nut van softsampler?

Met een vst sampler heb je meer mogelijkheden en/of kwaliteit
Als je dat nodig hebt tenminste.

Origineel geplaatst door omc
Ik heb de vraag waarom een softsampler te gebruiken als je met FL-studio werkt ook al weleens gesteld. Niemand reageerde daar toen op. Het enige dat ik kan bedenken is dat je misschien wat makkelijker effecten over je samples kan zetten. Maar goed, mischien mis ik wel iets....? Dan hoor ik het graag. :)

De meesten gebruiken "of-of" wat waarschijnlijk verklaart dat je niet snel een antwoord vind op de vraag "waarom". Als FL-studio je zo goed bevalt, dan hoef je jezelf dat ook niet af te vragen. Eventuele andere werkwijzen die met een Vsti sampler of hardware sampler mogelijk zouden zijn zul je niet missen. Zouden er mogelijkheden zijn met FL-Studio die ik niet met hardware zou kunnen uitvoeren mis ik deze ook niet.
Kort gezegd: Ga niet zoeken naar mogelijkheden die je NIET nodig hebt

:geslaagd:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Erm... tja... Een hardwaresampler kun je niet als softsampler gebruiken dus ik denk dat je daar een hele slimme opmerking maakt... }:|

...zie de replaai direct daaronder: zo dom ben ik gelukkig nog niet :D

HW

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door LastResort
ik bedoelde eigenlijk ook helemaal nix met hardware. maar als ik bijv een sample in fruityloops in laad en daar kan ik met allerlei plugin effecten dingen mee doen. dat kan met een samplerplugin ook, maar waarom je dan een samplerplugin zou gebruiken als het ook kan zonder die samplerplugin en met effectenplugins.

ik ben denk ik niet zo goed in mijn vraag duidelijk te maken:frons:

fruityloops is toch ook een soft sampler ?

Re: nut van softsampler?

Origineel geplaatst door LastResort
ik begrijp de voordelen van een softsampler niet zo goed..

je kan samples toch ook bewerken met losse effecten? of mis ik hier iets?
beats-slicen is het enige wat ik weet.

Ik zou de specs van Kontakt van native instruments eens doornemen.

Bijv de timemachine optie is erg interessant. Makkelijk samples op je harddisk browsen en makkelijk mappen is ook erg handig. De modulaire opzet van de sampler is al helemaal ongeevenaard

het voordeel van een softsampler is in mijn ogen dat je je samplers lekker snel kan bewerken... dit doe je als op je pc en daardoor kun je ze van dezelfde harddisk weer snel inladen. Je hoeft je samples dus niet over te pompen naar je sampler..

En als vst sampler kun je er simpel effecten overheen halen.... ik heb namelijk geen hardware effectprocesoren.

maar eigenlijk gebruik ik geen sampler.. en als ik er een wil gan gebruiken wil ik toch een hardwaresampler.. gewoon omdat een sampler toch een soort 'wonderdoos' is.... het is lekker hands-on, die hardware.

ook wil ik geen computer meer gebruiken om muziek te maken.. ik werk de hele dag al met dat ding.. 's avond met muziek maken wil ik hem uit laten..

Back