Axoloti - diy 'nord micro modular'

Cool sinneb, heb net een paar uur geleden 2 boardjes bestelt. Met CV in gaat het helemaal leuk worden.

Is dit een beetje als arduino maar dan op sound/synthese gericht? Lijkt namelijk voor mij een beetje zo, en ik zou daar graag mee beginnen!

Ik loop me al een tijdje in de arduino te verdiepen, waar ik ook zelf graag wat diy dingetjes wilde maken..... Loop alleen telkens tegen het feit aan 'waar ga ik beginnen'

Nu zag ik dit voorbij komen, en het oogde voor mij (ik ben er niet geheel in thuis), alsof dit een optie zou zijn, met minder zelf schrijven en meer een beetje reaktor like interface. Al met al oogt dit voor mij best goed, en eerlijk gezegd doet het er voor mij niet echt toe of ik nou blank start met een arduino of dit.

Ik moet zeggen, dit ziet er echt heel leuk uit!!

Oja doel van de diy dingen is uiteraard synth gericht!

check ook deze dingen uit:
patchblocks

ook goedkoop en de programmeeromgeving is veel meer basic dan de Axoloti.
Daarmee bedoel ik: je kan meer kanten op.

daarnaast kan je ook een analoog DIY modulair systeem beginnen
solderen ivp programmeren.

toch zal ik eerder de Axoloti aanraden omdat vergeleken met de Arduino:

- hoge kwaliteit audio mogelijk. (lofi ook maar arduino met lofi kan natuurlijk geen )
- Geen zorgen maken over je code ( je hoeft dus niet te programeren behalve dan in de highlevel patch tool)
- de Axoloti is kant en klaar, maar uitbreiding is mogelijk

Ik zou , als je direct mooie audio wilt , zeker de Axoloti (of de patchblocks) uitproberen.
De mogelijkheid om er custom dingen van te bouwen vind ik persoonlijk ook erg interessant.

Een Arduino heeft (eigenlijk) geen standaard audio mogelijkheden.
Er kunnen wel wat piepjes uitkomen, en nog wel iets meer als je echt hard je best doet.
Tenzij je een shield gebruikt, dan kan je er weer meer mee.
meer shields:
http://www.ginsingsound.com/
http://moderndevice.com/product/fluxamasynth-shield/
En er zijn er nog wel meer te vinden.

Daarnaast kan je met een Arduino wel goed controllers maken.
Dus bijvoorbeeld een synth bouwen in de Max_MSP programmeertaal en die besturen met sensors via een Arduino. Of iets met MIDI aansturen, dat is ook goed te doen.

Ik neem aan dat je de Arduino software al een keer uitgeprobeert hebt?
Of Processing, daar kan je zonder een Arduino mee aan de slag.
En het is dezelfde taal.

Het gaat best hard met de funding, nog 3k en dan is ie rond. Denk er misschien toch ook over om nog een tweede te kopen.

Opvallend dat er trouwens nog een hoop mensen shipping vergeten(?) zijn, 244 mensen hebben boards gekocht (met 1,2 of 4 tegelijk), maar 44 mensen hebben shipping afgerekend. Merendeel in Europa trouwens.

Best wel gaaf dit inderdaad! Wat me niet helemaal duidelijk is: als je bordje 'besteld' krijg je hem dan gewoon toegestuurd nu al (ook al gaat het niet door) of hoe werkt zoiets?

Als het bedrag niet gehaald wordt, dan krijgt de initiator niks, en komt er ook geen Axoloti, en krijg je je geld terug.
Als het bedrag wel gehaald wordt, dan gaat de initiator ermee aan de gang en krijg je uiteindelijk je Axoloti, maar dat kan even duren.
Als de initiator besluit een verre vakantie te boeken om daar van het geld cocktails met een parapluutje te gaan lurken, dan heb je pech.
In een notedop :D

als al die mensen nou ook ff de shipping betalen, dan komt die 25000 dichter in de buurt :)

Top idee, gelijk 2 besteld..
Idd lekker custom pendalen maken, of synth...of !! gaaf !

Als het bedrag niet gehaald wordt, dan krijgt de initiator niks, en komt er ook geen Axoloti, en krijg je je geld terug.
Als het bedrag wel gehaald wordt, dan gaat de initiator ermee aan de gang en krijg je uiteindelijk je Axoloti, maar dat kan even duren.
Als de initiator besluit een verre vakantie te boeken om daar van het geld cocktails met een parapluutje te gaan lurken, dan heb je pech.
In een notedop :D

:D duidelijk! tnx!

Ga me ook even aanmelden denk ik! (die verre vakantie trok me over de streep snap je natuurlijk wel)

als al die mensen nou ook ff de shipping betalen, dan komt die 25000 dichter in de buurt :)

Indeed, als er inderdaad 244 afzonderlijke mensen zijn, 50% split EU/rest van de wereld, en 44 hebben er al betaald. Dan komt er 1500+2000 euro bij en dan zit die campagne al over de 25k.

(nou alleen nog hopen dat de vriendelijke zuiderbuur idd geen verre vakantie gaat boeken :D)

Je kan natuurlijk maar één "perk" selecteren. Dus de shipping reken je dan zelf bij de "additional gift" zoals je bij de FAQ's rechts ziet :

"If you've selected a perk you can add shipping to your contribution in the Additional Gift section on this page. The campaign owner will specify any additional shipping costs."

Het is dus eerder een geval van 244 EU mensen die het vergeten bij te tellen waren lijkt me...

ja ik heb er ook 2 bestelt want op 1 been kan je toch niet staan :)

Als 1 genoeg is verkoop je hem makkelijk door denk ik.

Mooi de teller staat op 23000 en nog genoeg tijd voor meer. Als je tijd heb doe dan wat promotie via Faceboek enzo.

Back