Grootste irritaties aan je gear

Kom eens op met die echte irritaties......nu lijkt de helft van het forum wel zacht van binnen....

SFers zijn een tevreden volk

Je moet niet de eurosttekker eraf knippen, maar de andere kant (het deel wat je dus in het stopcontact steekt).
Die stekkers kan je bij de Gamma kopen.
Of in grote hoeveelheden voor weinig op rommelmarkten etc..

Ja.... maar dan hou je toch nog steeds een snoer met een aangesoldeerde stekker...
Ik weet ook wel dat er stekkers bestaan die je in elkaar kunt zetten maar die zijn toch niet zo sterk als die er oorspronkelijk aan zitten.

http://www.fritz-events.nl/product/.../showtec-iec-euro-connector-female-recht.aspx

showtec-iec-euro-connector-female-recht.jpg

Ja.... maar dan hou je toch nog steeds een snoer met een aangesoldeerde stekker...
Ik weet ook wel dat er stekkers bestaan die je in elkaar kunt zetten maar die zijn toch niet zo sterk als die er oorspronkelijk aan zitten.

Als je goeie stekkers koopt heb je echt geen problemen met sterkte.

Probeer deze maar stuk te krijgen : http://www.fritz-events.nl/product/.../keraf-521-schuko-230v-240v-stekker-male.aspx

keraf-521-schuko-230v-240v-stekker-male.jpg

Ik heb het meeste van mijn gear verkocht en alleen een Yamaha S30 plus een Yamaha YPP-55 midiklavier overgehouden.
Wat mij stoort aan de S30 is de trage timing als je meer dan twee klanken stapelt. En in de S30 zitten geen bellen of orchestral-hits.

• te weinig inputs op audio interface
  • usb ellende, apparaten die opeens niet meer herkend worden, dan maar weer lang wachten op de Windows 8 reboot
  • bromtonen van de aard-lus, heb waarschijnlijk extra spullen nodig om dit op te lossen
  • latency ellende
  • te weinig ruimte voor gear

Geen grote irritatie, maar toch soms hinderlijk...
...de oriëntatie van MIDI in/out/thru op instrumenten.

Ik vind die stopcontacten en stekker ook veels te groot. Ook die c13 stekkers.
Waarom zo groot voor twee of drie koper draadjes?

Zal wel veiliger zijn voor kinderen en de wat minder begaafden maar moet de rest van de bevolking er dan ook last van hebben?

- Dat de Bass Station II sequencer arp/sequencer nog steeds niet via Transport start.
- Ik heb nog 2 lange midi kabels nodig, en die kosten veel te veel bij Key Music, en te veel online door verzendingskosten.
- Te kleine (VST) GUI's.
- Er is nog steeds geen deftige Shruthi-1 editor.
- Synths zonder aan/uit knop.
- Midi interfaces zonder multi-client driver.
- Ik hoop dat geen kabels het ooit begeven, want in de spaghetti duiken gaat een avontuur zijn.

1) Kabels die of veel te lang of net niet lang genoeg zijn.
2) Een week lang je studio totaal herinrichten en bekabelen om erachter te komen dat je nieuwe setup het toch net niet helemaal is.
3) Bekabelen in het algemeen
4) Het ikea-effect als je denkt klaar te zijn met bekabelen en herinrichten.

Heb goede hoop dat het deze keer wel gaat lukken :okdan:

Het ergste:

Ik vergeet steeds hoe t werkt
Het werkt soms niet en dan later plots wel. Analoog kwaaltje?
Midi soms op zijn kop soms niet
Geen aan uit knop
Veel te weinig tijd. Ik wil mijn baan opgeven en mijn spaargeld opleven.
Maar eens op, tja, wat dan :S

Back