808themovie

Misschien beviel hij destijds gewoon niet?
Of je kon een flinke winst pakken?

Geen van beide. Ik weet nog goed dat ik het een heel mooie machine vond. Ik denk dat mijn werkwijze toen veranderde, waardoor ik besloot te verkopen.. Verkocht voor dezelfde prijs (750E) als dat ik hem kocht trouwens. Ik hoefde geen winst te maken.
Maar wat ik al zei, het is dom geweest want die 750 is allang down the drain en ik had liever die 808 nog gehad.. :(

Mijn 808 doet het nog altijd prima als trigger voor mijn modulars. 3 x trigger out is natuurlijk wel super de luxe voor zo'n oud bakbeest. Dat ie daarnaast nog wat sprankelende hats en bietjes eruit tovert en in sync meeloopt is natuurlijk mooi meegenomen :eureka::P

Btw, coole docu!

4

Je vergeet je groene.

Ff serieus... volgens mij zijn ze gewoon allemaal bruinzwart. Tenminste, ik kan de mijne niet vol zwart noemen maar ook niet vol bruin of antraciet.

Dan behoord die toe tot de antraciete,de zwarte is zo zwart als de zijkanten (rekening houdend met de glans van het materiaal!) zo kan je reffereren.

De 'antraciet' naam is ook iets wat ik mee afgekomen ben om er een kleur naam op te kunnen plakken op de 3 verschillende types die er zijn.

Dan behoord die toe tot de antraciete,de zwarte is zo zwart als de zijkanten (rekening houdend met de glans van het materiaal!) zo kan je reffereren.

De 'antraciet' naam is ook iets wat ik mee afgekomen ben om er een kleur naam op te kunnen plakken op de 3 verschillende types die er zijn.

Laten we er even van uitgaan dat er idd 3 types zijn...
Wat zijn dan volgens jou de verschillen qua sound? 'organisch' vind ik wat breed.
En... zijn de kleuren aan serienummers of iets anders te koppelen?

Is dit alles internetkennis of heb je ze in het echt gezien en gehoord?

Niet als kruisverhoor... maar ik ben nieuwsgierig, hoor en nl verschillende dingen over.

ook verschil op de potmeters, als ik het goed voorheb, lichtere kleur oranje....
dat is geen papiertje. ;)

Maar dit intereseert mij ook wel! :D
3 types...

Potmeter oranje is bij mij vrij licht maar niet helemaal egaal, ik denk dat ze lichter zijn geworden door UV straling.
Zou UV ook de overige kleurverschillen kunnen verklaren? Behalve dan de oranje papiertjes in / onder bepaalde knoppen.

Ik vind behalve de trailer en de soundtrack, niks, dat me informeert wanneer de film nu eens eindelijk te zien is.
Beetje boring, doet me denken aan the loft. Jaren gehype en dan komt ie al amper uit in de bios in usa enz.

Met 3 wordt je nog niet eens uit genodigd. Ons kent ons gebeuren. ;) maar eigenlijk interesseert me helemaal niet. Dom gelul natuurlijk altijd in die films. "it feels in the chest" bla bla

is die verrekte film nu al te zien eigenlijk??? Djeezus

Sja, ze (de makers) hebben er geld in zitten en willen dit er linksom of rechtsom uit persen door middel van broadcast-royalties. Maar ergens uitgezonden worden met evt. on demand / gemist component in de overeenkomst komt alleen voor goed gemaakte verhalen.

Ik las dat de docu te eenzijdig alleen de invloed op de Amerikaanse / westerse popmuziek in het licht zet, als je daar minder van houdt is de docu niet interessant. Dit verkleind de doelgroep drastisch, dus minder aantrekkelijk voor breed publiek.

Daarnaast las ik dat een deel van de geïnterviewden alleen konden vertellen dat het een legendarische drummachine is maar dat ze niet eens Newclues (Jam on revenge) of Whitney Huston konden noemen. Dit in combinatie met een overvloed aan knopjes en close up-shots doet het nogal ontbreken aan creativiteit.

Ik heb zelf de docu nog niet gezien maar denk dat ik liever de 808 aanzet om wat tom's te programmeren met hier en daar war rimshots dan dat ik ruim zeven kwartier ga kijken...

Hier staat er een en ander over geschreven...

Laatst gewijzigd:
Ik las ergens dat ie tegen september op de itunes store zou zitten.
Ik verwacht er ook niet veel van. Maar soms zijn er momenten dat ik in de sofa lig met een fles wijn in t donker, dus dan kan t wel :)

Maar soms zijn er momenten dat ik in de sofa lig met een fles wijn in t donker, dus dan kan t wel :)

Herkenbare momenten! Een goeie Edgar Froese (Macula Transfer bijvoorbeeld) helpt altijd!

Hij is uit. Je kan 'm oa zien via itunes (als stream)

Volgens mij alleen te krijgen via pre-order en komt hij 16 december uit. En dan nog niet in Nederland en België.

Ik heb m vorige week al gestreamed in belgië

Mag ik de iTunes-link van je? Op m'n Amerikaanse account krijg ik te zien dat de film pas 16 december beschikbaar is en op m'n Nederlandse account komt de film helemaal niet voor.

Ik heb een maandje itunes music abo gepakt dan zie je m gratis.

Back