Apparatuur aan of uit zetten???

-------------------
ook een tipje:
-------------------

als je een synth/sampler of wat dan ook aan het raam hebt staan, doe dan altijd iets tegen de zon, apparaten kunnen namelijk dan erg warm worden als de zon erop schijnt en dat gaat best stinken naar plastic (en dat ruikt behoorlijk, geloof mij maar) en apparaten kunnen er ook van kapot gaan (hoewel mij dat nog niet is gebeurd).

------------------------
einde mededeling
------------------------

hoezo... wat heeft de belasting met je gear te maken?
Wel..ze kwamen beslag leggen...en uiteindelijk m'n inboedel verkopen..dat levert dus geen fluit op met zo'n veiling. Dus leek het mij verstandig om de spullen die ik wilde houden, maar even (8 jaar...:stupid ) apart te zetten...Die ouwe synthesizers zouden in die tijd ook niet meer dan de oudijzer prijs opleveren... 't ging niet eens om veel geld, nog geen tien mille, maar als daar even niet aan kunt komen heb je een serieus probleem..'k stond in die tijd ook bijna op straat omdat ik de huur (vanwege de prettige betalingsregeling) ook niet meer kon betalen...

In mijn belevingswereld denk ik zo:

eerst eten,
dan huur,
en dan pas belasting betalen..

helaas...de maatschappij verwacht het precies andersom...heb ik nooit begrepen. Als je niet te eten hebt kun je ook geen geld verdienen om die andere zaken te voldoen...

Die schulden kwamen trouwens niet doordat ik alles aan liet staan...:D
als je een synth/sampler of wat dan ook aan het raam hebt staan, doe dan altijd iets tegen de zon
Inderdaad, bij veel apparatuur staat die waarschuwing gewoon in de handleiding...

Origineel geplaatst door SaintEric

Inderdaad, bij veel apparatuur staat die waarschuwing gewoon in de handleiding...

ik denk, ik zeg het ff, niet iedereen leest z'n handleiding en zeker niet die eerste 2 pagina's waar de waarschuwingen meestal staan.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
. Hoe zit het met LCD schermen? Gaan die inbranden, zoals computer monitoren? Wout

heeft iemand hier nog antwoord op?

ik laat mn su700 nooit aanstaan als ik wegben omdat ik bang ben dat't schermpje inbrand of kapot gaat erdoor (jaja.. beetje dom. maarja).. jammer dat't niet kan worden utigezet.. of soort screensavertje :)

Origineel geplaatst door mindtwist
heeft iemand hier nog antwoord op?

ik laat mn su700 nooit aanstaan als ik wegben omdat ik bang ben dat't schermpje inbrand of kapot gaat erdoor (jaja.. beetje dom. maarja).. jammer dat't niet kan worden utigezet.. of soort screensavertje :)

ik heb m'n rm1x wel eens vaker langer aan laten staan, maar dat schermpje is me nog nooit ingebrand. Trouwens, computer monitors van tegenwoordig kunnen niet meer inbranden als ze te lang aanstaan, dat was vroeger wel anders.

Origineel geplaatst door chrizz
ik heb m'n rm1x wel eens vaker langer aan laten staan, maar dat schermpje is me nog nooit ingebrand. Trouwens, computer monitors van tegenwoordig kunnen niet meer inbranden als ze te lang aanstaan, dat was vroeger wel anders.

foutje.. su700 heeft 4-color fluorescent (FL) display , geen lcd :)

Het leven van een LCD-scherm wordt met name bepaald door de backlightbuizen, die een levensduur van ongeveer 50.000 uur hebben en vervangen kunnen worden, waarmee de oorspronkelijke helderheid wordt hersteld. LCD-schermen bevatten geen fosfor en het beeld blijft niet onherstelbaar "plakken" wanneer dat beeld gedurende lange tijd op het scherm wordt weergegeven.

aldus http://www.tridentdisplays.nl/passagiersinformatie/lcd_vs_plasma.html

Re: Re: Apparatuur aan of uit zetten???

Re: Re: Apparatuur aan of uit zetten???

Het is juist zo (tenminste bij mijn yamaha dx7IId en rm1x) dat er een batterij in zit een paar jaar meegaat, als je de dx7/rm1x dus te lang laat aan staan dan gaat de batterij sneller op. Daarom zet ik altijd m'n apparatuur uit.

ivm met die DX-7 en die batterij: als hij uitstaat, wordt de batterij gebruikt om je geluiden te bewaren, staat hij aan, dan wordt die batterij juist NIET gebruikt..

logisch toch ???

Opvallend dat deze vraag toch zo veel reacties oplevert!

En ondertussen staat mijn Nordlead nog steeds aan! staat in mijn huis, terwijl ik nu bij mijn ouders ben...
Hij overleeft het wel...

Re: Re: Re: Apparatuur aan of uit zetten???

Re: Re: Re: Apparatuur aan of uit zetten???

Origineel geplaatst door rvooh
ivm met die DX-7 en die batterij: als hij uitstaat, wordt de batterij gebruikt om je geluiden te bewaren, staat hij aan, dan wordt die batterij juist NIET gebruikt..

logisch toch ???

eigenlijk wel ja, dom van mij, waar zat ik met mijn hoofd:confused: nu is het toch eigenlijk handiger om wat vaker de dx7 aan te laten staan, zodat de batterij niet te snel leeg gaat:D

Origineel geplaatst door Fokov

En ondertussen staat mijn Nordlead nog steeds aan! staat in mijn huis, terwijl ik nu bij mijn ouders ben...
Hij overleeft het wel...

Misschien een stomme vraag maar kun je niet gewoon een geheugenkaartje aanschaffen?

Origineel geplaatst door Fokov

Hij overleeft het wel...

euhh...je kunt de eerste 40 presets van je nord toch gewoon overschrijven. De meeste presets zijn toch niet geweldig, dus.

Elektrische toestellen die aanstaan zijn gevoelig voor netstoringen zoals blikseminslag in de buurt, pulzen door oudere wasmachines etc.
Ik heb in Frankrijk meegemaakt dat alle apparatuur in huis- aangesloten of niet- na een fikse onweersbui, opgeblazen was. Echt alles; telefoontoestellen,computers, de tv die bewust totaal losgekoppeld was...

Als de bliksem inslaat in je huis, of in de directe omgeving, tot zo'n 50 meter, is er niets wat je kan redden, hooguit de verzekering. Slaat de bliksem wat verder weg, tot zo'n 300 meter, kun je behoorlijke pieken in je net krijgen, waar de boel echter niet direct van stuk hoeft te gaan. Voor dit soort inslagen zijn de speciale overspanningsbeveiligingen, die je soms ook vindt in de stekkerbakkies.

verspilling!

verspilling!

Is al je gear continu aan laten staan niet HEEEL erg zonde van alle energie (laat staan je portomonnee??). Ik ben geen grashappende groenfronter, maar alles aan laten staan omdat je 'geen zin' hebt om alles op te starten vin ik wel heel makkelijk en lui. Compressors en buizengear vreet toch aardige wat stroom dat voor 90% in hitte wordt omgezet. Doodzonde van de stroom en dus van het milieu!

Is al je gear continu aan laten staan niet HEEEL erg zonde van alle energie (laat staan je portomonnee??). Ik ben geen grashappende groenfronter, maar alles aan laten staan omdat je 'geen zin' hebt om alles op te starten vin ik wel heel makkelijk en lui. Compressors en buizengear vreet toch aardige wat stroom dat voor 90% in hitte wordt omgezet. Doodzonde van de stroom en dus van het milieu!

bij mij ging alles uit behalve de arp en moog afdeling vanwege het half uurtje wachten... in die tijd leefde ik van muziek maken en vond ik het belangrijk om direct aan de slag te kunnen. Bijv. als ik in bed lag en een idee kreeg, hoefde ik alleen wat spullen aan te zetten en ik kon binnen 2 minuten beginnen. half uur wachten tot de heren Arp klaar zijn is in zo'n geval niet erg bevorderend..
kortom voor mij was het de moeite waard om het oude spul aan te laten staan.

Chrizz,

mijn mpc staat niet aan het raam en er komt ook nooit zon
op want ik wil niet dat hij na een wat langere tijd gaat verkleuren.:(

-------------------
ook een tipje:
-------------------

als je een synth/sampler of wat dan ook aan het raam hebt staan, doe dan altijd iets tegen de zon, apparaten kunnen namelijk dan erg warm worden als de zon erop schijnt en dat gaat best stinken naar plastic (en dat ruikt behoorlijk, geloof mij maar) en apparaten kunnen er ook van kapot gaan (hoewel mij dat nog niet is gebeurd).

------------------------
einde mededeling
------------------------

Origineel geplaatst door enyo-dog
Chrizz,

mijn mpc staat niet aan het raam en er komt ook nooit zon
op want ik wil niet dat hij na een wat langere tijd gaat verkleuren.:(

hij, dan heb je wel een mpc met een kleur die niemand anders heeft, stijgt ie gelijk in waarde en kun je er veel geld voor vragen als je 'm wilt verkopen;)

Back