Mengpaneel gezocht!

ReaceGeorge

Nieuwkomer
Ik heb een nieuwe mengtafel nodig, aangezien degene die ik nu heb aan één stuk door ruist en tiert en eigenlijk onbruikbaar is. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor mijn thuisstudio, en ik heb eigenlijk 12 mono kanalen plus 4 stereo kanalen nodig (alsin, dat heb ik nu nog niet vol, maar dat is wel met een blik naar de toekomst). Uiteraard wil ik dan dat ze zo ruisvrij mogelijk is, en gezien de interface die ik gebruik twee inputs en twee outputs heeft, lijkt het me heel handig als ik daar ook iets makkelijks mee kan regelen.

Ik zit momenteel te kijken naar een Soundcraft M12, die eigenlijk ver boven mijn budget ligt (200-300 euro, dus ik kijk graag op Marktplaats), die voldoet eigenlijk volledig aan de eisen die ik stel, en als ik de rest van het internet moet geloven zijn de preamps redelijk clean. Nadeel daaraan is dat er, voor zover ik kan zien, niet echt een aparte uitgang en ingang is voor een opnameapparaat. Ik denk dat het bij deze het makkelijkst is om dat via de Mix Inserts te regelen, nietwaar? Tenzij de Monitor uitgang te configureren is dat hij een van de Aux returns ofwel de P/B niet opvangt...

Nieuwerhands kan ik niets anders vinden dat zo dicht bij mijn budget aan mijn eisen voldoet. Ik sta echter wel open voor (ruisvrije) oude spulletjes van Marktplaats, als iemand een goed merk weet wat meestal voor een bepaalde prijs verkoopt? Ik ben jullie bijzonder dankbaar, dat al vooraf!

Ik heb hier een Tascam M1024 staan, 16 kanalen mono met mid sweep EQ (waarvan er 13 prima werken) en 4 stereo kanalen die prima werken.
Ziet en voelt er letterlijk als nieuw uit bijna, met stofhoes en handleiding. Gebouwd als een tank, werkend te zien en te horen, omgeving Breda.
Mag weg voor 120 euro,

66 cm breed, 52 cm diep

Vet lelijke foto van inet, niet de mijne: http://img.audiofanzine.com/image.p...d&size=normal&module=product&product_id=63888

Laatst gewijzigd:
Sorry, deze zijn allebei te groot :(

Ik zoek er echt eentje die net twaalf+vier kanalen heeft, breder dan dat gaat niet passen op mijn bureau. Maar, de M12, zou die werken voor mijn doeleinden? Heeft iemand een Soundcraft M-serie, en is deze daar content mee?

een soundcraft M serie is prima, maar een Allen & Heath of Soundtracs is echt beter.
heb je echt een mixer nodig? zelf ben ik na lang klooien toch voor een behoorlijke interface gegaan met genoeg in- en uitgangen. is dat voor jou niet makkelijker?

een soundcraft M serie is prima, maar een Allen & Heath of Soundtracs is echt beter.
heb je echt een mixer nodig? zelf ben ik na lang klooien toch voor een behoorlijke interface gegaan met genoeg in- en uitgangen. is dat voor jou niet makkelijker?

Ik heb nu een meer dan redelijke interface met twee ins en twee outs, en als ik hetzelfde aantal kanalen als interface wil dan heb ik 20 inputs nodig, en ik denk niet dat ik dat voor hetzelfde geld zou kunnen kopen. Ik heb maar één USB-poort vrij voor interfaces, en geen Firewire of iets dergelijks. Dat wordt dus een vrij lastige opgave. Bovendien wil ik, als ik niet aan het opnemen ben, ook gewoon muziek kunnen maken, zodat ik zonder computer ook net zoveel lawaai uit mijn speakers kan laten komen zonder alles lastig om te koppelen.

Uiteindelijk is het natuurlijk veel prettiger als ik wel alles uit een interface kan halen, maar ik zoek momenteel echt iets voor in de thuisstudio en om mee te oefenen. Dus voor mijn eisen is dit momenteel wel een stuk handiger.

Back