Waldorf MicroQ: een aanrader?

Bedankt voor alle reacties ! Maar nu weet ik het helemaal niet meer. Ik zal ze eerst eens alle twee in een muziek winkel uitproberen.

Origineel geplaatst door justin
+

Zou gewoon de knoop doorhakken en voor de virus gaan. Aaangezien die ook minder te koop staan,en later als je weer wat geld hebt kun je er altijd nog een microq of lite bijkopen. Ze staan tenslotte meer te koop dan de virus. En mischien zul je later minder snel weer een virus zien staan,als je wel voor de microq gaat.

En als je toch voor de q gaat,mail me dan even ivm de virus;)

OK, zal ik dan doen.

mn microQ lite staat te koop
maar ik zou ook geen virus willen hebben :D

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
:walker:

Volgens mij heb jij nog een machinedrum te ontdekken?

ik ben druk aant overwegen :)

heb wat leuke aanbiedingen gekregen ..... oa een micro Q met bijbetaling ....
vraag me alleen af of de Q mn virus niet overlapt qua sound wat volgens mij redelijk t geval is als ik t zo lees op t forum .

hoeveel parts multitimbraal is de microQ trouwens?

S-330 heeft een Micro Q keys te koop. Die zou ik nemen omdat:
- het een leuk ding is;
- lekker klein toetsenbord voor bij de computer;
- interne AC-voeding heeft in tegenstelling tot de rackversies - dus geen gehannes met adapters e.d.

Origineel geplaatst door René
Van mij? Kan haast niet. Maar goed ik zou de keys nemen. Een adapter is voor mij voldoende om al te laten staan.

nee van yoozer :)

Ik heb in het verleden ook al iets gepost over een MicroQ. Inmiddels heb ik deze geruime tijd in mijn bezig en sinds kort pronkt er ook een Virus naast.

qua specs komen de MicroQ en Virus wel redelijk overeen. Echter, de MicroQ heeft weer een eigen karakter en eigen sound waardoor het de moeite waard is deze naast je virus te gebruiken.

ps. er zijn ook goede editors voor de microq te vinden.

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Bedankt voor de info.

Ik las op Internet dat er soms problemen zijn met het OS en af en toe hangende noten, heb je daar iets van gemerkt ?
nooit last van gehad

vocoder heb ik nog nooit gebruikt
maar die is volgens mij wel goed te editen

Origineel geplaatst door sten
Ik heb in het verleden ook al iets gepost over een MicroQ. Inmiddels heb ik deze geruime tijd in mijn bezig en sinds kort pronkt er ook een Virus naast.

qua specs komen de MicroQ en Virus wel redelijk overeen. Echter, de MicroQ heeft weer een eigen karakter en eigen sound waardoor het de moeite waard is deze naast je virus te gebruiken.

ps. er zijn ook goede editors voor de microq te vinden.
noem een smisschien ga ik m toch wel houden ,..mn micro q voor dr by ,..
wel erg makkelijk/lekker

Origineel geplaatst door R-ond
noem een smisschien ga ik m toch wel houden ,..mn micro q voor dr by ,..

Ik gebruik zelf deze:
http://www.psrsoftware.com/mQEdit/index.html

Is een Java editor (dus voor alle OS'en) en ik draai deze altijd naast mn sequenser.
Het grote voordeel van deze editor is dat nagenoeg alle controls voor de sound edit op een tabblad staan en je dus duidelijk overzicht hebt.

Hier nog wat nuttige links voor je microq:
http://www.trippler.net/music/
http://www.sonicstate.com/synth/_inc/manlinks.cfm?manid=30

Voor die 200 euro die deze synth nog waard is zou ik 'm gewoon lekker houden. Er zijn echt weinig synths die in de buurt van de mQ komen (wavetables, 3 osc, matrixmod, etc).

een synth met heeeel veel mogelijkheden qua sound en modulatie voor weinig veld. maar je moet van die sound houden. Ik houd er niet van. ;)

Origineel geplaatst door gerrie79
een synth met heeeel veel mogelijkheden qua sound en modulatie voor weinig veld. maar je moet van die sound houden. Ik houd er niet van. ;)

Wat vind je niet mooi aan de sound als ik vragen mag? Zijn het de filters die je niet aanstaan?

Back