Dilemma, sh-101 of poly/mono evolver

Zal proberen een track te uploaden waar ik vanavond mee begonnen ben, is wel heel erg kaal en leeg nog maar geeft een beetje idee van wat ik moet hebben.

voorbeeldje,

Attachments

• testje.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 151
nog wat patches uit ion en virus, eerste helft is ion, 2de helft virus, gesuis op de achtergrond is distortion van andere kanalen wat mee staat te suizen.

De 101 heeft daar weinig aan toe toevoegen, vandaar dat ik dacht dat een evolver wel wat voor mij is met z'n 4 lfo's en 3 adsr's weer net een ander smaakje als de virus en ion.

Attachments

• ion-virus.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 136
Dat zijn idd vette donkere geluidjes

Aan de topicstarter, wat voor muziek wil je maken? De 101 is, ook door de sequencer die je zeker een specifieke hoek in stuurt, verantwoordelijk voor een redelijk specifiek genre. Robert Hood en Mills uit de beginjaren etc bv. Vraag je af wat je wilt maken inderdaad, en laat je flow soms bepalen door de limitaties van je gear, in plaats van van gear te veranderen richting je eigen workflow. Het zijn muziekinstrumenten en het karakter(debiel of niet) is nu juist wat ze sterk maakt.

Je kan zoveel meer met een 101 dan die hood en mills dingen. Die sub bassen van het filter alleen al. 20 seconds 2 comply is ook volgens mij een 101 of 202. Heel Parkzicht en Nightown stonden te trillen op die bassen. Zo vol en rond

Instant drexcya alles kan je er mee.

Maar het zijn vooral die glides die hem zo heerlijk rauw maken.

Check 88 ... dat is volgens mij ook een 101 ( alles trouwens van deze ep dacht ik)

https://clone.nl/item2326.html

Laat ook niks heel van die analoge arturia brute rommel. Dat is echt kinderspeelgoed.

En hem alleen voor een snare gebruiken klinkt zonde maar is zooooo dik.

https://www.youtube.com/watch?v=-gBZ_1oPrts
https://www.youtube.com/watch?v=Q_pFGIL620w

Laat ook niks heel van die analoge arturia brute rommel. Dat is echt kinderspeelgoed.

Eers was er de sh-101, de rest zijn allemaal klonen :)

Wat een slechte kloon van de Minimoog; de enige echt funksynth!
NIet alleen funksynth, minimoog lijkt me een heerlijke synth. Heb er echter nooit een gehad, ik geloof wel een keer wat op gepield op de music messe in Frankfurt. Lijkt me lekker voor bassen en leads. Is ie ook goed voor freaky geluiden? Heeft alleen geen sequencer of arpeggiator. Wel cv/gate input?

Prima voor space geluiden! Ooit een keer de voyager van een maat hier gehad. Toen die na een maand of 2 weer weg ging was ik toch wel uit de het mij te duur is voor een monosynth...
Die zin loopt niet lekker, vond je hem wel of niet te duur?
Wat mag een minimoog kosten? 2000 (voyager)? Voor een SH101 vragen ze soms meer dan 1000.. prijsverschil wordt wel kleiner

Nog wat live gefrot met o.a. sh-101. Beetje langdradig vind ik zelf, moet toch maar eens wat fatsoenlijk audio interface kopen waarmee ik achteraf de diverse sporen kan herarrangeren, a la ableton live.
101 voor de bliepjes, jc3p voor de metallic sound. alles getriggerd door van alles. geen daw sequencer.

Laatst gewijzigd:
aakh.. niet tevreden genoeg... toch maar weer vanaf gehaald. op mijn soundcloud staat ie nog

Volgens mij een van de meest onderschatte synths van het moment... En enorm veel bang for the buck...

Voor mij is het simpel... SH-101 vervangen door Bass Sation 2 en DSI erbij...

En in ieder geval geen mini toetsen. Overigens lijkt me een arturia minibrute ook wel iets voor jou.

Die zin loopt niet lekker, vond je hem wel of niet te duur?
Wat mag een minimoog kosten? 2000 (voyager)? Voor een SH101 vragen ze soms meer dan 1000.. prijsverschil wordt wel kleiner

IK vond m op dat moment te duur. Het was toen overigens 2008 ofzo en vond 2000+ voor een monosynth echt te duur.

Wat een slechte kloon van de Minimoog; de enige echt funksynth!

Probeer maar eens op de mini te benden EN soepel te moduleren met 1 hand. :doei:

Maar de 101 is gewoon een alleskunner al staat een mini nog op mijn lijstje natuurlijk 8~

Beetje laat misschien, maar heb inmiddels een weekje een poly evolver keys staan. Erg gaaf ding, lekker eindeloos lfo's toewijzen, een derde envelope en nog een modulatie matrix erboven op. Tel daarbij op de feedback lus met freq mod om je signaal weer opnieuw het filter in te duwen en je kan instant freaken, snap niet dat ik deze synth niet veel eerder heb geprobeerd.

De 101 staat er trouwens ook nog, ongebruikt in de hoek weliswaar :D kan er geen afstand van nemen. Zit te denken om hem te modden met die midi chip mod die hier op het forum verscheen.

:okdan: mooi dat de evolver goed bevalt!!

Snap dat je 101 er nog staat ;) Heerlijke synth!
Wat ik niet snap, je wilt die Tubbutec mod toch toepassen voor de midi en niet voor de sequencer mods, omdat je de interne sequencer niet/nauwelijks gebruikt?
Als dat zo is, dan kan je toch wel beter een simpele midi-to-cv converter kopen? Ben je goedkoper uit en werkt min of meer hetzelfde.
edit: en je 101 blijft origineel :D

Back