Orion platinum micro Q

Branda_ris

Nieuwkomer
hallo

vraagje,

ik kan met mijn micro q een nummer maken in orion platinum. Maar als ik hem als wav wil schrijven hoor ik dus geen micro q......

wie weet hier wat van????

Als je met een programma naar wav renderd, berekend de computer een .wav file aan de hand van de engine(kern die het geluid verwerkt) van het programma.

Heel vaak(bijna nooit) neemt het programma ook tegelijk de geluiden via line in van je geluids kaart hier bij op. (via midi loopt alleen informatie en geen geluid, ten overvloede)

Je zult dus met een ander programma de output van je micro Q op moeten nemen en dan die wav met de wav van orion moeten samenvoegen. ( met een multitrack programmma zoals cooledit pro bijvoorbeeld)

Druid

PS: Een andere mogelijkheid is om met een programma op te nemen wat je hoort als je het afspeelt, of op minidisk of DAT of zoiets.

Re: Orion platinum micro Q

Origineel geplaatst door Branda_ris
hallo

vraagje,

ik kan met mijn micro q een nummer maken in orion platinum.
Maar als ik hem als wav wil schrijven hoor ik dus geen micro q......

wie weet hier wat van????

Als je je Micro Q met een MIDI-interface aanstuurt is dat nogal wiedes. Alles wat Orion doet is de Micro Q de signalen geven - in de zin van "speel nu deze noot, laat de vorige los". MIDI is geen audio!

Als je dit al doorhad, zie bovenstaand advies. Als je dit nog niet doorhad - nou ja, neem het geluid van de mQ op via de audio-ingang, probleem opgelost :).

Back