Computer crashed door geluidskaart, hoe vaak is normaal?

Ik heb echt precies hetzelfde. Ik heb sinds kort een MOTU 828 mk3.

Continue loopt m'n iMac vast. Gegarandeerd na een sluimerstand van de computer. Ik moet dan echt de mac resetten wil ik um weer kunnen gebruiken.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar alles leidt tot geen resultaat. helaas! Iemand een oplossing??

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn.

Win xp en win 7 zelfde verhaal na sluimerstand, geluidskaarten werken niet meer.
Gebeurt vaak alleen vlak na een nieuwe instal als ik vergeten ben het uit te zetten :D
Opnieuw opstarten enige remedie, of kaart eruit en erin.

Slaapstand/sleep in combinatie met 3rd party drivers vormt vaak problemen (niet alleen bij audio interfaces). Ik gebruik de slaapstand van OSX nooit en heb in 7 jaar nog nooit issues met mijn audio interface (Steinberg MR816X en daarvoor Motu 24 IO) gehad.

Slaapstand is natuurlijk erg handig maar het geeft toch best vaak problemen...
De oorzaak ligt doorgaans bij het niet goed kunnen omgaan met de slaapstand door de driver van een dergelijk apparaat.

Kijk ook eens naar de errorlog van je pc. Meestal hebben dergelijke problemen met conficterende drivers te maken. De eventviewer van Windows laat je meestal wel zien waardoor het probleem veroorzaakt wordt.
Start->Run-> eventvwr.msc [ENTER]
Het vervangen van de elco's zou kunnen maar is niet zo waarschijnlijk dat dáár het probleem ligt.
De eventviewer is je beste vriend

Slaapstand werkt ook bij mij niet goed. Altijd wel wat, dus gedeactiveerd. Geen gesluimer in mijn digitale domeintje :)

Ik heb ook nog eens een piep/brom/noise over m'n monitoren. Ik ben er zojuist achter gekomen dat dit aan mijn Virus TI ligt. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Zodra ik de usb eruit trek, of de virus op sleepmode zet, is de piep/brom direct weer weg.

Kan alleen maar melden dat ik hier op de EMU 1616m en 1820m PCI kaart, waar bij die laatste ook nogeens een Zed R16 aan de onboard firewire hing, nog nooit een probleem heb meegemaakt na een standby op W7 en XP :)

2 of meer USB audio devices geeft idd altijd gezeur.. tenminste op laptops. Een randaarde afplakken is volgens mij niet altijd een optie, ben dus benieuwd naar wat nadere uiteg :) (de laatste 3 laptops die ik heb gehad hadden allen tweepolige aansluiting. tenminste ???)
Hierondder staat nog e.e.a. aan tips.. en er is wel meer over te vinden her en der... je moet alleen wel in je USB kabels snijden..
http://www.head-fi.org/t/686609/usb...iminate-noise-between-computer-and-dac-solved

Laatst gewijzigd:
onelifecrew:

het kan nodig zijn om je randaarde af te plakken van je laptop om geen aardlus te creëren. Ik heb het ook nodig gehad en heb met wat krimpkous toen de randaarde van de betreffende stopcontactpinnen afgeschermd van de stekker.

@Eraser127

Klinkt logisch. Zou het probleem hoogstwaarschijnlijk verhelpen.

Alleen dan nog de vraag; Hoe ga ik dit doen? Ik heb echt 0,0 verstand hiervan. Wat moet ik precies waar plakken? Nogmaals, ik werk met een iMac, geen laptop.

Hoop dat het niet teveel moeite voor jullie is;-)

@Eraser127

Klinkt logisch. Zou het probleem hoogstwaarschijnlijk verhelpen.

Alleen dan nog de vraag; Hoe ga ik dit doen? Ik heb echt 0,0 verstand hiervan. Wat moet ik precies waar plakken? Nogmaals, ik werk met een iMac, geen laptop.

Hoop dat het niet teveel moeite voor jullie is;-)

Het is gelukt. Alle aarde afgeplakt behalve die van mn mac. Problem solved!
Ik ben weer een gelukkig mens:maffia:

Back