Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Scrape schreef:Je kunt in zijn algemeenheid wel veelvoorkomende kenmerken van muziek definiëren, zoals ritme en melodie. Maar ga je er dieper naar kijken, dan zul je toch in vaagheden blijven hangen denk ik.
en hopeloos zoeken we naar "de waarheid" over muziek. helaas er is geen waarheid. ieder zijn eigen waarheid en beleving daarvan.
http://www.nature.com/srep/2014/140828/srep06130/full/srep06130.htmlWe have shown that brain network connectivity patterns are associated with music listening and preference. These current findings indicate that regardless of the acoustical characteristic, functional brain connectivity states depend on whether the music is liked, disliked, or a favorite song. Listening to music that is liked or a favorite song affects functional connectivity in regions involved in self-referential thought and memory encoding,
Het kader is toch al geschept? 18.000 stapjes van 1 tot 18khz? Hier kan je alle toonsoorten en stemmingen in kwijt. Enof je dat nu bundelt in ladders van 12 per oktaaf of de boel "vrij" laat
Ik ben nog steeds van mening dat aan muziek een conventie ten grondslag ligt, volledig random 18.000 frequenties triggeren is naar mijn bescheiden mening géén muziek, hoogstens noise.
Ik vind het filosofisch aspect dan ook veel interessanter dan een biologische trigger. Wanneer noemen we iets muziek? Anders kan je net zo goed een stel sensoren in de tuin leggen en deze laten triggeren door regen, of ieder cel op een zonnepaneel z'n eigen freq geven en de seizoenen laten "componeren"
Sommige mensen vinden dat heel creatief, ik vind het nogal dom en kortzichtig, het is slechts het vervangen van de mens voor een andere trigger, totaal niet boeiend.
Wat mij boeit: Wanneer noemen wij iets muziek en op basis waarvan hebben we dat afgesproken? En kunnen we dan dit soort experimenten daar aan toetsen en concluderen dat het wél of géén muziek is?

Welke ander optie zou jij dan opperen die meer expressie bied dan een klavier?
Als je er 1 kunt noemen dan heb je gelijk,![]()
Het concept is de interactie met een schimmelsoort die ontvangt en terugstuurt...De schimmels vormen het belangrijkste onderdeel van een biocomputer, die geluidssignalen ontvangt en terugstuurt
theremin? ondes martenos? ans? trautorium? allemaal dingen zonder klavier
ROLI Seaboard, mooi ding.
Denk je dat je benadering van muziek gaat veranderen doordat je andere expressie mogelijkheden hebt?
Dus welke invloed heeft een controller niet alleen op je spel maar ook op je muzikale denken.