De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Volgens mij had ik zo'n ding wel eens besteld en binnengekregen, denk dat ik ze bij DX.com had besteld.
Maar, ja, dat gaat wel werken denk ik. Er is nog wel wat te doen over de exacte IC's die op zo'n nano clone zitten (ftdi?).

Die Chinese namaakmeuk, zoals b.v. de Nano (minder dan 3 USD vs zo'n 25 EUR voor het origineel), gebruik ik om te experimenteren. Ik blaas namelijk nogal eens wat op om de grenzen te ontdekken OF omdat ik pardoes het een het ander niet goed heb gedaan bij het experimenteren.

Dat is dezelfde als die Falafelbiels aanbeveelt voor zijn Corny Rhythms. Die... Moet ik nog bouwen :')

Die Chinese namaakmeuk, zoals b.v. de Nano (minder dan 3 USD vs zo'n 25 EUR voor het origineel), gebruik ik om te experimenteren. Ik blaas namelijk nogal eens wat op om de grenzen te ontdekken OF omdat ik pardoes het een het ander niet goed heb gedaan bij het experimenteren.

De clones zijn precies het zelfde maar hebben een andere USB chip, die ch430. Zolang je er geen HID device van wil maken ofzo voldoen die Chinese prima alleen moet je dan die gekke driver installeren. Ik heb een uno met wel de juiste chips gekocht voor 5 euro , dat kan ook.

"De clones zijn precies het zelfde maar hebben een andere USB chip..."
Klopt en de driver kan je makkelijk downloaden en installeren.
Verder valt op dat de tekst heel slecht gezeefdrukt is en dat je ze goed moet nakijken op de kwaliteit van het soldeersel. Qua werking heb ik nog geen verschil gemertk het origineel ontdekt.

Laatst gewijzigd:
Is er iemand in Amsterdam die me wat dingetjes kan uit leggen betreffende het omzetten van een schema naar een ontwerp in fritzing of Eagle? Als in even een uurtje of zo samen achter een computer zitten.... Het gaat me niet om de uitleg van de programma's maar om de basics van pcb design.

Volgens mij heb ik ergens nog een redelijk laagdrempelig PDF document over PCB layout. Volgens mij van een of andere uni. zal eens even spitten.

Edit:
Gevonden: PCB layout tutorial, voor een oudere versie van Eagle, maar dat maakt niet uit.
Deze net ook gevonden, nieuw (voor mij althans PCB layout tutorial, staat ook een stukje in over library creation, dus die moet ik even onthouden (doe ik zelf te weinig om er handigheid in te hebben).

Laatst gewijzigd:
een paar dingen afgemaakt,

Timbre Generator van Non Linear Circuits

Oscilloscoop voor eurrack aangepast (tape achterkant is een tijdelijke trekontlasting voor de flatcable)

en een samsonite omgebouwd :D

Attachments

• non L.jpg
    non L.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 112
  • osc front.jpg
    osc front.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 111
  • osc back.jpg
    osc back.jpg
    30,7 KB · Bekeken: 111
  • koffer1.jpg