Wat is laagste prijs..

Ik zeg vaak wat ik er voor wil geven. De keus is dan aan de verkoper maar daar heb ik ook wel kwade gezichten door gekregen. Eigenlijk begrijp ik dat niet. Verkoper geeft een vraagprijs en ik meld wat ik er voor wil geven (en dat zijn nooit bedragen die mijlenver onder de vraagprijs liggen). Dan sta je toch gelijk? Ik voel me toch ook niet beledigd omdat ik de vraagprijs te hoog vind?

Zo doe ik het ook meestal. Soms geven ze geen haarbreed toe en scoor ik het ergens anders wel voor de prijs die ik in gedachten had. Ja pech voor hen...

Ik zeg vaak wat ik er voor wil geven. De keus is dan aan de verkoper maar daar heb ik ook wel kwade gezichten door gekregen. Eigenlijk begrijp ik dat niet. Verkoper geeft een vraagprijs en ik meld wat ik er voor wil geven (en dat zijn nooit bedragen die mijlenver onder de vraagprijs liggen). Dan sta je toch gelijk? Ik voel me toch ook niet beledigd omdat ik de vraagprijs te hoog vind?

Het gedeelte dat ik vet gemaakt heb is de clou. Onder die voorwaarde vind ik het ook OK. Een vraagprijs decimeren is andere koek.

Ik bied iets te koop aan voor 250€, bieden vanaf 200€. Waarom doet iemand dan nog moeite om een mail te typen "voor 100€ kom ik hem vandaag ophalen"? :kont:

Ook al gehad. Gewoon negeren..

Een verkoop is toch onderhandelen.. Als je dit niet kan verdragen kun je best gewoon niks verkopen.

Ik ben het ook eens met Bazzie, als er een basis is om op te onderhandelen. Maw een bod dat geen belediging is tov de vraagprijs.

Voor wat de XP10 kan: 35 euro. Voor de hardware (nog bruibaar als midikeyboard): 50 euro. Meer mag het niet kosten.

verschilt dat zoveel van een XP50 of XP80? Is dat geen JV1080 keyboard versie gewoon waar je de expansion cards in kan zetten?

Nope. De XP10 is een GS synth. Zie ook hier: http://www.jvxp.com/ FAQ sectie

2.1 What synthesizers are in the JV/XP family?
The synthesizers in the JV/XP family can be catergorized into 3 groups:

GS Family: This family is the 'entry level' JV & XP synths. They are all mostly GM/GS compatible instruments. The synthesizers in this family are: JV-30, JV-35, JV-50 & XP-10.

46 Family: This family is leaning more towards the professional end. These synths were the predecessors of the 6A family synths. The synthesizers in this family are: JV-80, JV-880, JV-90 & JV-1000.

6A Family: This family is the 'top end' of the JV/XP range. All these synths have 64 note polyphony, take 4 or more expansion boards and have better EFX. The synthesizers in this family are: JV-1080, JV-2080, XP-50, XP-60 & XP-80.

Wat ik het allerergste vind, je biedt iets aan voor een laag bedrag, zeg 15 euro. Koopje. Gaan ze 12,50 bieden. Voor dat geld gooi ik het nog liever de prullenbak in bij wijze van spreken. Al helemaal als ik het ook nog moet gaan verzenden, ook al betalen ze verzendkosten. Beetje doos gaan vinden, inpakken, naar postkantoor rijden en dat alles voor een paar euro??

Dan reken je er toch wat bij voor verzending? Bij zo'n lage prijs is dat inderdaad niet aantrekkelijk.
Of (slimmer) je geeft korting bij ophalen! :D

Meestal leg ik idd uit dat het voor zo'n bedrag niet de moeite loont van inpakken/wegbrengen etc. Soms gaan ze dan zelf met de prijs omhoog. Gaat me er meer om dat het al goedkoop is en ze dan nog durven een knaak er vanaf te proberen halen.

Wie het kleine niet eert..

Ik heb regelmatig dingen verstuurd voor een paar euro maar, als je ergens vanaf wil dan doe je dat toch gewoon..

Ik verstuur best wel iets voor een tientje of zo, laatst nog een paar kabels aan forumlid voor weinig verkocht. Gaat me er meer om dat sommigen voor dat tientje ook nog gaan afdingen terwijl ik er al wat tijd moet insteken om het te verzenden. Dan vraag ik me af waar gaat het nog over. Als ik 15 euro vraag willen ze het voor 12,50 hebben. zet ik hetzelfde te koop voor 12,50 bieden ze een tientje. Dat soort gasten. Als ik iemand blij kan maken met iets en hij zeurt verder niet over een euro meer of minder dan neem ik er graag de tijd voor om naar postkantoor te rijden. Maar niet voor die knakenpoetsers. Tot daaraan toe met verzenden... dan heb je nog knakenpoetsers die met een BMW 535i komen aanrijden terwijl ze een paar euro hebben af liggen te bieden. Ja, ergens moet die auto van betaald worden natuurlijk :D

Iets helemaal anders, geen boze blikken richting iemand maar wel vreemd: het is al meerdere keren voorgevallen dat ik iets aanbied voor pakweg 150€, na meerdere weken nog niet verkocht, dan biedt een ander hetzelfde aan voor 200 en is het in een dag weg. Gelijkaardige woonplaats, zelfde staat, beide advertenties netjes en compleet. Raarrrr...Het zal wel iets met chaostheorie te maken hebben. :D

Iets helemaal anders, geen boze blikken richting iemand maar wel vreemd: het is al meerdere keren voorgevallen dat ik iets aanbied voor pakweg 150€, na meerdere weken nog niet verkocht, dan biedt een ander hetzelfde aan voor 200 en is het in een dag weg. Gelijkaardige woonplaats, zelfde staat, beide advertenties netjes en compleet. Raarrrr...Het zal wel iets met chaostheorie te maken hebben. :D

Lol.... dat zie ik idd ook weleens.

De regel in de handel is, dat als je 10 euro voor een artikel wilt hebben, je 12,50 euro moet vragen.
En in het geval van Nicolas: soms lijkt iets te goedkoop om waar te zijn en kun je soms beter wat meer vragen om 'kwaliteit' te suggereren.

Back