Waldorf MicroQ: een aanrader?

ButtonPusher

Stamgast
Hallo !

Ik ben eventueel van plan een MicroQ te kopen.
Is ze een aanrader en heeft iemand ervaring met de vocoder ?

Bedankt,

Peter

---------------------------------------------------------------------------------

Yamaha RM1x te koop of ruilen voor een Waldorf MicroQ.

Ben er erg tevreden over! (ik wil een nog een rm1x, maar niet ruilen voor m'n micro Q!!!)

Met de vocoder heb ik geen ervaring, maar ga het zo ff proberen (was ik toch al heel lang van plan!).

Druid

Origineel geplaatst door druid
Ben er erg tevreden over! (ik wil een nog een rm1x, maar niet ruilen voor m'n micro Q!!!)

Met de vocoder heb ik geen ervaring, maar ga het zo ff proberen (was ik toch al heel lang van plan!).

Druid

Bedankt voor de info.

Ik las op Internet dat er soms problemen zijn met het OS en af en toe hangende noten, heb je daar iets van gemerkt ?

Ik ben er ook goed over te spreken.De vocoder heeft veel modulatie mogelijkheden.

Heb ff de vocoder gechekt, ben geen kenner en vocoders zijn niet mijn ding... dus ehh... ik vind het op het eerste gehoor klinken als elke andere vocoder. Niet slecht dus ofzo.

Druid

PS: Geen last van hangende noten... als ik het al heb ligt het aan de sequencer die geen note off stuurt. De uitknop kort aantikken lost eventueele hangende noten meteen op.

Origineel geplaatst door druid
Heb ff de vocoder gechekt, ben geen kenner en vocoders zijn niet mijn ding... dus ehh... ik vind het op het eerste gehoor klinken als elke andere vocoder. Niet slecht dus ofzo.

Druid

PS: Geen last van hangende noten... als ik het al heb ligt het aan de sequencer die geen note off stuurt. De uitknop kort aantikken lost eventueele hangende noten meteen op.

OK tnx, met jouw en andere info - en na enkele mp3 demo's te beluisteren - ben ik nu overtuigd.

microQ is echt wel vet ... de sounds die je kan afhalen op de waldorfsite zijn best wel een gave basis om je eigen presets te ontwikkelen.
De software om hem te programmeren maakt hem nog een pak gebruiksvriendelijker

Als de Waldorf sound hetgeen is wat je zoekt is het idd wel iets goed. Programmeren via de knopjes schiet niet echt op dus een software editor is echt wel een must.

Als aanvulling op bv. een Virus en andere VA synths is het wel iets leuks, maar als dit je enige VA is zou ik toch iets anders kopen.

Ik heb 'm ook gehad, en het enige waar je echt een probleem mee zou kunnen hebben is dat je na een tijdje de grotere versie wilt ;). Maar dat is het zgn. "Micro"-syndroom - dat heb je ook bij een Nord Micromodular.

De mQ is nu wel voor een mooie prijs te scoren (ik had 'm nog voor de 'oude' 1649 DM bij Music Store Köln gelijk toen 'ie uit was), en geeft een hoop power voor een 2U-bak. Editen is ook goed te doen - software maakt het makkelijker, maar voor mij was het menu-systeem goed te behappen.

Mircro Q is best goed te editten zonder software... alle freeware software is kutter dan de interface zelf als je het mij vraagt!

Druid

En er is deze week eindelijk een nieuwe versie van het OS uitgekomen!!!!!

Grtz,
Jeroen

Ik ben ook erg tevreden met de MicroQ. best wel goed te editen (voor een synth met zo weinig knoppen) lekker geluid, veel stemmen, veel parts.

De vocoder vind ik best goed klinken.

kortom: aanrader.

Origineel geplaatst door Catscan
Dat ding vind ik juist makelijk om te editen.......Misschien doe ik hem wel weg....
Dan ga ik de groote Q kopen:) vette bak!

Als je ze verkoopt ben ik wel geïnteresseerd :)

Blinx
Ik zag dat de mQ 25 stemmen had, is dit per part of voor alle parts?

25 stemmen als je de patches niet te ingewikkeld maakt... voor alle parts!

ehm, 25x16=400 jij al 400 stemmige polyfone hardware synths gezien?

Druid

Back