[Roland] Hoe lang zijn er nog 303s?

CraZ

..
Ik vraag me af hoe lang er nog 303's in goede staat worden aangeboden. Zelden heb ik er een gezien waar bijvoorbeeld de druktoetsjes (de contacten dus) nog helemaal goed zijn. Okay.. die kun je laten vervangen.. maar dat kost al gauw 100 Euro of meer.

En over 2 jaar.. of over 5.. zijn er dan nog goede 303's te koop. Zelf koop ik er zeker nog eentje bij.. al is het alleen maar om te zorgen dat ik nooit zonder hoef te zitten.

Wat ik er voor over heb.. tja.. 900 Euro is een gangbare prijs die ik er ook wel voor over heb. Moeten het er 1000 zijn.. dan heb ik daar ook geen problemen mee.

Re: Hoelang nog..

Re: Hoelang nog..

Origineel geplaatst door CraZ
Okay.. die kun je laten vervangen.. maar dat kost al gauw 100 Euro of meer.

Dan ga jij toch naar het verkeerde adres. Bij mijn mannetje kost het volgens mij iets meer dan 25,- euro. Ik die dingen van mij ook nog een keer onder handen laten nemen.

Onderdelen..

Onderdelen..

Als het ooit nog nodig is.. en ik kan die microswitches ergens op de kop tikken.. dan doe ik het gewoon zelf.. ;)

De eigenlijke switches zijn schijnbaar niet meer te krijgen, maar er is een alternatief wat een tikje groter is maar verder gewoon past. Die dingen kosten volgens mij iets van 0.75 euro. Dus als je ze zelf soldeert ben je voor een appel en een ei het mannetje.

Die switches worden de laatste tijd veel op ebay aangeboden, maar volgens mij zijn ze nog wel te krijgen hoor. Zijn toch ook van Alps?

Origineel geplaatst door OnAcid
. Zijn toch ook van Alps?

Geen flauw idee. Ik ben geen electronica freak.

alps ja dacht het wel
Izmar heeft ze laatst allemaal vervangen in 1 van mijn 2 303's voor mij

Ik ook niet ;), maar volgens mij staat er een heel verhaal op de site van die Robin 'devilfish' whitle over alle onderdelen (pots, switches, etc.)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=851358655

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=852390356

switches.jpg

Zo te zien zijn nog wel makkelijk te krijgen ;)

ja hoor
effe de baantjes nalopen en eventueel bijsolderen

Craz wees gerust...

Craz wees gerust...

Ik heb vernomen van hoger hand dat er altijd 303's zullen blijven bestaan. Ze schijnen het eeuwige leven te hebben...

watchtower_sm.jpg

Something many of us have known for a long time was recently confirmed by a Jehova's Witness calling at the house. I was going to turn them away when i saw what was on the cover of watchtower...

Ik denk dat ze altijd wel te koop blijven, degene die er 1 heeft is er zuinig op, dus denk ik dat ze wel te koop, (in vrij goede conditie) blijven,

de vraag is tegenwoordig denk ik meer;

MOET je er ook echt 1 hebben of is een alternatief heden ten dage genoeg ?
bij; XoXBoX, Phosycon, ABL, enz ...)

sooow, dat word vast een leuke discussie voor het end van het joar :)

:mega:

Anno 2009 zijn er nog steeds te koop.

hoekomjij nu weer op soon oude ..draad

303 blijven zoland mensen er veel voor willen betalen
desnoods aaan elkaar gelapte
want je vindt geen gebrekkige vioor 1/3 vd prijs blijft duur

Denk dat de mensen die nu 303's hebben er idd zuinig op zijn en ze goed onderhouden. Ze hebben er doorgaans immers veel voor betaald, of ze weten dat hun vrijmarkt-koopje inmiddels veel waard geworden is.
Zelf zou ik het best gaaf vinden om een echte 303 te hebben, zon typische sound die onverwachts zo'n invloed op een muziekscene heeft uitgeoefend. Maar de prijzen van tegenwoordig rechtvaardigen het "ik zou het best gaaf vinden" niet. Zeker niet als je bedenkt dat je tegenwoordig een gratis 303 online hebt! Natuurlijk is het niet de real thing, maar dat duurt niet lang meer imho.
Is misschien een beetje een andere discussie, maar ik ga dus geen dure analoge bakken meer kopen (niet dat ik ze ooit gehad, maar dat terzijde) omdat ik het idee heb dat software-emulaties de komende jaren zo krachtig worden dat je het verschil eigenlijk niet meer hoort. En dan is het wat mij betreft een zonde geld investering geweest. Natuurlijk heb je dan niet de feel van een echt apparaat, maar dat is voor mij niet belangrijk.

MOET je er ook echt 1 hebben of is een alternatief heden ten dage genoeg ?

maar ik ga dus geen dure analoge bakken meer kopen (niet dat ik ze ooit gehad, maar dat terzijde) omdat ik het idee heb dat software-emulaties de komende jaren zo krachtig worden dat je het verschil eigenlijk niet meer hoort. En dan is het wat mij betreft een zonde geld investering geweest. Natuurlijk heb je dan niet de feel van een echt apparaat, maar dat is voor mij niet belangrijk.

Dat bedoelde ik dus ook, bedankt Gijs !

gelukkig is zowat alles in de 303 vervangbaar.

kijk waarom worden bv siel synth niet meer gerepareerd /
of een dr110 analoge drumachien weggeooid of voor parts used vanwege stuk zijn
de aankoop was weinig / dus
een tb kost nu ..veel
dus
blijftie repareerd worden ,..
:engel:
toch klein beetje zakgeld verhaal

Back