte maar van de straat was toch daar gaat het uiteindelijk om 8)

Ook allemaal leuk en aardig deze doc maar jessssus kom op man David Guetta...:r:r:r

Er zit toch wel Egyptian Lover in, anders moeten ze echt oppleuren met deze doc :W

Ook allemaal leuk en aardig deze doc maar jessssus kom op man David Guetta...:r:r:r

Er zit toch wel Egyptian Lover in, anders moeten ze echt oppleuren met deze doc :W

ik heb zelf geen 808, had wel een 909.. weet dat ze zeer overpriced zijn.. maar ik word altijd toch echt betoverd als je weer een echte 808 hoort. er zijn natuurlijk 10.000 alternatieven tegenwoordig (vooral op samplegebied) of sounds die alike klinken, maar het effect wat deze machine heeft gehad op de muziek is wel zeer groots (ook los van dance) .. en dan in een tijd toen er (nog) geen betaalbare samplers, of huidige technologie of laptops waren etc. de 808 verdient zeker een hommage .. maar als egyptian lover er niet inzit..pfff, die man ademt 808 :dj:

IK ben natuurlijk de grootste fan van synthforum van de 808 .. maar denk dat die titel eerder toekomt aan de tr-909.

idd,wel goed om de waarde van de 808's op de drijven

perfect dus,we moeten niet klagen,op naar de 3000euro,een super mooie 808 mag nu al best 3500euro kosten eigenlijk,vooral de organischer klinkende antraciet/bruine :P

909 wist alleen Schoolly D te programmeren dus die kan weg, want Schooly is oud en suf geworden.

Heyhey! dat zeggen we niet over Schoolly D he!

En hij de enige?? Luister eens naar deze Skinny Boys track:

http://youtu.be/0nUHb-Pxttc

Of anders Mantronik? Ook niet de minste :)

En over die 808.. In die docu hoort ook zeker DJ Mr. Mixxx.. Anders neem ik hem niet serieus :)

En ex bezitters dan?

Grootste fout van mn leven om de TR-808 weer te verkopen na een half jaar. Ik weet nog steeds niet in wat voor verstandsverbijsterde toestand ik toen zat (2003)..

En ex bezitters dan?

Grootste fout van mn leven om de TR-808 weer te verkopen na een half jaar. Ik weet nog steeds niet in wat voor verstandsverbijsterde toestand ik toen zat (2003)..

Misschien beviel hij destijds gewoon niet?
Of je kon een flinke winst pakken?

idd,wel goed om de waarde van de 808's op de drijven

perfect dus,we moeten niet klagen,op naar de 3000euro,een super mooie 808 mag nu al best 3500euro kosten eigenlijk,vooral de organischer klinkende antraciet/bruine :P

Naast de dof grijze verbleken de zwarte en de bruine!

ja; antraciete ('grijs verbleken'),bruin en zwart

de bruine kom je nauwelijks tegen,zijn heel zeldzaam

Back