Waar luister je NU naar? II

@ Disharmonic: erg mooi, thanks!
Het genre witch house bestaat al een hele tijd, maar met name de laatste paar jaar ofzo komt er steeds meer uit Rusland. Het heeft een positief effect op de muziek, de Russen blijken om één of andere duistere reden (pun intented) er wel raad mee te weten.

Het genre witch house bestaat al een hele tijd, maar met name de laatste paar jaar ofzo komt er steeds meer uit Rusland. Het heeft een positief effect op de muziek, de Russen blijken om één of andere duistere reden (pun intented) er wel raad mee te weten.

Ja, ik had van het genre gehoord, maar er nooit echt veel aandacht aan besteed - de dingen die ik gehoord heb, vond ik vaak niet heel denderend. Maar dit is wel heel erg goed! Mocht je nog meer luistertips in het genre hebben, zou ik een PM zeer waarderen.

Ja, ik had van het genre gehoord, maar er nooit echt veel aandacht aan besteed - de dingen die ik gehoord heb, vond ik vaak niet heel denderend. Maar dit is wel heel erg goed! Mocht je nog meer luistertips in het genre hebben, zou ik een PM zeer waarderen.
Ja, er zit ook spul bij wat minder geslaagd is, maar de huidige "Russische golf" pakt gunstig uit voor deze stijl. Het is trouwens lastig om echt tips te geven, het is -ondanks internet- nog niet zo gemakkelijk om de (goede) muziek te vinden. Als je zoekt op internet dan zie je dat men vaak allerlei typografische symbolen gebruikt voor artiestennamen en titels, dit is met opzet om het genre wat "underground" te houden en weg van de "mainstream", maar het maakt het zoeken wat lastiger. Als ik nog wat leuks tegenkom, dan PM ik je wel of ik zet het hier even neer. :) Ik struin gewoon Youtube, Soundcloud enzo af op zoek naar iets dat interessant is.

Voor een oude (nou ja, niet meer de jongste lol) liefhebber van de donkere muziekstijlen is het mooi om te zien dat de jongere generatie deze liefde deelt en er een eigen draai aan geeft. :)

Meat Beat Manifesto: Impossible Star. Klinkt weer geweldig ondanks ook wel weer een beetje meer van hetzelfde.

Woah, dank voor de tip! Jack Dangers is een absolute meester wat mij betreft en ook deze release is weer een topper :okdan:

Leftfield. Een van de betere live opnames van rond 96. Ik heb ze toen ook live gezien, en owww boy. Mn trommelvliezen zijn nog steeds beschadigd.
Let op dat er geen overdadige fx bij te pas hoeven te komen. Ook speelt er een drummer mee.
Dit was te tijd dat er nog goeie live techno bestond.

Back