Analoge Synth (of VST) bouwen?

barn

Detroit nerd
Hoi,

Ik ben Informatica student en ik heb op school de mogelijkheid om eigen projecten aan te kaarten in ruil voor studiepunten. Nou is mijn eerste gedachte altijd muziek gerelateerd, heel gek...:D

Mijn idee is het om een of ander electronisch muziek-instrument te ontwikkelen. Ik heb bij ons al een oproepje gedaan ook op de electrotechniek afdeling, of er mensen zijn die het leuk lijken om een (drum)synth o.i.d. te bouwen. Enige vereiste is wel dat er op de een of andere manier IT in verwerkt zit. Ik heb nog erg weinig ervaring met de combi hardware/software en hoe dat samenwerkt binnen in een synth. Maar een digitaal sequencer gedeelte is denk ik al leuk programmeerwerk. Misschien een soort Mbase ontwikkelen met een TR-909 sequencer... ik roep maar wat...

Mocht ik niemand vinden die mijn 2 linkerhanden compenseert met rechter handen, dan zit ik er aan te denken om een VSTi te ontwikkelen. Ook zit ik hier dus weer aan wellicht een Mbase met 909-like sequencer te denken. Maar meer mogelijkheden zitten ook in het hoofdje.

Mijn vraag in dit topic is dus:
- Heeft er iemand ervaring met een van deze twee ontwikkeltrajecten en wil dat delen? (misschien interesse in samenwerking oid?)

Ik wil zoveel mogelijk info en hopelijk ervaringen in dit topic, wat een goede inspriratie voor mezelf en voor mensen in de toekomst kan worden om zelf iets te ontwikkelen.

Ik zelf heb al een coole link gevonden met veel links naar geralateerde sites:
LINK

Ik heb er verder geen verstand van, maar dit is mijn eerste ingeving die ik heb:

Kijk eens naar SynthEdit. Heel simpel om een synth in elkaar te zetten, en je kan extra modules programmeren, zodat ook je IT studie van pas komt.

Ok dan,

die tobybear heeft ook veel nuttige info...

hoewel mijn interesse ook heel erg uitgaat naar de combi hard-soft!!