Mtc?

Arv

Robot
Ik heb een M300 FX unit van TCelectronics en ik gebruik de RS7000 o.a. en nog wat rand apparatuur/synths. Nu is het zo dat de M300 enkel kan syncen (zoals voor delays enzo) op MTC. Nu wil het zo, dat de RS7000 geen MTC kan versturen, maar enkel ontvangen/syncen.

Heeft iemand een idee hoe ik dat oplos?

gr
ARv

Ik kan me niet voorstellen dat er hier NIEMAND is die hier een antwoord op heeft.. Normaal heeft iedereen toch wel zijn mondje klaar.

;{

Ik weet het antwoord niet echt, maar wat verstuurd de rs7000 wel om andere apparaten te syncen?
Midiclock waarschijnlijk.

Kan dat van midiclock naar mtc converteren via een kastje?

Midiclock zijn dat geen heel korte triggers achterelkaar? Kan je misschien met nootjes proberen?

Ik zeg maar wat.

Thnx voor je reactie Nick

Hmm, ja ik weet ook niet zoveel van MTC af, ik weet wel dat het informatie bevat over de absolute positie in een song bv. voor multi track recorders enzo, dus ik hoop dat er nog iemand reageert die verstand heeft van multitracking. Er bestaan kastjes die MTC kunnen versturen, maar ik weet niet welk merk/type.
De RS7000 kan wel MTC ontvangen, dat lukt wel.

RV

Midi clock naar mtc kastje ? of smpte naar mtc , die bestaan als het goed is .

Ik denk dat midiclock naar MTC kastjes niet bestaan want midiclock bevat geen song-pointer info.

Ik baal er eigenlijk van dat TC electronic de M300 alleen laat syncen aan MTC. Dat is niet logisch.. Voor de rest gebruik ik helemaal geen MTC..

GRR

Enige oplossing lijkt me gebruik maken van een software sequencer die dus tijdcode (zowel midi clock als MTC) kan versturen. Ik werk voornamelijk met midi-clock, want niet elke synth heeft MTC. MTC is wel beter.
Dan zet je de M3000 op midi kanaal 3 bijv. en je geeft in de sequencer aan dat er tijdcode verstuurd moet worden over kanaal 3. Dan zal het wel lukken. Kijk anders in de MIDI omschrijving van die RS7000 (ken ik trouwens niet).

Back