K-Station onbetrouwbaar?

Re: Slapen nee poetsen

Re: Slapen nee poetsen

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Dat novation shirtje ? daar poets ik m'n machinedrum wekenlijks mee op!! Doet hem / haar goed!
Die deal was geen deal , het is wettelijk vast gelegd , na een half jaar in reparatie (ten minste onder garantie) zijn ze verplicht een nieuwe te geven , of gewoon geld terug of waardebon o.i.d. Lijkt me ook gewoon logisch , als je een apperaat aanschaft van zo'n 2400 E dat er binnen 3mnd mee kapt , en vervolgens een half jaar weg is , mmmwa valt wat voor te zeggen toch? ;)

zullen we dit maar eens doorgeven aan Sly Dog. Bedankt voor de tip! Ik hoorde Feedback dat er nogal wat K-stations bij hun in het bestand stonden die weg waren voor reparatie. Nog meer van die enge verhalen over Novation gehoord: is het echt zo'n onbetrouwbaar merk???

Geen idee , waarschijnlijk zijn er een heleboel in reparatie , vandaar die enorme wacht tijd.
en let wel het lag niet aan Feedback ! Hun service is Oke!

Ik heb Novation een mail gestuurd over de talloze klachten, misschien kan er een aparte tread in t engels gemaakt worden waar deze klachten in t engels gedeponeerd in kunnen worden / opgesomt en waarop Novation zelf op kan reageren.
Synthforum gebruikers verenigd U !!!!

Ikzelf heb de K-station (software is ook niet ge-updated) en de Bassstation Rack en heb geen problemen.

:frons:

Ik heb een KS-4 aangeschaft eerder dit jaar. Ik helemaal blij totdat ik nu deze verhalen lees over Novation. Die KS-4 functioneert 100%, op één dingetje na: soms springt het scherm spontaan naar de parameter instelling van osc. 1. zonder dat je aan de betreffende knob draait. Kent iemand dat probleem???

Nou heb ik geen probleem met dit "foutje" (very minor bug), maar als dat erger wordt en mijn KS-4 voor service op reis moet.... dan :( en =(

Origineel geplaatst door shortwave
:frons:

Ik heb een KS-4 aangeschaft eerder dit jaar. Ik helemaal blij totdat ik nu deze verhalen lees over Novation.
.............................................
Nou heb ik geen probleem met dit "foutje" (very minor bug), maar als dat erger wordt en mijn KS-4 voor service op reis moet.... dan :( en =(

dat vind ik ook een shit idee, ik heb em vanacht de hele nacht aangehad om te kijken of de mijne ook iets zou hebben.
maar ik denk als Novation er van op de hoogte is dat hier op het grootste synth forum van Nederland de verhalen zo slecht zijn, ze misschien snellere en betere service gaan verlenen? ik hoop t wel.

Origineel geplaatst door Phase
Ik heb Novation een mail gestuurd over de talloze klachten, misschien kan er een aparte tread in t engels gemaakt worden waar deze klachten in t engels gedeponeerd in kunnen worden / opgesomt en waarop Novation zelf op kan reageren.

Lijkt me een goed idee! Zal later vandaag wel een nieuwe thread starten in het Engels op het forum.

Even over dat probleem van dat je zonder aan de knoppen zit de parameters verspringen. Ik (of eigenlijk mijn broer) heb dat ook gehad met een Quasimidi Sirius. Als je aan een knop zat versprongen andere parameters mee, heel wierd was dat. Een system-reset hielp niet.

Ik hem hem toen helemaal uitelkaar gehaald, weer inelkaar gezet en daarna heeft hij het altijd weer prima gedaan. Ik vermoed dat er iets los gezeten heeft.

Verder ben ik wel blij met deze thread, geen novation voor mij dus. Ik heb de novation bass-station rack (gewoon lekker analoog) en de nieuwe shit dus maar even niet dus.

Origineel geplaatst door dekzster
Ik hem hem toen helemaal uitelkaar gehaald, weer inelkaar gezet en daarna heeft hij het altijd weer prima gedaan. Ik vermoed dat er iets los gezeten heeft.

Ik vermoed dat bij mijn KS-4 de osc. 1 knob niet los zit, maar juist ongewenst contact maakt, waardoor de het scherm op die betreffende parameter springt.

Origineel geplaatst door dekzster
Verder ben ik wel blij met deze thread, geen novation voor mij dus. Ik heb de novation bass-station rack (gewoon lekker analoog) en de nieuwe shit dus maar even niet dus.

Ik ben dus eigenlijk niet zo blij. Want die KS-4 is qua klank en mogelijkheden echt een superfijne synth, maar de gedachte dat ie zomaar de geest gaat geven.... dat vind ik minder!

P.S. de Bass-station is Virtueel Analoog. Die verwarring hoor ik wel vaker.

jeetje en ik toch maardenken dat hardware zo ongelooflijk stabiel is:duivels:

althans volgens sommige

Origineel geplaatst door EDP
jeetje en ik toch maardenken dat hardware zo ongelooflijk stabiel is:duivels:

althans volgens sommige

Nou mensen! Niet zo negatief meteen. Een paar klachten over novation en meteen een totale novationban door synthforum? Lijkt me een beetje voorbarig.

Ikke heb geen problemen met m'n Novations.. Als er toch iets mis gaat, horen jullie 't meteen! ;)
Voor de rest: Novation is top!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Nou mensen! Niet zo negatief meteen. Een paar klachten over novation en meteen een totale novationban door synthforum? Lijkt me een beetje voorbarig.

ik gelooof dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel

ik gelooof dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel

Waarschijnlijk wel, maar je staat op z'n "negeer-lijst". :D

hmmm,zelf al een tijdje aan het spelen met een supernova2 tot nu toe geen enkel probleem,het apparaat werkt totaal probleemloos,heb wel problemen gehad met de virus C in het begin,maar das nu over sinds er een nieuwe OS inzit...

Van mij ook geen negatieve klank over novation. Mijn k-station is toch echt wel een fantastisch apparaat, ik heb er geweldige dingen uit gehaald, en nog steeds. Ik vind het geluid van de k-station warmer dan m'n verkochte prophecy (maar da's weer persoonlijk).
Maar ik hoop dat ze bij novation toch echt wel serieus naar die mail gaan kijken.

Ikzelf heb helemaaaaaaaaaal geen zin om dat ding te laten op sturen. überhaput om hem een half jaar te missen, 'k heb hem nog maar 2 maanden.
Zit er in nederland niet een novation afdeling ofzo (waarschijnlijk dus niet anders was dat wel gepost, maar je weet maar nooit)?
Zelf dacht ik dat het misschien aan het ontbreken van randaarde kan liggen, vandaar dat ik mijn stopcontacten laat aarden door de woningbouw. Misschien een idee...

? deze snap ik dan weer niet

Ik had net deze thread gelezen, en was in een flauwe bui.. sorri.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Lijkt me een goed idee! Zal later vandaag wel een nieuwe thread starten in het Engels op het forum.

mooi dan kan iedereen hier zijn problemen posten in het engels. Dan hoeven we alleenmaar de link telkens naar Novation te zenden en alleenmaar ui te leggen dat ze met het knopje "antwoord" evt kunnen antwoorden.
ze zullen dan wel de ernst inzien als ze zoveel postings zien !

Tsja, ik begin nu een beetje door te krijgen waar het aan kan liggen.

Had ik een andere voeding aan het beestje geknoopt. Dat trekt hij maar met moeite. Net alsof hij er niet tegen kan om net effe iets minder dan die 9V te krijgen. Want af en toe slaat hij wel eens vast. En dan ben ik bang dat er structureel een probleem is met die voeding en als je pech hebt en een voeding erbij hebt die net even naar beneden afwijkt dan ben je het haasje en heeft het verder nix met de synth an sich te maken.
Misschien dan toch het proberen waard om zelf een goede stabiele 9V voeding te scoren die genoeg vermogen kan leveren in de betere elektronika winkel om de hoek. (en de rekening naar Novation door te sturen)

Back