De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Tof! Zijn er ook soldeercollectieven in Den Haag, btw? :)

m'n eerste zelf ontworpen PCB's zijn gearriveerd uit China!
Het is een noise synth (standalone of voor eurorack)

Mooi LAB_, ben benieuwd hoe die klinkt!

Een avond + zondagmiddag knutselen = 1 Turing Machine + expanders:

TuringMachine_zps6oxmxcu6.jpg

Buiten een verkeerd om ingebrachte chip (ik dacht dat dat bij de TL072 niet uitmaakte, weet niet hoe dat in mijn hoofd terecht was gekomen :stupid) en een afgebroken jack (iets te enthousiast bij het aandraaien van de laatste moer) werkt ie als een tierelier! Het verven van de frontpanel was wel een gedoetje. Eerst een paar lagen glow-in-the-dark verf (van de Hema) aangebracht met het papier er nog op. Maar bij lostrekken van daarvan trok ik ook weer een hoop verf mee uit de "voegen". Uiteindelijk gewoon over het panel heengeverft en met een verfkrabbertje wat je ook voor ruiten gebruikt het teveel aan verf er weer vanaf geschraapt. Ging eigenlijk best goed, glow-in-the-dark gehalte lijkt niet heel intens, maar misschien heb ik nog niet lang genoeg het licht er op laten vallen.

mijn glow in de dark patchkabels werken ook het best als m'n modular uit staat.
door al die ledjes zie je er bijna niets van :)

heb 'm vanavond getest op de club, zat maar 1 foutje in :)

anyway, verder werkt het naar behoren als je 2 diodes vervangt door 2 weerstanden.
Morgen zal ik wat audio opnemen (noise bedoel ik dan)
ik bewaar 1 van de prototypes voor je Niels.

verder afgemaakt: falafular matrix mixer. vet!!

Wie o wie o wie o wie zou mij kunnen helpen met het de-solderen van een switch? In amsterdam... Gaat om 3 soldeer puntje.

Hulde ende hoera voor Marcmarc voor het uit de brand helpen. Super te gek awesome en dat soort dingen. En zijn werkplaats is een beleving...

Twee Ginkosynthese Grains
20150603_223625_zps6surskcg.jpg

Snelle builds, smerige oscillatortjes, leuk!

De hele dag bezig geweest met m'n BA662 clone. Het leek me wel leuk om even iets makkelijks en effectiefs te doen voor een forumlid. Het was een leuke afwiselling in de queeste met de BA662 clone. En, het was een leuke gast. Dat had mogelijk ook anders kunnen zijn maar gezien mijn hoerige instelling is dat eigenlijk nooit een probleem ;-)

@PWM: ik heb nog reclame voor je gemaakt :mega: 8)
En ook voor Jeroen maar die is met pensioen geloof ik (hoi Jeroen).

Laatst gewijzigd:
Soldeerclub in Amsterdam oprichten?

Nog even over de Grains, voor diegenen die hem ook nog gaan bouwen:
Voor als je een boxed header wil gebruiken (zie beneden), de silkscreen heeft de inkeping aan de verkeerde kant, zie foto voor juiste orientatie.
20150603_223641_zpsvfed1tz2.jpg

Verder heb ik sockets gebruikt om de Arduino Nano te monteren:
20150603_223703_zpsktc9b7jb.jpg

Verder zoals gezegd een erg simpele build, een paar elco's (ik ben gewoon dat de "plus" aangegeven staat, op het PCB staat de "min" aangegeven, niet verkeerd doen!), drie potmeters, vier jacks, 4 weerstanden, een bups diodes (opletten met orientatie) en 5 kleine keramische condensatoren (en een power connector).

Normalling van inputs had leuk geweest, ik weet eigenlijk niet of ik dat er nu nog straffeloos in kan klussen, mr. Ginkosynthese?

Back