Bart Simpsons stem ontmaskerd...

Ferric

Housekabouter
Ik herinner me net ineens weer iets van lang geleden:

Ik had een singeltje van dat liedje van Bart Simpson (ja lang geleden!) en toen m'n koptelefoon kapot was (er hing één van de drie draadjes los bij het stekkertje, welke weet ik niet meer) hoorde ik in m'n koptelefoon aan één kant een "gewone" stem ipv Bart Simpson.

Hoe kan dit? Het zal ongetwijfeld iets met faseverschillen te maken hebben in het effect wat ze voor de stem hebben gebruikt, maar ik snap dan niet helemaal hoe.

Iemand?

Mmmm ben ook ooit Bart Simpson fan geweest (zwarte pagina in m'n leven)
Maar heb daar nooit op gelet wel weet ik dat de stem van Bart door een vrouw werd ingesproken..

Do the BARTMAN !!!

BART 4 PRESIDENT!!! :D

Origineel geplaatst door Kevin
Mmmm ben ook ooit Bart Simpson fan geweest (zwarte pagina in m'n leven)

ZWARTE PAGINA?!?!!?
The Simpsons zijn gaaf! Vooral Homer :kroon:

Matt's andere serie vindt ik net iets leuker; Futurama .. iets volwassener en zwaar droge humor.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
ZWARTE PAGINA?!?!!?
The Simpsons zijn gaaf! Vooral Homer :kroon:
Ja, maar ik vind de Odyssee wel beter dan de Ilias.

Maar de simpsons zijn ook al iets van 15 jaar op TV toch?
ik meen dak nog op de lagere school zat toen het erop was. en dat is toch bijna 15 jaar geleden.

Hmmm... 15 jaar geleden...

geleden...?

Nee niet echt. 't ging allemaal wel okay :D
Maar in ieder geval coole serie.

Heb je ooit de chipmunks op 65% van de normale snelheid afgespeeld? dan hebben ze dezelfde stemmen als Dave.

-C-

nancy cartwright
header_nancy.jpg

maar ze heeft echt nog veel meer dingen gedaan dan de simpsons

Origineel geplaatst door C738

Heb je ooit de chipmunks op 65% van de normale snelheid afgespeeld? dan hebben ze dezelfde stemmen als Dave.

Ja, maar dat is heel wat anders dan ik bedoel. Dat is gewoon de boel pitchen. Doordat er een draadje van m'n koptelefoon kapot was werd het hele effect teniet gedaan....

Origineel geplaatst door Maleh
Matt's andere serie vindt ik net iets leuker; Futurama .. iets volwassener en zwaar droge humor.

Zekers Futurama is minstens zo leuk! Alleen die komt er minder op; of op minder schappelijke tijden... En daarbij kijk ik de simpsons altijd om 19:00 op BBC2 en is er tenminste geen ondertitelin, dan zijn de grappen veel leuker :D
EN.... King of the Hill!!! Ook gave serie van de makers van The Simpsons :P ... Vooral die ene onverstaanbare die in zichzelf zit te mompelen en dan opeens begint te lachen, hehe... :kroon:

Maareh, back on-topic ;)

Maar de simpsons zijn ook al iets van 15 jaar op TV toch?
ik meen dak nog op de lagere school zat toen het erop was. en dat is toch bijna 15 jaar geleden.

Er zijn nu 14 seizoenen van The Simpsons geweest. Ik neem aan dat die serie met vertraging op de Nederlandse TV is gekomen, dus zeg dat je zelf 12-13 jaar geleden de eerste afleveringen zult hebben gezien. Ik wel in ieder geval, die Nederlandse nasynchronisatie was afschuwelijk!! Geen wonder dat die serie het toen nog geen seizoen op de Nederlandse buis heeft uitgehouden. Daarna was er een paar jaar niks en toen werd het door Fox geloof ik op de buis gebracht, terwijl de BBC het ook ging uitzenden. Geweldige tijden. Het was toendertijd mijn favoriete TV-serie, een paar jaar lang alles gekeken, herhaling of niet.

Groetjes,
Saskia (gelukkige bezitster van nu al drie Simpsons-boxsets op DVD en twee episode-guides in boekvorm)

Nu ik saskija's avatar zie, heb ik ook nog iets over stemmen en cartoonfiguren.
De stem van die charmante paarsharige cyclops (wat is hier het vrouwelijk woord voor???)
is de stem van de actrice die Peggy Bundy speelt. Helaas is me de naam ontschoten

-C-

Ben Liebrand had ooit een minimix gemaakt van de accapella van de Bart Simpson. Hij legde toen ook uit dat als je het in mono afluisterd alleen de gepitchde stem hoorde en als je het in stereo afluisterd hoor je aan een kant de normale stem en aan de andere kant de gepitchde stem.
Ik weet niet of er mensen zijn die "Kiss" van Tom Jones met The art off noise nog in de kast hebben liggen , maar bij die plaat is de muziek links opgenomen en de vocalen rechts; Je kunt dus zo weer een remix maken

De stem van die charmante paarsharige cyclops (wat is hier het vrouwelijk woord voor???)
is de stem van de actrice die Peggy Bundy speelt. Helaas is me de naam ontschoten

Katey Sagal (als ik me niet vergis - en ja, IMDB geeft me nog gelijk ook). Aardig om te weten is dat zij oorspronkelijk achtergrondzangeres was voor o.a. Bob Dylan, Bette Midler, Gene Simmons & Tanya Tucker. Acteren is dus een uit de hand gelopen hobby.

die stem van bart is helemaal nix aan veranderd ik heb een keer een interview met die vrouw gezien en toen deed ze het zo"on the fly"

Origineel geplaatst door LastResort
die stem van bart is helemaal nix aan veranderd ik heb een keer een interview met die vrouw gezien en toen deed ze het zo"on the fly"

Ja idd. Ze kan dat erg goed.

Maar wat hoorde je dan Ferric?? Een gewone stem zeg je? hmm, vreemd

De stem van Yoda doe je toch ook zo on-the-fyl ... Althans ikke :D

"When a 900 years old you reach, look as good you will not, hm?"

:kroon:

Ik heb een tijdje marge na kunnen doen.

En je had zo'n tekenfilmserie maple town. daar zat een konijntje in met een piepstem. Die kan ik nu nog steeds doen.

-C-

Ik heb een tijdje marge na kunnen doen.

En je had zo'n tekenfilmserie maple town. daar zat een konijntje in met een piepstem. Die kan ik nu nog steeds doen.

-C-

Ome Joop van de Dik Voormekaar Show. Dr. Clavan en Diana Charité (Koot en Bie) staan o.a. op mijn reportoire. :D

R.
(lekker soppe weetjewel-weetjeniet!)

Back