Axoloti - diy 'nord micro modular'

Gisteren mijn Axolotii ook binnengekregen, even eentje uitgepakt om the proberen, En werkt prima, aan her klussen geweest met Martijn zijn random percussion patch.
Maar ik zoek me wel het rambam met al die verschillende objecten, En geen echte handleiding helpt niet.
Maar toch een tof ding

Misschien domme vragen (ik ben niet zo thuis in de DIY-wereld).

- Kan je deze nog ergens kopen?
- Waar kan je een behuizing voor deze vinden?
- Hoeveel voices heeft deze en werkt ie multitimbraal?

Ik heb een Linnstrument en zoek een synth met een USB-host die live met de polyfone expressie van de Linnstrument omkan (polyfone pitch bends en modwheels via verschillende midi channels).

Bedankt!

- Kan je deze nog ergens kopen?
Nog niet. Eerst worden alle indigogo-pledges vervuld en daarna wordt gekeken naar vervolg-productie en-verkoop.

- Waar kan je een behuizing voor deze vinden?
Zelf maken. Op het community-forum heeft iemand bestanden voor lasercut-cases neergezet. Verder is men aan het kijken naar mogelijke group-buys voor dergelijke cases:
http://community.axoloti.com/t/anyone-planning-to-make-and-sell-an-enclosure/140

http://community.axoloti.com/t/anyone-planning-to-make-and-sell-an-enclosure/140/24
dd91f7433e2685b1bfb3b24e99c67e5f390c4f12.jpg

- Hoeveel voices heeft deze en werkt ie multitimbraal?
Wat jij er van maakt (betekend niet dat ie alles aankan natuurlijk).

Ik heb een Linnstrument en zoek een synth met een USB-host die live met de polyfone expressie van de Linnstrument omkan (polyfone pitch bends en modwheels via verschillende midi channels).
Tof! lijkt me zeker mogelijk om daar 'iets' mee te kunnen doen. Ligt er nog wel aan in hoeverre dit device de juiste midi-signalen geeft (maar ondersteuning is, uiteindelijk, altijd in te bouwen natuurlijk).

Thanks!

Wat demo's i.v.m. de Axoloti workflow gekeken en ik ben ervan overtuigd dat Axoloti hiervoor geschikt is. Linnstrument genereert polyfone pitchbends door iedere noot van een akkoord via een ander midi channel te versturen.

Hier doet iemand exact hetzelfde met een Madrona Labs Soundplane en een Eigenharp Alpha en een Axoloti: https://www.youtube.com/watch?v=nkGFirsoFCc.

Ik ben nog wel niet volledig gewonnen voor het geluid als polysynth, maar er zijn nog veel te weinig demo's om een echt oordeel te kunnen vellen.

Gister een case gemaakt bij de locale makerspace:

21269580325_16e3e78433_b.jpg

Past niet helemaal perfect (van eps naar inkscape-svg gaat er toch iets verkeerd. vanuit de illustrator-bestanden schijnt beter te werken), maar nu kan ik 'm tenminste gewoon in m'n tas proppen in plaats van voorzichtig in het antistatische zakje te vervoeren ;)

Fraai!
Ben zelf bezig aan een eurorack panel, ik gebruik daarvoor Illustrator, maar extra controleren dus. Bedankt voor de tip!

Het zou ook kunnen komen doordat de midi-connectors net een halve mm uitsteken over de pcb en daardoor de frontpanel een beetje weg duwen waardoor hij in het geheel net niet past (heb de montage-boutjes iets scheef gezet en hij zit er nu stevig in).

Ringen onder het panel op de jack connectoren leggen? Of kun je dan minder goed bij de USB connectoren en SD card slot?

Ringen onder het panel op de jack connectoren leggen?
Die snap ik niet.

Maar hij past en alle connectors kunnen er in hoor :)
(ook de reden waarom de front-panel 2mm is ipv de 3mm van de rest van de case: zodat connectors tenminste passen)

Nadeel is dat je nu de solderingen van de USB, headphone, MIDI's en voeding connectoren onder druk zet bij het in/uit pluggen van snoeren, en het gewicht van die snoeren.
Een van mijn meest gedane reparaties is het vervangen van adapter pluggen op gitaar peNdalen. Relaxt voor assemblage, niet ideaal voor gebruik.

Ziet er trouwens wel keurig uit verder.

Die snap ik niet.

Maar hij past en alle connectors kunnen er in hoor :)
(ook de reden waarom de front-panel 2mm is ipv de 3mm van de rest van de case: zodat connectors tenminste passen)

Moeren van de jack connectoren los halen, de axoloti van het frontpanel loshalen, ringen van 0.5mm-1mm om de jack connectoren leggen. Heel het spul weer terug monteren. Hierdoor verplaats je het frontpanel een klein beetje naarbuiten, en staan die connectoren niet meer onder spanning.
De dikte van de ringen die je om de jacks legt moet dan wel hetzelfde zijn als de afstand die die MIDI jacks over de rand van het board hangen. Dan nog zou ik eigenlijk wel die MIDI jacks ook aan het panel vast willen maken, of een ander bevestigingspunt, anders dan belast je die jacks wel erg als je er een midi kabel in stopt of USB.
Eens even broeden hoe ik dit in mijn eurorack panel ga doen.

Moeren van de jack connectoren los halen, de axoloti van het frontpanel loshalen, ringen van 0.5mm-1mm om de jack connectoren leggen. Heel het spul weer terug monteren. Hierdoor verplaats je het frontpanel een klein beetje naarbuiten, en staan die connectoren niet meer onder spanning.
Dat werkt niet, want het front-panel moet wel in de boven en onderkant aansluiten.

Maar, volgende case ga ik sowieso wat aanpassingen doen, want op dit moment kan ik niet bij alle gpio (is bovendien wat krap). Hele case dus in ieder geval een aantal mm breder, met de mounting-holes een klein stukje verder naar achter zodat de midi-connectors minder onder druk staan.

Gezien er op deze connectors gaatjes zitten zou ik deze natuurlijk sowieso vast kunnen maken aan de case.

Maar, allemaal leuk en aardig zo'n case. Er moet nog wel geluid uit komen natuurlijk :bekdicht:

In mijn frontpanel wil ik 5 pots maken, audio i/o en twee jacks voor digitale i/o. Maar hoe precies weet ik nog niet, zal misschien een pcbtje in moeten om het signaal eurorack fahig te maken, en iets van bescherming/ buffering op de inputs en outputs.

Back