roland kuit
ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Op de valreep kwam ik deze nog tegen. 1 van de eerste Moog-keyboard platen.
http://youtu.be/BIutWZqoK-4
http://youtu.be/BIutWZqoK-4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Daar ben ik het niet mee oneensIk denk dat je dat hebt meegekregen in je genetische patroon Marc-marc
Je zou het dus ook kunnen omdraaien.
Ik wist niet dat zgn emotionele muziek wiskundig is uit te leggen.
Of zelfs dat wiskundige muziek ook emoties kunnen bespelen.
Het zelfde: noten - dat is geen emotie.
Dat is ook maar een taal.
En laat deze draad nou er om gaan dat ieder zijn ding doet en hoe dat in relatie met elkaar staat.
experimenteren met geluid en wetenschap,is prima toch? Laat ik de vraag anders stellen, zou jij bovenstaande voorbeelden opzetten als achtergrond muziek bij een romantisch etentje, of op de bank met je droomvrouw? Of als playlist in de auto? Voel je het verschil?achtergrondmuziek, wat is dat?(...)
Laat ik de vraag anders stellen, zou jij bovenstaande voorbeelden opzetten als achtergrond muziek bij (...)
Nee.Voel je het verschil?
Lijkt mij gewoon een controller waarmee je VSTi's kan spelen, leuk marketing verhaal eromheen maar VSTi's spelen kunnen we toch ook al jaren?
dan kan ik er ook niks anders van maken, ik vind jullie geluidsexperimenten leuk om te lezen. En respect voor de dsp kennis hoor, zeker wel! Maar krijg nou niet echt kippevel van emotie met jullie voorbeelden hierboven.achtergrondmuziek, wat is dat?
Nee.
Ik ben benieuwd of opeenvolging van geluid/klanken noodzakelijk samenhangend en prettig voor het luisteren moeten zijn om het to muziek ta bestempelen.En of iets muziek is, geluidskunst, mooi of lelijk dat is nogal subjectief denk ik, tussen beide zal dan ook automatisch een grijs gebied zitten waarin deze in elkaar overlopen en die gebieden zullen per persoon verschillen. Ik ken in ieder geval de objectieve definities niet die geluidskunst en muziek van elkaar scheiden (als die er zijn ben ik daar wel benieuwd naar overigens).
Wat ik wel weet is dat ik het filmpje Double Bind Player niet als muziek maar kunst zou bestempelen. Om dit filmpje dan gelijk als voorbeeld te nemen: het is voor mij teveel een opeenvolging van losse geluiden, waartussen ik geen goede samenhang kan vinden. Ook zijn veel overgangen wat mij betreft te abrupt. Daardoor kan ik er moeilijk naar luisteren. Er zit vast een goed conceptueel idee achter wat ze wil overbrengen of bij het publiek wil bereiken, maar mij 'pakt' het in ieder geval niet. Ik wordt er hooguit onrustig van omdat ik samenhang mis. Daardoor ziet het er voor mij vooral uit als een hoop gedoe met een piano, waarvan ik me maar moeilijk kan voorstellen dat anderen dat oprecht mooi vinden of erdoor geraakt worden, wat weer zou kunnen leiden tot, in mijn ogen, pretentieus gedrag van degenen die er lyrisch over zijn. Maar zolang men het oprecht mooi vind is dat misschien meer een probleem bij mijzelf, aangezien ik die mening niet met hen deel. Maar ik vraag me dus wel erg af welke schoonheid anderen hier in zien/horen?
dan kan ik er ook niks anders van maken, ik vind jullie geluidsexperimenten leuk om te lezen. En respect voor de dsp kennis hoor, zeker wel! Maar krijg nou niet echt kippevel van emotie met jullie voorbeelden hierboven.