Zelf een MAC bouwen?

NVIDIA is het makkelijkste, een GTX480 werkt prima en kost je max 75 euro tweedehands, is echt een topkaart.

Ik draai mijn hackintosh nog op een core2quad (q6700) en 8gb. Echt oud, maar OSX 10.10.1 draait echt soepel hoor, zelfs zonder SSD.
SSD staat wel in de planning overigens. Je hebt geen supernieuwe hardware nodig, maar er is een beperkt aantal moederborden ècht 100% geschikt, die kun je beter zoeken.

Maar als je niet van proberen, vallen en opstaan houdt moet je er niet aan beginnen, er is geen 100% altijd alles ok-oplossing.

Voor zover ik op Tonymacx86 hebben kunnen checken zijn er geen moederborden met onboard firewire ( 800 ) verkrijgbaar...

Er zal dan toch een firewire-kaartje in moeten.
Tips qua firewire-kaarten?

Dit is trouwens een Hackintosh-systeempje dat ik vandaag heb geconfigureerd:

Gigabyte GA-Z97X-UD5H € 175,00
Core i7-4790K € 349,00
EVGA GeForce GTX 760 € 239,95
Crucial Ballistix Tactical (16GB) € 156,95
Samsung 840 EVO 500GB € 229,00
Seagate Barracuda 4TB € 153,95
Corsair RM 650 Watt € 89,95
Fractal Design Define R4 Titanium Grey € 94,95
DeLock PCI-Express FireWire 2 Ports € 49,95
LG DVD+/-R/RW € 22,95
----------
Totaal € 1561,65

Voor zover ik op Tonymacx86 hebben kunnen checken zijn er geen moederborden met onboard firewire ( 800 ) verkrijgbaar...

Er zal dan toch een firewire-kaartje in moeten.
Tips qua firewire-kaarten?

dit is een prima kaart, heb hem zelf ook: http://www.ebay.com/itm/NEW-PCIe-PC...rnal_Port_Expansion_Cards&hash=item259b9581c9

Wat ook een optie is, is om een moederbord met thunderbolt te nemen, zoals de z97x-ud7 th

dan kun je gewoon een verloopje gebruiken van TB->FW

Die pci-e firewire werken vaak niet. Je moet een ander type hebben.
Ti chipsets zijn PCI naar PCI-e bridges en geven vaak problemen.

http://www.delock.de/produkte/F_321_FireWire_61864/merkmale.html?setLanguage=en

Deze gaat wel werken, is eigenlijk een andere merk kaart met een DeLock logo ;)
@Subgroover ik heb misschien wel een adresje waar je die hele set voor een toffe prijs kunt krijgen, heb ik ook al mijn pc-spul vandaan, je kunt ze altijd een mailtje sturen (ze verkopen samengestelde pc's maar je kunt ook je eigen lijst geven).

Die pci-e firewire werken vaak niet. Je moet een ander type hebben.
Ti chipsets zijn PCI naar PCI-e bridges en geven vaak problemen.

http://www.delock.de/produkte/F_321_FireWire_61864/merkmale.html?setLanguage=en

Deze gaat wel werken, is eigenlijk een andere merk kaart met een DeLock logo ;)
@Subgroover ik heb misschien wel een adresje waar je die hele set voor een toffe prijs kunt krijgen, heb ik ook al mijn pc-spul vandaan, je kunt ze altijd een mailtje sturen (ze verkopen samengestelde pc's maar je kunt ook je eigen lijst geven).

onzin, zijn prima firewire kaarten. Ti chipsets zijn cruciaal voor het goedwerken van sommige audio interface merken zoals MOTU.

megekko.nl is momenteel de allergoedkoopste leverancier van nederland (volgens de tweakers pricewatch) Kan me niet voorstellen dat jouw adresje nog 'toffer' is.

als je echter native dezelfde chipset wilt hebben als die apple gebruikte in hun producten, dan moet je dit even lezen: http://www.tonymacx86.com/buying-advice/59767-firewire-800-400-card-own-100-compatibility.html

geeft ook wat interessante info over TI en PCI-E etc...

99 van de 100 goedkope pci-e firewirekaarten zijn niets meer dan een Ti pci-e to pci bridge en geven veel problemen met hackintosh.
Toffe prijs en toffe service, wordt op mijn adres zelfs gratis voor je gebouwd en getest. Heb je een complete pc thuis tegen een zeer concurrerende prijs. Het was maar een voorstel, ik ga ook geen sites spammen hier.

Last edited by a moderator:
Er is wel gedoe met ssd icm yosemite. De trimming werkt niet standaard, moet je een app voor installeren, maar als je later een update krijgt kan het zijn dat je niet meer kan booten.

Je bedoelt de standaard TrimEnabler patch (die ook in Unibeast zit)? Da's geen rocket science toch?

System updates (dus niet security updates, Safari updates, iTunes updates enzo) met 'n Hackintosh is altijd een kwestie van rustig aan en beleid, dus gewoon niet blindelings installeren maar even de reports afwachten.
Volgens mij is dat tegenwoordig zelfs op 'normale' machines niet meer aan te bevelen (gezien de inmiddels ietwat gedeukte reputatie van Apple met te snel uitgerolde updates)...

Bericht door een moderator:
Dit begint wel een beetje teveel op "Hoe bouw ik een hackintosh", "wat doe ik verkeerd" of "welke hardware moet ik kiezen" topic te lijken op deze manier mensen. Graag weer gewoon naar het topic "Een zelfbouw mac inzetten voor audio"......

Terug on topic...

Heb zelf een M-Audio ProFire 2626 die via firewire aan mijn hackingtosh zou moeten hangen...

Welke firewire chipset is nu best Texas Instruments (vind je meestal terug in oudere posts op relevante forums) of LSI Agere (wat Apple blijkbaar zelf de laatste tijd gebruikt)?

Enige bronverwijzing zou handig zijn...

Back