De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Thanks! Moet het schema nog ff mooi tekenen. Zal hem van de week ff uppen (help me vooral herinneren als ik het vergeet.. ;))
Hier staat al het leeuwendeel:
http://sound.westhost.com/articles/reverb.htm

Nee joh, deze stift is van de 'als je me aanraakt verdwijn ik kwaliteit'.. :)

Zelf gebruik ik gewoon een zwarte lakstift, vergt enige oefening, maar houdt erg goed (op bijna alles).
Zoiets als deze

Dank, SRPP!
Ik moet er maar eens één bestellen. Voordat we betaalbare, gezeefdrukte frontjes per stuk kunnen bestellen..

Hail Formulor.de!

(hoewel een lasergesneden frontpanel nog steeds niet hetzelfde is als een gezeefdrukt panel)

Heeft iemand een Mouser BOM voor de Nonlinearcircuits Timbre?
Ik heb 'm onlangs wel gemaakt maar had vrijwel alles bij Tayda gehaald, werkt prima! Alleen de J112, (Mouser No. 512-J112) bij Mouser gehaald.

Hail Formulor.de!
(hoewel een lasergesneden frontpanel nog steeds niet hetzelfde is als een gezeefdrukt panel)
Ik heb pas bij een ander Duits bedrijf een panel voor m'n E-Mu filter clone besteld, ziet er ook erg netjes uit:
IMG_3998_zps75dqp8ly.jpg

Wel wat prijzig als je er maar 1 besteld (rond de 40 euro), maar zeker als je wat smaller gaat of meer besteld dan loopt het hard terug met de prijs!
www.panel-pool.com

Ze gebruiken een eigen programmatje (Target 3000) wat er op zich best makkelijk uitziet. Zijn T3001 files, maar ik geloof dat je er ook Eagle bestanden mee kunt openen. Je zou eens kunnen testen met de files die AMSynths op hun site heeft staan, dan heb je al een beetje een template. Vanuit de applicatie hoef je dan alleen maar het creditcard icoontje te gebruiken en je ziet meteen wat het je gaat kosten.

Dit is van de AMSynths site:

http://www.amsynths.co.uk/products/module-panels/
Making Your Own Panels
We provide free of charge the CAD files for you to order your own Panels from our manufacturer in Germany. Download the panel file from our web site and then go to the Panel Pool web site and download their free Panel Editor. Load the panel file, check its correct and order via this software or send the T3001 file to Panel Pool directly.

panel-pool moet ik ook eens bekijken, die panels zien er mooi uit, en meerdere kleuren is altijd fraai.

Al deze panels samen waren 104 euro incl. verzending:
20150904_200238_zpskdr1jja4.jpg

Hail Formulor.de!

Maar dit is toch gewoon een acrylaat lasercutter service? Zoiets als snijlab.nl of http://c-r-e-8.nl/

Probleem met acrylaat is dat de kleur panelen alleen maar in 3mm te krijgen zijn en niet alle jack behuizingen daarmee overweg kunnen.
Maar goed, heb inmiddels ook wat paneeltjes laten snijden en mits het ontwerp goed is, is dat prima te doen. Niet heel goedkoop echter.

Ze hebben wel wat andere diktes ook, maar dan inderdaad niet in alle kleuren. Misschien eens wat houten paneeltjes laten maken.
Maar vooral dat zilvergrijs ziet er wel fraai uit.

Bedankt voor die links! Ik kende eigenlijk alleen Formulor maar, op zich is het proces wel makkelijk, ze hebben Illustrator templates in verschillende maten, en je krijgt het redelijk snel thuis in een enveloppe (het is natuurlijk plat, dus dat gaat makkelijk). Maar ergens in NL is natuurlijk nog makkelijker. (hoewel ik ook wel benieuwd ben naar die Panel-pool frontpanels, ziet er mooi uit).

Wanneer het restant van de componenten wat ik nog nodig heb binnen is dan maak ik 'm verder af bij Modlab, dus dan kun je al eens kijken!

Al die panels zijn ingekleurd met zwarte marker "Falafelbiels style". Hoewel dat "gouden" materiaal wel een zwarte kern heeft, maar dieper graveren lijkt me niet zo'n goed idee, die gravering is al best diep ("medium" setting Formulor volgens mij).
Panel rechtsboven heeft ook een soort foto als achtergrond, in de lichte setting bij Formulor, maar daar zie je niks/ weinig van (zie mijn build van de AndrewF Sloth).

Nog niet, maar ik heb een Ripples liggen die ik binnenkort ga maken. Dat is alleen zo'n beetje de enige volledig analoge Mutable module.

Barton Drums

Barton Drums

Vandaag deze twee eindelijk afgebouwd :D

lekker hoor..................................... 8~

analog drum & FM drum

Attachments

• modules Barton OK.jpg
    modules Barton OK.jpg
    67,2 KB · Bekeken: 81
Back