Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

srry ben even luiJe had het kunnen weten dat mensen zo reageerden hehe. Ik voeg me verder bij Raphie, die vraagt je niet voor niets om een filtersweep... hoe meer eer aangezwengeld wordt, hoe meer de verschillen duidelijk worden (En vice versa, tegenovergesteld voor Gelijkenissen)Ga je de verschillen aantonen, ik zou zeggen zet een goede synthspeler (iemand die goed kan spelen + de knopjes kent) en zie wat die voor verschillends haalt uit een VA en een Analoog. Kijk, dán zal je het wel gaan horen << Echter dit zal denk ik slechts "bewijzen" dat beiden verschillende kwaliteiten hebben die verschillend kunnen worden aangewend. Het analoge van de analoog zal steeds hoorbaarder worden naarmate de synth heftiger/dieper gebruikt wordt.. ik hoor het bijv. weleens als Portamento wordt gebruikt, hoe (analoog) de synth daarop reageert.
Ga je de gelijkenissen aantonen, dan doe je testen zoals die jij voorstelt. Op dat vlak (dat gortdroge) zit zo weinig verschil, dat je het daarmee jezelf bemoeilijkt om nu JUIST dat verschil aan te tonen.
Wat bewijs je daarmee dan?? Dat de mensen die de VA hebben gemaakt, succesvol de meest droge basisvorm van een analoog hebben weten na te bootsen.. sorry, daar raak ik niet van onder de indruk.
Dat is als 2 teststrookjes verf van de Gamma, zeg bruingrijs en een blauwgrijs, proberen te vergelijken bij gedimd licht !
Nee, in zeg in het volle licht ermee, dus met een goede speler.. dan ga je het horen is mijn overtuiging. Iemand die alle uithoeken opzoekt in het spel, dáár zit het 'm in, dat maakt het verschil duidelijk.. niet een zapige sequence van een gortdroge saw imo
ben wel benieuwd hoe dat uitpakt.. alleen moet de OSC dan ook dingen doen? Mss de OSC ook een rol van betekenis geven, met PWM, vibrato en een deuntje ofzo én 1 sweep met portamento?Wat zou volgens jullie in de dubbel blinde luister test moeten worden gedaan?
- Digitale OSC door analoog filter
- Digitale OSC door digitaal filter (VST)
- VCO analoog filter
- VCO door digitaal filter (VST)
Of de OSC nu digitaal is of analoog maakt geen reet uit (naar mijn gehoor). Het filter is een idd ander verhaal (Juno's hebben bvb digitale osc en analoog filter)

Had een wat langer antwoord voorbereid, wat kritische opmerkingen over de test in onderstaande link zelf, maar werd afgesneden door het forum. Vergelijking Minimoog en Monark door het marketing dpt. van Native Instruments.
Dan maar zo:
https://soundcloud.com/nativeinstruments/monark-a-b-comparison
De wav versie is te vinden op:
http://www.native-instruments.com/forum/threads/reality-check-monark-versus.191811/
Enjoy!

Coole test, met welke synth word de monark hier vergeleken? maar in ieder geval tof ik ga zo in de metro effe luisteren en zo een gokje wagen
Aangezien Monark een Minimoog cloon is en in bovenstaande post vermeld werd dat de vergelijking met een Minimoog gebeurde, is het antwoord: .......
de test zal alleen aantonen dat mensen uit hun nek lullen als ze zeggen dat ze snel verschil horen, dat er verschil is is een feit!
. Op dezelfde manier zou het flauw zijn om elke minder fragment te bestempelen als zijnde niet de Minimoog. Sowieso is het verschil in de vergelijkingen imo te klein - kleiner dan tussen 2 verschillende analoge synths - om me druk te maken over het debat.Wat minder naar de vrouwtjes kijken en meer concentreren op wat echt belangrijk is in het leven......Aangezien Monark een Minimoog cloon is en in bovenstaande post vermeld werd dat de vergelijking met een Minimoog gebeurde, is het antwoord: .......
Zoals ik in mijn verloren post wou melde: voor hetzelfde geld is de test niet 1,2,1,2,1,2 opgezet, maar "random" - ik vermoed wel dat ze bij NI weten hoe ze iets naar voren brengen. Op dezelfde manier zou het flauw zijn om elke minder fragment te bestempelen als zijnde niet de Minimoog. Sowieso is het verschil in de vergelijkingen imo te klein - kleiner dan tussen 2 verschillende analoge synths - om me druk te maken over het debat.
Hoe weet jij nou weer dat ik naar de vrouwtjes liep te kijken?? er liep hier net een mooie meid voorbij ]
ja goed punt, jammer is er dan geen officleele uitslag van de test?
ik bedoel dan hebben we er niet zo veel aan (zonder uitkomst).