Platen + CD speler?

Ja, of gewoon een loopback in je audio interface software maken. Nog makkelijker en goedkoper.

Maar daar gaat deze draad dus niet over.

De draaitafel is wezelijk de grootvader van de sampler.
Toen Cool Herc overvloog van Jamaica en in New York plaatjes begon te draaien.
Ik heb voor creatief werk een Vestax PDX3000 die kan vooruit - achterruit en heeft een enorm pitch bereik.

Anyhow @Nap als je een tafel op het oog hebt kun je hier mee zoeken naar een goede prijs.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ja dank allen.

Ik ga als eerste eens kijken voor een Technics SL-D3 denk ik. Die zijn vrij breed verkrijgbaar, ook hier in de buurt.

Of als je niet in het "misschien wel veel verrotte onderdeeltjes"-moeras getrokken wil worden:
een Pioneer DJ PLX-500; met een mooie punt; heel tevreden

Of als je niet in het "misschien wel veel verrotte onderdeeltjes"-moeras getrokken wil worden:
Oh dat ziet er wel heel mooi uit, maar ook beetje overspecced met redundante geluidskaarten aan boord. Maar ik hou hem in de gaten. Ik zie 329 laagste prijs, da's wel iets meer dan ik eigenlijk uit wil geven, maar niet onoverkomelijk op zich. Als ik daardoor geen gezeik heb met slijtage/leeftijdskuren van een oud model is dat het misschien wel waard ook.

Leuk ding en nette prijs, je ziet wel dat een draaitafel aan het eind van z'n ontwikkeling is want op een usb aansluiting na is het precies hetzelfde als 50 jaar terug.

Mijn vader heeft ook een Pioneer, maar wel de PLX1000 en die is erg tevreden over.

ik heb een 'oude' Technics SL gekocht en element/naald vervangen door een duur hyper-eleptisch geval
plaat 1x afspelen, direct de MPC in en gelijk ook digitaliseren op PC
als direct out CD heb ik een oude Philips CD speler met digital out

Die oude Philips cd spelers met de juiste chip zijn nog er gezocht.

Ik ben ook voor elliptische naalden gegaan. MM/MC type elementen heel even ingedoken maar laten gaan.

1744834203110.png

Hij doet het! :okdan:

Back