desktop synth (blofeld) en ableton

-crazone

Ingeburgerd
Hoi goddelijke wijsheden der electronica,

Is het mogelijk en (zo ja: hoe) om via midi in ableton te kiezen uit de geluiden van je desktop synth..in mijn geval een waldorf blofeld.. Ik zoek al dagen op internet naar een antwoord maar ik kom er echt niet uit.
Ik kan de blofeld wel instellen op 16 midi kanalen en daar op de 16 midi kanalen afzonderlijk geluiden in stellen maar dat lijkt me niet de weg omdat de blofeld dit niet onthoudt als ik hem uitzet.

man o man wat ga ik blij zijn als iemand me kan uitleggen wat ik moet doen..alvast bedankt!:):)

-crazone

Wacht even. Je Blofeld speelt geen geluid als je een MIDI kanaal met Note on/off massages laat draaien in je DAW?

tnx for reply...

jawel er komt zeker geluid uit de blofeld en ik kan deze ook met de blofeld veranderen...mijn vraag is alleen hoe ik vanuit ableton andere geluiden kan aansturen..zonder de blofeld aan te raken.

Dus ik heb bv. op midi channel 1 een geluid en ik wil dit veranderen in ableton..kan dat?

kan ik dus zeggen met ableton ..speel geluidje zus en zo af op channel 1..een andere geluidje op channel 2, 3 etc..

eerlijk gezegd lijkt mij dat dit niet zo moeilijk moet zijn toch? Of moet iedereen zijn desktop of rack synth eerst helemaal gaan instellen als hij weer dezelfde song wil horen??

maar waarschijnlijk moet ik gewoon mijn "multimode" opslaan in de blofeld.. en is het niet mogelijk om in ableton te kiezen uit diverse geluiden zonder de blofeld aan te raken..

Dus Blofeld instellen dat die reageert op Programm Change.
In Ableton op je midi blokje klikken, onderinbeeld waar je nu de pianorol ziet zitten wat windows.....eentje daarvan is je proigramm change.
Vul hier het getal in waar je heen wilt en elke keer dat je dit blokje met data afspeelt gaat hij daarheen.

Of check mijn editor op filthyfilterz.com. Kun je alles met de muis doen en heb je gelijk perfecte integratie in ableton

Damn! dat is vet handig inderdaad! Heb alleen wel een paar vraagjes: kan je dit gebruiken op meerdere midi sporen tegelijk? En ten tweede: werkt het ook op ableton live 5?

En ten derde: waarschijnlijk heeft het de usb kabel nodig??..er gaan geruchten op internet dat die een achtergrond ruis veroorzaakt en je die die beter niet kunt gebruiken? Zegt je dit wat?

Damn! dat is vet handig inderdaad! Heb alleen wel een paar vraagjes: kan je dit gebruiken op meerdere midi sporen tegelijk? En ten tweede: werkt het ook op ableton live 5?

En ten derde: waarschijnlijk heeft het de usb kabel nodig??..er gaan geruchten op internet dat die een achtergrond ruis veroorzaakt en je die die beter niet kunt gebruiken? Zegt je dit wat?

live 5, geen idee niet getest maar verwacht niet dat live al met max for live werkt, dus nee.
(standalone werkt uiteraard wel)
meerdere sporen, nee maar multimode support ben ik mee bezig.
usb ja.
geruchten, zeggen me wel wat, ik vind het niet waarneembaar.
Maar of je nou usb of normale midi gebruikt, die aarde lus is er sowieso dus dat maakt niets uit.

enige oplossing is een USB isolator gebruiken, zelf geen ervaring mee maar wel goede dingen over gehoord.

live 5, geen idee niet getest maar verwacht niet dat live al met max for live werkt, dus nee.
(standalone werkt uiteraard wel)
meerdere sporen, nee maar multimode support ben ik mee bezig.
usb ja.
geruchten, zeggen me wel wat, ik vind het niet waarneembaar.
Maar of je nou usb of normale midi gebruikt, die aarde lus is er sowieso dus dat maakt niets uit.

enige oplossing is een USB isolator gebruiken, zelf geen ervaring mee maar wel goede dingen over gehoord.

TNX for reply!.ik wacht nog even op de multimode versie dan maar..enig idee hoelang je daar nog mee bezig bent? Je hebt direct een klant in ieder geval :-)

de ruis op de usb wordt dus vooral veroorzaakt door de lus..dat wist ik niet..ik zal eens gaan kijken voor zo'n usb isolator.

Back