Meerdere items bestellen bij een webshop met als intentie er maar een deel te houden.

Meerdere items bestellen bij een webshop met als intentie er maar een deel te houden.

• okee, ik heb het ook wel eens gedaan

Stemmen: 4 6,7%
  • okee

Stemmen: 8 13,3%
  • niet okee

Stemmen: 24 40,0%
  • volslagen immoreel

Stemmen: 24 40,0%

• Totaal aantal stemmers
    60
  • Enquete gesloten .
Niemand hier ontvangt graag een gebruikt artikel als ze denken iets nieuws te kopen. Jouw gedrag zorgt ervoor dat er meer "nieuwe" producten verkocht zullen worden. Je wilt zelf niet de moeite nemen om gewoon te gaan luisteren naar je spreakers en dan een keus te maken. In mijn optiek is een retour beleid er puur om iets terug te sturen als je het als een miskoop ziet.
Niet om als een lambal in te kopen en retour te zenden omdat het kan......

In je andere topic zeg je dat je verwacht dat er een aftrek zal plaatsvinden, maar volgens mij weet je dondersgoed dat je gewoon je volledige aankoop bedrag retour krijgt. Anders is twee keer 50 euro verlies op een set budgetmonitors wel een fors bedrag.

Ik weet dat helemaal niet dondersgoed.... En die 50 euro was maar gewoon een schatting/gedachte.

Volgens mij is een deel van de stemmers die mijn gedrag volslagen immoreel vind een gedupeerde van baxshops beleid om beschadigde artikelen als nieuw te verkopen en vinden ze juist daarom mijn gedrag immoreel.
Ik niet in ieder geval :) Ik vind het altijd wel prettig zaken doen bij de Bax en heb nog nooit het idee gehad dat ik een gebruikt artikel kreeg. Ik vind je bestelgedrag immoreel omdat je kunt weten dat er met jouw bestelling onevenredig veel handelingskosten gemoeid gaan. Buitenproportioneel zeg maar, voor een setje budget speakers.

Volgens mij is een deel van de stemmers die mijn gedrag volslagen immoreel vind een gedupeerde van baxshops beleid om beschadigde artikelen als nieuw te verkopen en vinden ze juist daarom mijn gedrag immoreel.

Bij mij is er weleens wat beschadigd geleverd door Bax.. dan kan ik er dus niet objectief over oordelen?

'k Denk dat het merendeel wel van mening is dat dit op z'n minst misbruik maken is van het retourbeleid..
En als je iets ruilt krijg je natuurlijk of je geld terug, of je krijgt een tegoedbon.

Dat niemand graag een gebruikt nieuw artikel koopt snap ik maar het is niet mijn schuld dat winkeliers ze weer als nieuw aanprijzen.
Als iedereen zich honderd procent verdiept in productkeuze is dat hele retourbeleid ook niet nodig want dan is het ook onmogelijk een miskoop te maken en iedereen die vervolgens iets wil retourneren is dus een lambal?

1. het is misschien niet jouw schuld als winkeliers een eenmaal uit de doos geweest, uitgeprobeerd item als nieuw aanprijzen, maar het is wel jouw schuld als ze dat ten onrechte doen. ik vind namelijk dat een winkelier daartoe het recht heeft, zolang het niet om artikelen gaat die vanwege een defect of ander ongemak zijn teruggestuurd. de meeste winkeliers vragen ook nadrukkelijk om de reden, om dat onderscheid te kunnen maken.
als jij spullen bestelt om uit te proberen en te retourneren, heb je wat mij betreft de morele verplichting ervoor te zorgen dat het 100% in dezelfde staat (op het verbroken plakbandje op de doos na) terug gaat.

2. het retourbeleid is wel nodig, omdat het niet alleen bedoeld is om lacunes in de verdieping bij productkeuze op te vangen. en er zit nogal wat tussen 100% verdieping en 3 items te laten toesturen om er met voorbedachten rade 2 terug te sturen, zonder dat je eerst zelf bent wezen luisteren. ik had nog niet gestemd, waarom zou ik, maar ik neig toch naar de laatste keuze nu ;)

Heel handig bedacht.
Ik heb nog noot 'gebaxed'.
Nu dit gelezen te hebben denk ik ook zeker dat ik dit nooit ga doen.
Ik vind dat je je tussen de lettertjes beweegt in een systeem wat niet zo bedoeld is.
Uiteindelijk kaatst dit, mijn inziens uithollend gedrag, een keer terug op je.
Misschien heb je in de toekomst nog eens wat nodig van Bax
Dan sta je op een nog langere wachtlijst, als Bax dan nog bestaat.
Of Bax gaat de zaken op een andere manier aanpakken.
Meer ten nadele van de klanten.

Een andere vraag, heb jij nog vrienden?

Een andere vraag, heb jij nog vrienden?

Beweer jij dat ik die niet kan hebben omdat ik vanwege mijn manier van een aankoop doen bij een webshop automatisch op elk gebied een immorele lul ben? Heb jij nog wel vrienden als je zo kortzichtig bent?

Beweer jij dat ik die niet kan hebben omdat ik vanwege mijn manier van een aankoop doen bij een webshop automatisch op elk gebied een immorele lul ben? Heb jij nog wel vrienden als je zo kortzichtig bent?

Dus je vind je gedrag in deze blijkbaar toch immoreel zoals je hierboven beschrijft.
Ik had de keuze ingevuld: "niet ok".
En fijn voor je dat je vrienden hebt.
Hoop alleen niet dat ze net zoals jij 'shoppen' bij Bax.

Bedenk je eens wat dit soort koopgedrag doet met een bedrijf op grote schaal. Dus, wanneer er honderden/duizenden mensen zoiets flikken. Dan ga je als bedrijf op de lange duur behoorlijk onderuit. Het feit is gewoon dat Steelpan om wat voor reden dan ook niet naar een winkel gaat om monitors te testen en misbruik maakt van iets wat eigenlijk niet hoort. Maar ja, als het kan, waarom dan niet hè? IMHO echt een gewetenloze beredenering die hedendaags maar al te vaak te onpas word gebruikt. Meestal word deze nog aangevuld met: als ik het niet doe, dan doet iemand anders het wel.

Volslagen immoreel.

Dus je vind je gedrag in deze blijkbaar toch immoreel zoals je hierboven beschrijft.
Ik had de keuze ingevuld: "niet ok".
En fijn voor je dat je vrienden hebt.
Hoop alleen niet dat ze net zoals jij 'shoppen' bij Bax.

Nee ik vind het niet immoreel, maar dacht wel dat jij dit zo zou kunnen opvatten dat ik mezelf immoreel vind. Wat ik bedoelde was dat gezien de context jij mijn aankoopmanier immoreel vond en dat de vraag of ik vrienden had erop neer kwam dat ik volgens jou behalve bij aankopen ook op andere vlakken immoreel ben.

Bedenk je eens wat dit soort koopgedrag doet met een bedrijf op grote schaal. Dus, wanneer er honderden/duizenden mensen zoiets flikken. Dan ga je als bedrijf op de lange duur behoorlijk onderuit. Het feit is gewoon dat Steelpan om wat voor reden dan ook niet naar een winkel gaat om monitors te testen en misbruik maakt van iets wat eigenlijk niet hoort. Maar ja, als het kan, waarom dan niet hè? IMHO echt een gewetenloze beredenering die hedendaags maar al te vaak te onpas word gebruikt. Meestal word deze nog aangevuld met: als ik het niet doe, dan doet iemand anders het wel.

Volslagen immoreel.

Wat betreft hoe immoreel dit is sta ik in het midden, op grote schaal op deze manier aankopen doen is inderdaad schadelijk voor een bedrijf maar de consument een beperkte mogelijkheid bieden op deze manier een aantal producten te testen vind ik ook niet gek en ik ben ook best bereid hier een vergoeding voor te betalen en deze had ik ook ingecalculeerd zoals ik in dit topic of de andere al zei (ik dacht dat zelfs voor het openen van de verpakking al een waardevermindering bij het retourneren gold en zodoende ik een deel van het product betaal en de consument die het product als b-stock koopt ook). Maar blijkbaar verkoopt bax geopende producten en worden deze als nieuw verkocht. Hier was ik niet van op de hoogte en mijn intentie is ook nooit geweest om anderen op deze manier met geopende nieuwe artikelen op te schepen.

Tenzij de wet t niet toelaat, kan bax je geld bij retour teruggeven als aankoopbon, kwestie van het misbruik snel te stoppen...
Aan werkuren, verzendkosten, retourkosten, en dan met minder winst als b stock opnieuw moeten verzenden, dan hebben we t nog niet over de voetafdruk voor t milieu.
Misschien moet ik toch maar stemmen. Immoreel.

mss moeten we het eens vragen voor we "de conclusie" trekken of dit NIET de bedoeling is. Mss is dat de reden dat baxshop zo populair is.

Denken voor andere probeer ik zoveel mogelijk te vermeiden.ten tweede is ons land gewoon immoreel dus we hebben allemaal boter op ons hoofd. kijk maar naar de woekerpolissen. hoeveel mensen waren daar wel niet mee bezig ze te verkopen. of te wel iedereen kent wel iemand die bij een bank werkt ontloop je die mensen?..of werkt :(

Als ik van mijn eigen webwinkel uitga': ik doe niet aan retourzendingen. Als een product niet deugt en de klant kan dat aantonen, dan krijgt hij het volledige aankoopbedrag plus porto terug en hoef ik het product niet retour. Dat scheelt mij extra portokosten en een product terug dat toch niet te verkopen is.
Als een klant zegt: 'het product is niet geheel wat ik zocht; ik heb liever toch wat anders'. Dan gelden de regels van eBay: 'een koper is verplicht het product te kopen, als het aan alle omschreven omstandigheden voldoet'. Dan moet de koper het zelf maar weer zien te verkopen, als het product hem niet bevalt. Heb ik zelf ook wel eens moeten doen.

In dit issue zit een paradox. Bedrijven als bax, zalando, amazon etc. Hebben de ruime omruilperiode tot onderdeel van hun expansiestrategie gemaakt. De een met nog langere termijn dan de andere, tot wel 100 dagen. Daarmee werk je zoiets onbedoeld in de hand. Amazon is hier al tegen op aan het treden door accounts van mensen die teveel terugsturen, te sluiten.
Persoonlijk heb ik 'niet ok' gestemd. Zelf zou ik eerst uitzoeken wat ik wil hebben alvorens te bestellen. Als het dan alsnog echt niet is wat ik ervan verwacht had, dan stuur ik het terug (is geloof ik nog nooit gebeurd, behalve met een boek waar tot 2 exemplaren toe paginas loslieten door slechte lijming). Volkomen immoreel vind ik een wat te zware term. Dat zou zijn als je een boek bij bol.com bestellen, dit binnen de omruiltermijn uitlezen en dan terugsturen.

Dat niemand graag een gebruikt nieuw artikel koopt snap ik maar het is niet mijn schuld dat winkeliers ze weer als nieuw aanprijzen.
Als iedereen zich honderd procent verdiept in productkeuze is dat hele retourbeleid ook niet nodig want dan is het ook onmogelijk een miskoop te maken en iedereen die vervolgens iets wil retourneren is dus een lambal?

Iets retour kunnen sturen is een recht en heel simpel gezegd maak jij in mijn optiek misbruik van dit recht.

mss moeten we het eens vragen voor we "de conclusie" trekken of dit NIET de bedoeling is. Mss is dat de reden dat baxshop zo populair is.

Denken voor andere probeer ik zoveel mogelijk te vermeiden.ten tweede is ons land gewoon immoreel dus we hebben allemaal boter op ons hoofd. kijk maar naar de woekerpolissen. hoeveel mensen waren daar wel niet mee bezig ze te verkopen. of te wel iedereen kent wel iemand die bij een bank werkt ontloop je die mensen?..of werkt :(

Ik vertel de mensen die ik ken en die werk doen wat immoreel is gewoon dat ik dat niet vind kunnen....wel zo makkelijk in het leven, er zijn genoeg leuke mensen:)

In dit issue zit een paradox. Bedrijven als bax, zalando, amazon etc. Hebben de ruime omruilperiode tot onderdeel van hun expansiestrategie gemaakt. De een met nog langere termijn dan de andere, tot wel 100 dagen. Daarmee werk je zoiets onbedoeld in de hand. Amazon is hier al tegen op aan het treden door accounts van mensen die teveel terugsturen, te sluiten.
Persoonlijk heb ik 'niet ok' gestemd. Volkomen immoreel vind ik een wat te zware term. Dat zou zijn als je een boek bij bol.com bestellen, dit binnen de omruiltermijn uitlezen en dan terugsturen.

Mjah, hij koopt niet een set speakers om een track af te maken, maar hij koopt drie setjes om te kijken welke hij wilt hebben.

En zoals al eerder op dit forum vermeld is krijgen mensen wel eens van een shop te horen dat ze als klant niet meer welkom zijn. Of dit in bepaalde gevallen terecht is denk ik niet, maar het is wel gedrag wat een winkel gaat vertonen door dit soort acties.

Mjah, hij koopt niet een set speakers om een track af te maken, maar hij koopt drie setjes om te kijken welke hij wilt hebben.

En zoals al eerder op dit forum vermeld is krijgen mensen wel eens van een shop te horen dat ze als klant niet meer welkom zijn. Of dit in bepaalde gevallen terecht is denk ik niet, maar het is wel gedrag wat een winkel gaat vertonen door dit soort acties.

In het geval van track afmixen zou ik het wel immoreel vinden. Of wat bedoel je?

Dat beide voorbeelden weinig verschil maken......testen welke het lekkerst klinkt, of even een track op afmixen....een pot nat. De speakers gaan gewoon weer retour en wel twee setjes.

Back