Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beginner!OK, dit loopt dus compleet uit de hand
Bekijk bijlage 3863133
Herkenbaar. Vroeg of laat komt je ruimte tekort.Zeker, zeker. Maar als ik in dit tempo doorga, kan de deur over een jaar niet meer open.
En - maar stop hier gerust met lezen - dan ontdek je op een gegeven moment dat de originele persingen vaak béter klinken dan de reissues. Zo heb ik al m'n Ozric Tentacles nogmaals aangeschaft, maar dan van oude persing.Zeker, zeker. Maar als ik in dit tempo doorga, kan de deur over een jaar niet meer open.
Klopt, vooral als er meer nummers op de plaats geperst wordt dan het origineel.En - maar stop hier gerust met lezen - dan ontdek je op een gegeven moment dat de originele persingen vaak béter klinken dan de reissues. Zo heb ik al m'n Ozric Tentacles nogmaals aangeschaft, maar dan van oude persing.
Nou dan moet je ze niet uit midden jaren 70 kopen. Als gevolg van de oliecrisis werd er maar weinig vinyl voor een plaat gebruikt. Ik heb een box van Mike Oldfield (eerste 3 + bonus). De kwaliteit is bizar slecht, net een flexi-disk.En - maar stop hier gerust met lezen - dan ontdek je op een gegeven moment dat de originele persingen vaak béter klinken dan de reissues. Zo heb ik al m'n Ozric Tentacles nogmaals aangeschaft, maar dan van oude persing.
Er zijn inderdaad heel dunne lp's uit de oliecrisis, nu klinken die daarom nog niet slecht. Mijn Discovery (uit het hoofd) bv kijk je zowat door en klinkt toch top. Veel hangt ook af van de staat van de mal tijdens het persen, een verse of bijna op...Nou dan moet je ze niet uit midden jaren 70 kopen. Als gevolg van de oliecrisis werd er maar weinig vinyl voor een plaat gebruikt. Ik heb een box van Mike Oldfield (eerste 3 + bonus). De kwaliteit is bizar slecht, net een flexi-disk.
Wist ik niet, maar al mijn Japanse jaren-70-Blue Note-persingen klinken gewéldig.Nou dan moet je ze niet uit midden jaren 70 kopen. Als gevolg van de oliecrisis werd er maar weinig vinyl voor een plaat gebruikt. Ik heb een box van Mike Oldfield (eerste 3 + bonus). De kwaliteit is bizar slecht, net een flexi-disk.
Dat is op Discogs wat lastiger. Platenbeurzen ben ik nog niet geweest, weet niet of ik het geduld heb op de bonnefooi al die bakken door te spitten.Als je op n beurs de juiste verkoper kent valt dat allemaal dik mee. Vaak staat hij als 1e. Koop ik,er al mijn geld op en besef ik dat ik de rest niet eens meer hoef te zien. Duurder en slechter, de rest… en vooral niet op stijl en alfabet, niet gepoetst, niet beoordeeld of ze sel ok zijn voor verkoop. Van dat diggen kreeg ik rugpijn en zo vaak spijt… als je thuiskomt en denk ‘what did i just buy’
Trouwens, een verkoper licht me maar een keer. Vervolgens koop ik er niks meer
ik dig een stand of 5 a 8 en dan ben ik totaal OP en ga ik naar huis. Dat durt een uur of 2 of zo denk ik. Tenzij die 1e held op de beurs staat, dan ben ik veel sneller thuisDat is op Discogs wat lastiger. Platenbeurzen ben ik nog niet geweest, weet niet of ik het geduld heb op de bonnefooi al die bakken door te spitten.
Ik dig gans zijn stand en dan ga ik nog even de zaal in om n ronde te maken enkel nog op zoek naar stands met bakken per genre of per artiest.zodeju schuif je daar nu 3 decennia op zij ? :-)er is maar weinig 60/70/80s dat ik interessant genoeg vind om op vinyl te kopen.
Nee, helemaal niet. Er zijn wel een aantal classics uit die decennia die ik heb of nog wil hebben, maar het is muziek die ik inmiddels zo goed ken dat ik het niet zo spannend meer vind. Ik koop liever muziek die ik minder goed ken en dan bij voorkeur van artiesten die ik ook vandaag nog kan zien optreden.zodeju schuif je daar nu 3 decennia op zij ? :-)