voeding voor 24u kast

earlabs

Stamgast
ik ga een nieuwe case bouwen (2 x 12u) en ben op zoek naar een goed alternatief voor de voedingen die door Doepfer en Clicks/clocks (wat eigenlijk een kloon is van D) worden geleverd. Heb ook die van Erica synths bekeken, maar gehoord dat die nogal heet kunnen worden.

Wat speurwerk bracht mij op deze van TDK
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/500000-524999/511827-da-01-en-TDK_LAMBDA_LS100_12_EINBAU_NETZT_GET.pdf

Het idee is om er twee te kopen: 1 voor de +12v en 1 voor de -12v. Hij trekt 8,5 ampere dat lijkt me voldoende voor deze case. Maar als er mensen zijn die dat anders zien: er is ook een 12,5 ampere versie. Qua prijs maakt dat niet zoveel uit; het blijft veel goed koper dan de standaard optie.

Vraag aan dit forum:
wie heeft ervaring met voedingen voor een kast als deze?
De kast hoeft niet portable te zijn; het gewicht van de voeding is dus niet zo belangrijk.

Het is waarschijnlijk een pak goedkoper omdat het een schakelende voeding is.
Je kan dergelijke voedingen gebruiken in audio toepassingen, maar je moet toch voorzichtig zijn. Omdat het een schakelende voeding is (t.o.v. een lineaire via transformator), kan de schakelfrequentie en/of harmonischen ervan in het audio signaal optreden.

voeding

voeding

Volgens mij gebruiken mensen daar op t forum schakelvoedingen van Meanwell voor. Zijn goedkoop en leveren =/-12V, en 5V bij een paar ampere. 8,5 ampere per rail lijkt mij veel te veel voor een rack met hoogstens 20 modules die ongeveer 100-150mA trekken.

Back