Ochtend funk filmpje

Haha. groove on!
Leuk ding toch, die SU700. Ik heb er ook nog 1, helaas met de bekende problemen, zodat er live mee werken erg irritant is.. Jij geen last van?

Haha. groove on!
Leuk ding toch, die SU700. Ik heb er ook nog 1, helaas met de bekende problemen, zodat er live mee werken erg irritant is.. Jij geen last van?

mwa eigenlijk heb ik sinds ik hem heb nog nooit echt iets kapot gemaakt eraan of is er iets wat er problemen veroorzaakt. alleen bij de aankoop deden 2 potmetertjes al raar en dat is nogsteeds zo. maar die pads vermijd ik gewoon, gelukkig zijn dat ook de free pads en niet de composed loop pads.

Heerlijke beat zeg! Daar hoort een melodie bij, of iets van dien aard :)
Een Rhodes jam zou het goed doen denk ik..
Mag ik vragen waar de samples/loops vandaan komen?

Had ik maar een échte rhodes tot beschikking.. zoiets hierbij zou inderdaad erg lekker zijn.
Ik ga natuurlijk niet alles verklappen aan samples maar dit komt vooral uit Japanse Soul en Jazz muziek8)

Als sampler fan even wat vragen over die SU700 - jij bent de enige die hem actief gebruikt hiero: :)

• hoe speel je een melodie in (bv baslijn) in? Ik begrijp dat je 4 banks van 4 'free pads' hebt.. Pitch je elke pad afzonderlijk naar een andere noot? En speel je dan een melodie met meerdere pads? Of kan je 1 Free pad gebruiken en per note event de pitch aanpassen? Dus op die manier gebruikt je dus maar 1 track voor je baslijn..

• kan je een pattern dat speelt (bv een drumpattern) resamplen, dus dat je uiteindelijk een 4 bar loop hebt en je je free pads weer vrij kan maken voor andere samples?

Leuk zo'n apparaat! Da's weer wat anders dan blokjes op m'n computerscherm inkleuren.... :-)

thanks gasten, en ja ik vind op de pc werken niet echt bevorderlijk voor mijn inspiratie.. dus ik probeer zo veel mogelijk daarbuiten te blijven:)
Zelf vind ik't best wel inspirerend.. Sinds ongeveer vier jaar kan ik me eindelijk muzikaal uiten....
Met een gekregen tweedehandsje..... :-)

en @Furious5 ,
Nee helaas moet je wel per noot een andere track gebruiken, dus het is soms limiterend maar ja, hier word ook wel creatief door.

Ah, okay. Maar kan je een pattern wat speelt resamplen naar 1 nieuwe sample? Dus stel, je gebruikt 16 drumsamples om een beat te maken.. Kan je die resamplen naar 1 drumbeat, die vervolgens als loop sample gebruiken en vervolgens nieuwe samples op die free pads zetten?

Beetje guru achtig. Geluid een beetje muffig. Verder moet er breek in vindt ik. Of meer variatie.

thanks allemaal wederom8)

@Furious5 , je kan inderdaad 16 pads resamplen naar 1 pad en dat vervolgens loopen

@MadR, je bedoeld DJ Premier achtig dan neem ik aan, want Guru zijn beats werden in gangstarr vooral door hem gemaakt.
En de sound is inderdaad wat mof omdat het met een telefoon is opgenomen:D

Back