Axoloti - diy 'nord micro modular'

Ik zit er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen. Voor de mensen die er nu al een tijdje mee hebben mogen spelen, is het ook bruikbaar in een live setting? Waar ik vooral benieuwd naar ben is of je er ook presets op kan zetten, en kan activeren zonder laptop.

Ik zit er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen. Voor de mensen die er nu al een tijdje mee hebben mogen spelen, is het ook bruikbaar in een live setting?
Juist! ze zijn bedoelt om van te voren te programmeren en live te gebruiken.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of je er ook presets op kan zetten, en kan activeren zonder laptop.
Met preset bedoel je een 'patch'?

Je kunt een patch instellen om te laden van sd-kaart on boot. On-the-fly wisselen van patches weet ik niet.
Makkelijkste lijkt me dan om een aantal sd-kaartjes te hebben met patches en die te verwisselen (gaat natuurlijk niet echt seamless).

Maar het zal je verbazen wat je allemaal in 1 patch kunt stoppen.
Een beetje slim gemaakt heb je aan 1 patch genoeg natuurlijk ;)

Je kunt wel presets in je patch maken die je kunt aanroepen (weet niet of dit met 'program change messages' gaat).
Maar dan moet je dus wel alles in 1 patch stoppen.

Man, ik moet echt eens serieus met de Axoloti aan de slag.
Eerst eens een frontpanel maken om hem achter te hangen (ik wil ze in mijn eurorack hangen).

die van mij ligt ook al weer een tijdje in de kast.
meerdere programs kunnen opslaan is wel erg fijn, volgens mij waren ze er nog niet uit om dit te kunnen doen helaas.

een panel + wat cv control zie ik ook wel zitten. (oled hoeft niet persee, al is het wel gaaf natuurlijk)

Cool bedankt voor de reacties mensen, dan ga ik er (zodra ik weer iets verkocht heb) eentje kopen! Als iemand er eentje te veel heeft en zou willen ruilen tegen een EHX Freeze ofzo, let me know!

Bedankt voor de heads-up.

Valt dit niet onder de garantie? Mocht ik er een aanschaffen dan wacht ik nog een tijd iig, wellicht ga ik eerst voor puredata op een rasberry pi :) Aangezien ik al met pd bekent ben.

Valt dit niet onder de garantie?
Natuurlijk niet.

Mocht ik er een aanschaffen dan wacht ik nog een tijd iig
Alles van de nieuwe batch is v1.1, dus dat maakt niet uit :)

wellicht ga ik eerst voor puredata op een rasberry pi :) Aangezien ik al met pd bekent ben.
Ook leuk, maar zelf heb ik nu al veeeel meer met de Axoloti gedaan dan ik ooit uit pd heb weten te krijgen (ok, wel voornamelijk video, 3d, midi, en dmx dingen met pd gedaan tov audio).

Back