Remix contest - jazzy/lounge achtig

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Er is bij Acidplanet weer een nieuwe remix contest. Ik ben er echter niet helemaal zeker van of het wel iets voor op een ´synth´forum is. Waarom? Nou het origineel is een beetje jazzy, lounge achtig. Maar misschien daardoor een lekkere afwisseling van de dance en trance die we hier vaak tegenkomen.

http://www.acidplanet.com/contests/baldwinbrothers/

Hier kun je alles krijgen wat je nodig hebt. De vocals vind ikzelf echt helemaal toppie. Je kunt er alle kanten mee uit.

Ik zet hem dus toch maar hier neer omdat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben hoe sommige ´alternatieve´ jongens hier dit zouden aanpakken! En met alternatief bedoel ik dus de mannen die Rank 1 dus helemaal ruk vinden hehehe. Met andere woorden: niet staan te trappelen om iets met dance te doen. Nou hier is dus jullie kans. Het zou fantastisch zijn om eens wat jazzy, lounge, of ambient remixen te horen.

Wat details:
- De contest is echter alleen voor US residents. Dus het gaat alleen om de lol.
- Natuurlijk zitten er op de loops copyright dus moet je er wel wat voorzichtig mee zijn. Als je je mix ergens op je eigen site parkeert, laat hem niet te lang staan en zo.

Eric

ik geloof niet dat de mannen die rank 1 ruk vonden zich ook van dance distantieerden....t zijn toch stevige techno en acid gasten toch?

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik geloof niet dat de mannen die rank 1 ruk vonden zich ook van dance distantieerden....t zijn toch stevige techno en acid gasten toch?

Beetje jammer dat jullie zo'n vooringenomen mening hebben.
Zodra ik het album van Rank 1 heb, zal ik hier een paar samples posten, want ze hadden beloofd dat het niet alleen maar trance zou zijn, maar ook alternatievere nummers.

En trouwens, zeker nooit geluisterd naar de volgende nummers:
- Rank 1 - Such is life [Sunday Afternoon rework]
- Rank 1 - Airwave [Chillout remix]

beetje jammer...

En trouwens, zeker nooit geluisterd naar de volgende nummers:
- Rank 1 - Such is life [Sunday Afternoon rework]
- Rank 1 - Airwave [Chillout remix]

mwoah..denk dat de meeste mensen hier hun mening wel ergens op baseren......ik heb een paar keer die nummers van hun voorbij horen komen op tv, nou dan schakel ik huilend weer weg en krijg ik nou niet bepaald de neiging om hun hele back-catalogue door te gaan spitten ;)

maargoed, we hoeven elkaar hier niet te gaan overtuigen van onze muzieksmaak, da's het mooie het is allemaal subjectief...

Olaf

Om jullie een indruk te geven wat je kunt doen heb ikzelf ook een remix gedaan. Behalve de beats heb ik echter geen eigen sounds/loops/samples gebruikt. Normaal maak ik zelf extra sounds erbij maar dit was gewoon voor mij even een tussendoortje voor de lol. Dus het enige van mij zijn de DnB beats plus de mix zelf dan! Alles komt dus van de contest af (behalve de drums dus). Ik ben de jazzy/DnB richting opgegaan.

http://www.acidplanet.com/Lounge/Detail.asp?PID=151076

Maar nogmaals ik ben erg nieuwsgierig hoe anderen hier op het forum dit varkentje zouden wassen!

Eric

p.s. Op deze pagina kun je of (klote) .wma file luisteren of de MP3 downloaden.

Ik ben er ook aan begonnen, best geinig :)

Hier is in ieder geval een tussentijds resultaat:

http://www.synic.nl/music/Synics_Dream_Girl_Mix.mp3

Ik heb er een uurtje aan zitten klussen in Acid, dus het is alles behalve af.
Dit is nog maar de helft en ik heb niet eens effecten toegevoegd.
Het eindigt ook bruut in een fade out.
Bovendien begon mijn buurman al op de muur te bonken, dus ik heb het alleen op mijn koptelefoon zitten beluisteren.

Ik heb alleen gebruik gemaakt van de megeleverde samples.
Ik had namelijk ff geen zin om tussen mijn ouwe samples te spitten en ik heb sinds kort geen synths meer :)

In ieder geval, het idee is er.
Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Eric, die van jou vind ik in ieder geval wel leuk geworden (lekker vlot).
Ik heb hem zelf juist een tandje trager gezet 8)

Eric, ik heb het origineel niet gehoord, maar ik vind jou versie ERG lekker......misschien had er iets meer afwisseling in de beats gekunt, weetjewel, helemaal losprogrammeren op z'n drum 'n bass...en de rap had wat mij betreft weg gemogen..maar voor de rest lekkerrrrrrrrrrrr

synic: ook lekker....alleen kan de mix wat beter denk ik...en volgens mij zit die basriff niet helemaal lekker, die wringt wat, of ligt het aan mij?

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
synic: ook lekker....alleen kan de mix wat beter denk ik...en volgens mij zit die basriff niet helemaal lekker, die wringt wat, of ligt het aan mij?

Olaf
Ik hoor het, mixen op een koptelefoon gaat niet lekker
Ik heb het gisteravond via de Audiowerk zitten mixen, maar als ik het nu via de SB Live beluister valt er een hoop dynamiek weg :(

[EDIT]
Ik heb de mix ff een beetje aangepast

http://www.synic.nl/music/Synics_Dream_Girl_Mix.mp3
[/EDIT]

Laatst gewijzigd:
Thanks!

Thanks!

Bedankt jongens! Net als synic zei ik heb dus ook alleen de originele samples gebruikt.
a) ik had ook geen zin om lang over dit ´FUN´ projectje te doen. en de originelen waren volgens mij gewoon cool genoeg.
b) het was gewoon een tussendoortje van een paar uur.

Afwisseling in de beats zou inderdaad altijd wel kunnen maar ok, geen tijd of zin. Het was voor mij gewoon even lekker spelen met muziek. Als jezelf een eigen nummer maakt ga je natuurlijk wél overal over zitten dubben, en denken. Maar het is van een wedstrijd en die is helaas alleen voor US residents, dus alles blijft alleen voor de fun (en oefening in arrangeren).

Synic, ik had hem eerst nog hoger op 150 bpm. Het is natuurlijk wel een DnB beat die eronder zit, maar dat was ook voor mij ietsje te snel. De vocals kwamen er niet zo goed uit op die snelheid. Nu 144 bpm. Origineel is zelfs maar 120 bpm.

Eric

Origineel geplaatst door Synic
Ik ben er ook aan begonnen, best geinig :)

WOW, echt heeeeerlijk! Je hebt er echt een hele lekkere Jazz/Funky mix van gemaakt. Met die lekker vette realistische beats eronder klinkt het gewoon super.

Chapeau!

Eric

Precies mijn doel!

Precies mijn doel!

Dit is dus de reden waarom ik die contest hier vermeld heb!

Wat een totaal andere remix dan ik ooit had kunnen verwachten van dit nummer, maar daarom wel ´impressive´! Gaaf! Je hebt er echt een hele eigen draai aan gegeven. De beats zijn schitterend en het gebruik van de vocal samples zijn ook erg goed. Fantastisch! Wellicht dat je aan de mastering nog wat dingetjes had kunnen doen maar het ging mij om de creatieve input hier!

Eric

Re: Re: Precies mijn doel!

Re: Re: Precies mijn doel!

Origineel geplaatst door farlukar

Ook ik had geen zin er al te veel tijd aan te besteden (wat de algemene tendens lijkt te zijn =))

Klopt! Ik heb dat nota bene zelf ook gezegd! Sorry.

Eric

Back