Denken jullie dat er een Aira Roland Jupiter-8 zal uitkomen?

paol

Stamgast
Gezien nu ook de opmars van Roland met de System-500 en de Aira family, lijkt mij het dat er ook een JP-8 om de hoek kan komen kijken. Denk dat er veel meer werk zit in de System-500, dus dan waarom ook niet een JP-8b.

En ook de concurrentie is bezig, DS, Korg, dus ja......Zou kickz zijn :)

Ik denk het niet, ze komen nu met de spiksplinternieuwe JD-XA.. Ik weet niet of Roland nu twee vlaggenschepen wil voeren..

Een volledig analoge remake lijkt mij sterk..

Ik hoor wel veel mensen nogal positief over de System 1 emulaties.. Als ze een JP8 ook zo goed kunnen emuleren zou ik er ook wel een willen.
Heb nu een Roland Varios (met de allereerste JP emulatie..) tja.. :D leuke historie maar er zijn tig betere.

Vind de Arturia emulatie best wel goed.. iig de betere uit de V-collection.

Kan er dit kan er dat zo kunnen we blijven doorgaan over vintage apparatuur.

Ik denk het niet, ze komen nu met de spiksplinternieuwe JD-XA.. Ik weet niet of Roland nu twee vlaggenschepen wil voeren..

Wel een wereld van verschil XA en de mogelijke J.-opvolger.
XA is supernatural-technologie,een idee van roland die realistische instrumenten zo dicht mogelijk tracht te benaderen en vanuit die technologie ook synthklanken tracht te benaderen,wat in mijn opinie volledig mislukt is.De articulaties die ze toepassen in het benaderen van acoustische instrumenten,gaan overzetten in synth-klanken is ver weg van mijn idee van een synth.Die modeling formule dan gaan toepassen op een nieuwe Jupiter 8?Echt je hebt dan de elektronische circuits nodig van toen.Om echt lopzuiver de klank te benaderen.En wie gaat dat produceren?Want dat gaat een bom duiten kosten voor wie?

Die analoge emulaties van die system 1 zijn best goed :)

Als ze die Promars plug-out nou eens 4 stemmig maken heb je in feite al een JP4

Zijn die analoge filters nou ook echt te vergelijken met Juno / Jupiter filters? De oscillatoren zijn discreet, dat is tegenwoordig nog niet zo heel erg lastig om na te maken als je naar bijvoorbeeld de Korg MS-20 mini kijkt.

Klinkt langs geen kanten,echt heb in de beginjaren gewerkt bij Roland,heb jaren lang gespeeld met alles wat analoog was in die tijd.Het klopt alleen,klinkt alleen als je dezelfde elektronische circuits namaakt!De rest wat je er ook van zegt is worst buiten Duitsland!Dat system1 is in mijn oren een blad dat valt van een ander soort boom!

Met de Juup zijn ze al een poosje klaar toch.....

jupiter-80_angle_gal.jpg

Hoezo, als ze alles digitaal houden lukt het ze uberhaupt niet om hem hetzelfde te laten klinken:)

Eigenlijk ziet die jupiter 80 er qua uiterlijk ook maar saai uit.

Eigenlijk ziet die jupiter 80 er qua uiterlijk ook maar saai uit.

Mn vingers zouden zoekende zijn naar fijne draaiknopjes en schuifjes.. :(

Qua design hebben ze, om er toch nog iets van proberen te maken, boven de knoppen, dikke oranje labels gedrukt.

Roland is een merk dat altijd beperkingen in hun producten inbouwt, Naar eigen zeggen om de gebruikersvriendelijkheid te bevorderen. De System-1 is vierstemmig polyfoon. Dat is al niet veel. Maar dat zou voor mij niet te hoeven betekenen dat de plugouts strikt monofoon moeten zijn, omdat de originelen dat toevallig waren. Maar verder dan een Jupiter-4 zal het waarschijnlijk ook niet gaan qua plugouts voor de System-1. De Sytem-1 mist ook nog eens een chorus-effect Er zal vast eerst een krachtigere System-II moeten komen, liefst meteen met een volwaardig klavier van 61 toetsen, om met een volwaardige JP8-emulatie te kunnen komen. Tot die tijd kun je het met VST's op je laptop doen. .

Laatst gewijzigd:
Toch blijf ik het vermoeden houden dat ie in een soort aira-vorm zal uitkomen, of misschien al aan gewerkt wordt,. We zullen het zien :)

Lijkt me ideaal! En dan natuurlijk ook dezelfde knoppen en schuiven.
Ik heb de TR-8 en als ze die "JP-8" ook zo goed kunnen laten klinken, ben ik voor!

Toch blijf ik het vermoeden houden dat ie in een soort aira-vorm zal uitkomen, of misschien al aan gewerkt wordt,. We zullen het zien :)

Dat wordt dus wachten op een System-II. JP-8 erin en voor mij nog een D-50. Het liefst verschillende plugouts tegelijkertijd. Met welke kous over de kop kun je het best een bank beroven? :)

Back