Roland SD-50 vs Sonic Cell

emiliano

Stamgast
Ik ben op zoek naar een sound-module met voornamelijke realistische klanken. En dat tegen een zacht prijsje. Aanvankelijk keek ik naar de Roland JV 1080, 2080 en 3080.

Maar ik zag nu ook de SD-50 en de Sonic Cell van Roland. Wat is het verschil tussen de laatstgenoemden? Ik heb al enkele youtube-filmpjes bekeken en qua klankresultaat lijken beiden me wel goed. Maar ik zie niet meteen waar ze in verschillen.

Mocht een van jullie een dergelijk toestel te koop aanbieden. Graag een PM dan ;-)

Het grootste verschil is dat bij de SD-50 minder synth parameters en control changes kunnen worden aangepast. In principe is dat heel basic, zoals bij de Sound Canvas serie, die hoofdzakelijk gebruikt word als presetmodule. De SonicCell is een volledige synth waarmee je ook vanaf scratch geluiden kunt opbouwen naar eigen smaak. Ook is hij uitbreidbaar met twee SRX expansions, die extra waveforms en presets toevoegen. Dat is bij de SD-50 niet mogelijk.

Dan is de SD-50 perfect voor wat ik wil: vooral de realistische klanken/samples interesseren me.

Back