Eurorack Bass(ics)

http://www.soundonsound.com/sos/apr13/articles/modular-synths.htm

Dat vind ik een leuk en informatief artikel van de SoS, in module-land vast al iets gedateerd.. maar toch, misschien heb je er iets aan omdat ze juist niet concreet melden "koop dit" of "koop dat".

1 tip welke ik alvast wil delen, waar ook in dit artikel over wordt gesproken, is de veelzijdigheid van de "Function Generator". Met een paar van dat soort slimme modules, kan je je setup compact en wellicht goedkoop houden én ben je redelijk flexibel. Dat is wat ik ervan heb begrepen, heb zelf (nog) geen echte modular, maar de kracht en veelzijdigheid van de FG is niet te ontkennen (herinner 't me nog toen ik het genot had met een Serge te mogen spelen)

modulargrid_157339.jpg

Bovenstaande modules zijn makkelijk 2ehands te vinden... net iets boven je budget maar hier kom je goed mee uit de voeten en genoeg mogelijkheden voor allerlei sounds...

nee hoor, die 2 scoor je voor 300.- 2e hands op muffwiggler... een 2ehands maths rond de 200.- ... de sarah vanaf 200.- koop je eerst maar 1 vco en een yarns de 2e vco later... whatever :D t is iig een fijne setje en die z3000 hebben subliem geluid en zijn makkelijk te tunen dankzij de display... de sarah is cheap, dual maar klinkt gewoon erg tof... maths hoef ik niet uit te leggen denk ik...

Ik heb me nog verdiept in eowave titan capsule en ik denk dat dat een goede optie is voor mij om mee te beginnen.
Het geluid spreekt me erg aan. Meer opties dan dat ik dacht te kunnen krijgen voor het geld (580ex). Alles in 1 bak maar geen single voise mudules (zodat ik nog eens iets kan omwisselen).
Met wat ik erover heb gelezen/gezien/gehoord ben ik redelijk overtuigd.

Ik heb er overnagedacht om idd met 2e hands modules 1 te bouwen. Maar aangezien mijn geringe ervaring hou ik dat liever achterwegen tot ik ooit eens wil gaan uitbreiden en er meer verstand van heb.

Hi Derek, sorry voor mijn late reactie. Ik heb zelf redelijk wat Eowave modules in mijn modulair. Eerste wat me opviel was de geweldige 'vintage sound'. Met name het Magnetosphere filter geeft echt die 'Emmerson Lake & Palmer' feel (en dat was een Moog synth). Ook de VCA's kicken ass (gebruik hem in bijna al mijn patches) en de LFO is eigenlijk ook uitstekend (maar ik gebruik hem vooral om wat 'randomness' aan mijn geluid toe te voegen. Het stemmen van de oscillators kan soms wel wat lastig zijn (geen fine-tune knop), maar dat vind ik zelf niet zo erg (ik mag die detuned sound wel). Ken zelf de geassembleerde Titan synth niet, maar zou hem op basis van mijn ervaring met het merk direct kopen. Als je wilt maak ik wat audio samples voor je.

@B-art2; als starter is het wel wat overkill om een Yarns én twee oscillators te hebben; de Yarns heeft immers 4 basic oscillatoren aan boord.

Onder de 500 euro kun je trouwens met Doepfer modules goed thuiskomen. Sowieso zijn dat geweldige (en betaalbare) 'building blocks', waardoor je het idee van een modulaire synth snel onder de knie krijgt. En het aardige is dat zelfs MusicStore ze verkoopt (binnen 1 dag binnen zonder verzendkosten).

Kijk trouwens uit met grote cases. Voor je het weet zitten ze vol :-)

Lol alles (behalve de vca) in dat rack kan een OSC zijn... ik snap jou beredenering niet zo goed...

Alle mutable instruments modules hebben extraatjes... dat maakt t niet overkill maar dat dus; extraatjes...
Als (quad( oscillator stelt yarns niet veel voor... heb je een keer net wat extra osc's nodig is t wel handig... maar daar zit ie er dus niet voor in... wel voor zijn (duh) midi functies... waar de topic starter om vroeg...

Back