SH 101 + Kentron Pro solo Mk2

YaboyB

Ingeburgerd
Beste SF-ers

Ik ben van plan om een Kenton Pro solo Mk2 aan te schaffen voor mijn SH 101. Kan ik dan midi in en uit tegelijk gebruiken als in: toetsenbordaanslagen opnemen als sequence met mijn mpc1000 en deze vervolgens de opgenomen midi sequence weer terugsturen naar de 101. maw krijg ik met de 101 dan dezelfde midi workflow als bijvoorbeeld mijn Alpha Juno 2 waar gewoon midi in/uit op zit?

Wanneeer je bij de 101 iets plugt op de cv/gate input, dan hoor je de toetsaanslagen niet meer op de 101 maar luistert hij alleen naar wat er binnenkomt via de cv/gate input. vandaar dat ik bang ben dat wanneer ik investeer in die Pro solo MK2 ik toch niet helemaal dezelfde workflow ga krijgen als met andere synths met midi in en uit.

Midi sturen naar de 101 kan ik ook met mijn korg sq-1, die convert ook midi naar cv/gate alleen die stuurt alleen maar uit naar de synth. Ik wil graag ook de gespeelde noten weer terugsturen naar de mpc om ze op te nemen. Zie ik iets over het hoofd of is dit gewoon mogelijk met de Pro solo mk2 zonder de hele tijd anders te moeten pluggen

Bvd,

dude keyboard wat midi uitstuurt in je midi in van de mpc , mpc midi uit na de kenton .

Dan heb je eigenlijk de toetsen van de 101 niet meer nodig... Maar als je de arp nog wilt gebruiken moet je eje 101 wel klok geven
Alles wat je speelt ken je dan opneme he.

Je kan die juno gebruiken als midi keyboard, local of zetten en dan vanuit de mpc het midi signaal weer terug sturen naar de juno

korg sq1 kan da ook.
Als je een kekke seq heb met de sq1 , hem in de midi in doen van je mpc. Dan kan je die seq opnemen :) Gelijk ook weer door sturen na je juno ofzo vanuit de mpc , dan hoor je nog wat je opneemt

had je laatste post nog niet gelezen, ik ben dat midi verloopstukje kwijt van die sq1.. als ik dat ergens kan vinden dan moet dat inderdaad mogelijk zijn.. stom dat ik daar niet aan gedacht heb, thanks voor replies

Back